سخنگوی دولت گفت: طبق گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی مرکز آمار ایران نرخ خودرو و خرید و فروش مسکن شیب کاهش قابل قبولی داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیروز در خبری اعلام شد که بسیاری از متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خودرو انصراف داده اند که به اعتقاد رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، علت این امر کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار است.
تصمیم بر واردات خودرو‌های کارکرده اگر با در نظر گرفتن سیاست تثبیت ارزی و تامین کسری در بازار خودرو و پاسخ به نیاز خودرویی بسیاری از مردم در دهک‌های مختلف باشد، اقدام بسیاری مثبتی خواهد بود و به کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند.
کاهش قیمت‌ها در بازارهای ارز و خودرو در اولین گام باعث افت قیمت‌های پیشنهادی در مناطق شمالی پایتخت شده و انتظار می‌رود این موج به سایر مناطق تهران برسد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: ما به دنبال آن هستیم تا با استفاده از نظر صاحبنظران این حوزه، راهکارهایی برای رفع چالش‌های صنعت خودرو ارائه دهیم.
سخنگوی وزارت صمت نوشت: هم مسئولیت کامل قیمت‌گذاری و تبعات آن در صنعت خودرو و هم مسئولیت اطلاع‌رسانی و پاسخگویی بر عهده شورای رقابت است.
به طور میانگین افزایش قیمت محصولات دو خودروساز اصلی کشور ۲۹ درصد است و همچنان برخی از محصولات تا ۳۰۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار هستند.
به طور میانگین افزایش قیمت محصولات دو خودروساز اصلی کشور ۲۹ درصد است و همچنان برخی از محصولات تا ۳۰۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار هستند.
جزئیات قیمت جدید خودروهای دو شرکت ایران خودرو و سایپا اعلام شد؛ بر این اساس حداکثر افزایش قیمتی ۴۲ درصد و کمترین آن ۱۰ درصد است.
قیمت حاکم بر بازار قابل دفاع نیست وحکایت از مشکلات اقتصاد کلان کشور می‌کند که به دلیل سقوط ارزش پول ملی ، پس انداز کنندگان تمایل دارند برای جلوگیری از ضایع شدن پس اندازشان ، آن را مثلا در مسکن و زمین و ارز و طلا و حتی خودرو که کالایی سرمایه‌ای نیست، قراردهند.
قیمت حاکم بر بازار قابل دفاع نیست وحکایت از مشکلات اقتصاد کلان کشور می‌کند که به دلیل سقوط ارزش پول ملی ، پس انداز کنندگان تمایل دارند برای جلوگیری از ضایع شدن پس اندازشان ، آن را مثلا در مسکن و زمین و ارز و طلا و حتی خودرو که کالایی سرمایه‌ای نیست، قراردهند.
میرسلیم با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: میزان تولیدات خودرو به طور طبیعی جوابگوی نیاز‌های کشور هست. اما بسیاری از نیازها، جنبه واقعی ندارد در کشور ما با تورم ۴۰ درصدی مواجه بودیم که موجب شد کسانی که پس اندازی دارند به دنبال این باشند تا سرمایه خود را حفظ کنند؛ بنابراین سرمایه خود را در حوزه طلا، سکه، مسکن و خودرو سرمایه گذاری می‌کنند که باعث افزایش قیمت شده است.
خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست اقتصادی گفت: در خصوص افزایش قیمت خودرو و مسکن، ما با یک انباشت چند ساله در کم عرضه کردن این کالاها مواجه بودیم.
چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزرای راه و شهرسازی و صمت بر لزوم تأمین خودرو و مسکن ارزان قیمت برای جوانان تاکید کردند.
چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزرای راه و شهرسازی و صمت بر لزوم تأمین خودرو و مسکن ارزان قیمت برای جوانان تاکید کردند.
اگر وزیر صمت یا هر مسئول دیگری تحریم‌های شکست خورده، صادرات نفتی و غیر نفتی رشد داشته و اقتصاد کشور در حال پیشرفت است، نتیجه طبیعی باید کاهش تورم، کاهش نرخ ارز، خودرو و طلا، مسکن، اجاره بها و البته قیمت مواد غذایی باشد. اما زمانی که ادارک، احساس و واقعیات عینی زندگی روزمره مردم، خلاف این نتایج را اثبات می‌کند، یکباره از تمامی آمار‌ها ارزش و اعتبارزدایی می‌شود
مسلما یک روز سخن گفتن از قرعه کشی و افتتاح حساب وکالتی و روز دیگر تاکید بر عرضه خودرو در بورس کالا، مردمی که متقاضی واقعی خرید خودرو آن هم در هفته‌های پایانی سال هستند را بسیار نگران کرده و از تیم اقتصادی دولت انتظار تصمیم نهایی در این باره را دارند.
محمودزاده نماینده مهاباد گفت: آقای رئیسی در طول دوران انتخابات وعده های مختلفی دادند که اصلی ترین این وعده ها عبارت بودند از ساخت ۴ میلیون مسکن در چهارسال، رفع فقر و کاهش ۵۰ درصدی هزینه های درمان، احیای برجام و تک رقمی کردند و کاهش تورم به نصف درصد تورم آن زمان، کنترل قیمت ارز، آزادی بیان، عادلانه کردن قیمت خودرو، گسترش و توسعه اینترنت و ایجاد یک میلیون شغل در سال اما چه بر سر سرنوشت این وعده ها در یک سال و نیم عمر دولت سیزدهم آمد؟
متأسفانه به هر طریقی بود مجلس یازدهمی که نتوانسته موضوعاتی مانند اختصاص کالابرگ به قیمت شهریور ۱۴۰۰ یا ساماندهی بازار مسکن و خودرو و همچنین ازدواج و اشتغال جوانان و تخصیص بودجه اشتغال را به‌طور مؤثر پیگیری کند و ناتوان در این امور بوده، توانست بر متولیان نهاد وکالت که سال‌ها در غفلت بوده و اسیر روند‌های سنتی خود بودند، برتری یابد و این برتری کمپین رفع انحصار را تا حدی می‌توان در عدم آینده‌نگری و گعده‌گرایی مدیران نهاد وکالت دانست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه حل مدیریت بازار خودرو را این دانست که عرضه و تقاضا در مرحله اول متوازن شود .
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به قیمت‌گذاری دستوری حاکم بر صنعت خودرو، در حال حاضر عرضه خودرو در بورس تنها راهکار ممکن و ضروری بوده و زمانی که خودرو در بورس به فروش می‌رسد می‌بایست هزینه‌های تولید آن تامین شود.
حقانی‌نسب کارشناس بازار سهام با اشاره به اینکه تنها عاملی که می تواند در کوتاه مدت بورس را در یک مسیر رو به رشد قرار دارد، اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه است، ادامه داد: طی چند ماه اخیر مدام مسئولان دولت و مجلس اعلام کردند این قانون به تصویب خواهد رسید، اما تاکنون متاسفانه این موضوع محقق نشده، از سویی اگر از فعالیت‌های سوداگرانه و سفته بازانه در بازارهای مسکن، خودرو، طلا ارز، سکه و کالاهای مختلف دیگر مالیات گرفته شود، بدون شک مشاهده خواهیم کرد که افزایش قیمت مسکن به طور مثال با کنترل و کاهش روبرو خواهد شد.
استفاده از قطعات ارزان در تولید لوازم خانگی، بلاتکلیفی واردات خودرو، ریزش قیمت طلا و سکه و سهولت صادرات در زمان جام جهانی قطر از جمله اخبار مهم این هفته صمت بود.
نسخه اولیه نئوبانک «فردا» (نئوبانک مشترک بانک ایران زمین و هلدینگ های‌وب) از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت در اختیار کاربران قرار گرفت.
باید مشخص شود که ادعای مسئولان درباره به حداقل رسیدن تعداد خودرو‌های کف پارکینگ تا چه میزان صحت دارد؟ آیا اینکه خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها جابه جا و به مکان دیگری منتقل می‌شود سپس با نمایش پارکینگ خالی، ادعای کاهش تعداد خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها می‌شود، درست است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ