با گنجاندن بیشتر ماهی، لوبیا، نخود، تخم مرغ، آجیل و دانه‌ها در رژیم غذایی خود، به جای تکیه بر گوشت قرمز، منابع پروتئین خود را متنوع کنید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آیا دوست دارید تا ۱۰۰ سالگی عمر کنید؟ "جان هامفریس" روزنامه نگار سابق این هفته فاش کرد که قصد دارد از طریق یک رژیم غذایی سالم تا سن ۱۲۴ سالگی عمر کند. با این وجود، آیا این واقعا امکان پذیر است؟ به نظر می‌رسد افرادی که در پنج نقطه جهان زندگی می‌کنند ممکن است پاسخ را داشته باشند.
عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال می‌گوید داوران بالای ۴۵ سال بر اساس اساسنامه فدراسیون کنار گذاشته می‌شوند.
رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات و پرچرب کتوژنیک، در کاهش وزن سریع مؤثر است، اما لازم است بدانید این رژیم با عوارض جانبی زیادی همراه است. این رژیم برای همه افراد مناسب نیست؛ بخصوص کسانی که مشکلات کلیوی یا کبدی دارند.
جو دوسر یک غذای بسیار کم‌کالری است که مزایای متعددی برای سلامتی دارد. از میان این مزایا می‌توان به بهبود باکتری‌های روده و خواص ضدالتهابی اشاره کرد. فیبر محلول در جو دوسر می‌تواند به کاهش سطح LDL کمک کند. همچنین، وجود آنتی اکسیدانی به نام Avenanthramides نیز می‌تواند به محافظت از سلامت قلب کمک کند. یک فنجان جو دوسر پخته حاوی ۱۵۰ کالری، ۲.۵ گرم چربی، ۲۷ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین است.
توصیه ما این است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را با کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه اتخاذ کنید، زیرا افراد مواد مغذی را بر اساس غذا، سیستم گوارشی، ژنوتیپ فرد و احتمالا میکروبیوم وی به روش‌های مختلف جذب می‌کنند. ژنوتیپژنوتیپ به کل یا قسمتی از اطلاعات ژنتیکی یک فرد، گفته می‌شود.
به حاوی فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری است و برای هر رژیم غذایی می‌تواند یک ماده‌ی مغذی باشد.
طبق یک مطالعه جدید، رژیم غذایی ژاپنی به کُند کردن پیشرفت بیماری کبد چرب غیرالکلی در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند کمک می‌کند.
دکتر کریستوفر دی گاردنر، استاد پزشکی در دانشگاه استنفورد گفت: انبوه رژیم‌های غذایی و اطلاعات نادرست پیرامون ما هستند و ممکن است به درستی در مورد تغذیه سالم برای قلب راهنمایی نشویم و احساس شود زمان یا آموزش لازم برای ارزیابی رژیم‌های مختلف وجود ندارد.
اکنون در یک مطالعه جدید، یک گروه پژوهشی از دانشکده پزشکی دانشگاه نورث کارولینا(UNC) و دانشگاه کلمبیا کشف کردند که سلول‌های دخیل در تشکیل گلیوبلاستوما به ویژه در معرض مرگ فروپتوز هستند.
پژوهشی که بر روی بیش از ۷۰۰ هزار زن در ایالات متحده و اروپا انجام شد، نشان داد در افرادی که تابع رژیم غذایی مدیترانه‌ای هستند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ۲۵ درصد کمتر است.
بررسی‌های یک مطالعه مروری نشان داد که پیروی از رژیم خاص می‌تواند به بهبود عوارض سندرم تخمدان پلی‌کیستیک و باروری افراد مبتلا به این سندرم کمک کند.
ریزش مو یک بیماری شایع است که میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما رژیم غذایی شما می‌تواند دلیل بدتر شدن این بیماری باشد.
هافبک تیم پالمیراس یک رژیم سختگیرانه را دنبال کرد تا سطح آمادگی خود را افزایش دهد.
تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل دارند، در مقایسه با مردانی که کمترین میزان سبزیجات را در برنامه غذایی خود مصرف می‌کنند، ۵۲ درصد کمتر در معرض خطر پیشرفت سرطان قرار دارند و خطر عود بیماری ۵۳ درصد در آن‌ها کمتر است.
یک رژیم غذایی در مورد محرومیت یا طرد شدن نیست، بلکه غذا خوردن از همه گروه‌های غذایی، تصمیم گیری سالم تر، تهیه وعده‌های غذایی خود و ورزش کردن است. رژیم غذایی به منظور داشتن برنامه غذایی سفت و سخت نیست، بلکه در مورد ایجاد عادات سالم است.
نتیجه یک پژوهش علمی جدید نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم‌کالری می‌تواند روند پیر شدن انسان‌ها را آهسته کند و بر طول عمر افراد سالم بیافزاید.
همچون بسیاری از رژیم‌هایی غذایی زودگذر، این رژیم غذایی در کوتاه مدت موثر است به صورتی که شما احتمالا در هفته اول آب از دست می‌دهید. این رژیم در مورد بیشتر افراد موثر بوده است و بین ۴ تا ۵ کیلوگرم کاهش وزن داشته‌اند.
‌نمی‌توان الزاما یک رژیم غذایی را برای دو نفر با تاثیر یکسان در نظر گرفت. با وجود رژیم‌های غذایی مختلفی که امروزه مطرح است، انتخاب مشکل به‌نظر می‌رسد، اما دقت در مورد هدف راجع به رژیم و بررسی تاثیر رژیم‌های مختلف برای دستیابی به بهترین نتیجه، موثر خواهد بود.
رژیمی است که در آن تعادل مصرف مواد غذایی مختلف، حفظ شود؛ رژیمی که در آن به اندازه کافی میوه و سبزیجات، پروتئین، لبنیات و با احتیاط غذا‌های حاوی شکر و چربی قرار گیرند.
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می‌تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند تا به بهبودی برسند.
یک مطالعه جدید نشان داده است که تغییر به یک رژیم غذایی سالم‌تر، مانند رژیم غذایی DASH یا رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات، ممکن است این خطر را تا ۱۰ درصد کاهش دهد.
از گوشت خوک گرفته تا برنج و غذا‌های دریایی یک تحلیل جدید از تقریبا ۹۹ درصد از کل تولید مواد غذایی در خشکی و دریا ردپای اکولوژیکی آن چه انسان‌ها می‌خورند را نشان می‌دهد.
یک رژیم غذایی به نام DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) که برای کاهش فشار خون بالا طراحی شده و شامل مصرف مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، غلات سبوسدار و مقادیر کم قند و چربی‌های اشباع است خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.
رژیم غذایی آنقدر جزء مهم سلامت روان است که الهام بخش یک رشته پزشکی به نام روانپزشکی تغذیه است. روانشناسی تغذیه را می‌توان شناخت اثرات روان بر تغذیه و برعکس شناخت اثرات تغذیه بر روان دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ