وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه حل مدیریت بازار خودرو را این دانست که عرضه و تقاضا در مرحله اول متوازن شود .
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر صمت با بیان اینکه ما داریم به سمت اقتصاد بازار حرکت می‌کنیم، درباره کاهش قیمت خودرو گفت: به‌شرطی که همه به هم کمک کنیم،کاهش قیمت خودرو رخ خواهد داد.
بررسی قیمت خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته قبل بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان و قیمت مونتاژی ها بین ۱۰ تا ۱۲۰ میلیون تومان با کاهش مواجه شده اند.
بررسی قیمت خودرو نشان می دهد که قیمت خودروهای داخلی نسبت به هفته قبل بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان و قیمت مونتاژی ها بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان با کاهش مواجه شده اند.
بررسی بازار نشان می دهد که قیمت خودرو نسبت به ۴ روز پیش با کاهش محسوسی مواجه شده است؛ به طوریکه در خودروهای داخلی شاهد کاهش میانگین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمتها هستیم.
روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت نوشت: جدا از مباحث عنوان شده که به صورت مستقیم سبب کاهش قیمت خودرو شده، کارشناسان عنوان می‌کنند که یکی از مهم‌ترین دلایلی که بازار خودرو در راستای آن به آرامش رسیده، کاهش اظهارنظر برخی از نمایندگان مجلس است.
بررسی آخرین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی و مونتاژی در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت خودرو به صورت لاک پشتی همچنان در حال ریزش است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر لایحه واردات خودروهای کارکرده تصویب شود، بازار خودرو از التهاب خارج می‌شود و قیمت خودرو هم سیر نزولی پیدا می‌کند.
سخنگوی وزارت صمت گفت: به نظر می‌رسد سامانه یکپارچه که پیشنهاد خود شورای رقابت هم بوده، تاکنون موفق عمل کرده است زیرا به هر حال تأثیر کاهنده قیمتی در بازار آزاد قابل مشاهده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت به وعده کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید و کیفیت خودرو عمل نکرده و قیمت خودرو به طور متوسط ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صمت به وعده کاهش قیمت خودرو و افزایش تولید و کیفیت خودرو عمل نکرده و قیمت خودرو به طور متوسط ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
سخنگوی وزارت صمت گفت: مرحله دوم ثبت نام طرح یکپارچه تخصیص خودرو از ۱۶ اردیبهشت شروع می‌شود که متقاضیان باید ۱۰۰ میلیون تومان در حساب خود به نام سازمان حمایت مسدود کنند.
تفاوت فاحش قیمت خودرو کارخانه و بازار آزاد باعث شده است تا دولت برای خارج شدن از این مشکل جدی، محصولات خودرویی را در بورس کالا عرضه کند. اما سؤال مهم این است: «کاهش قیمت خودرو توسط بورس کالا چگونه امکان پذیر است؟» در این بررسی به طور کامل به این پرسش پاسخ می‌دهیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عرضه خودرو در بورس را جایگزین مناسبی برای قرعه‌کشی دانست و گفت: فروش بورسی خودرو به کاهش تدریج قیمت‌ها در بازار کمک می‌کند و عاملی بازدارنده در برابر فعالیت‌های سوداگرانه محسوب می‌شود.
با ورود خودرو به بورس کالا، قیمت غیررسمی و آزاد خودرو کاهش یافته و خودروهای عرضه شده در بورس کالا، دیگر در بازار آزاد تقاضایی ندارد، اما برای کاهش بیشتر قیمت خودرو در بورس، ضرورت دارد مواردی در دستور کار باشد.
تلاطم قیمتی در بازار خودرو که طی یک و نیم ماه گذشته شروع شده بود، در سه روز گذشته قدری کمتر شده و به تناسب کاهش نسبی قیمت دلار در بازار آزاد، قیمت خودرو نیز دستخوش تغییراتی جزئی شده است.
در روز‌های اخیر، هم زمان با رشد نرخ ارز، شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی و خارجی هستیم. این در حالی است که بازار همچنان چشم انتظار ورود خودرو‌های صفرکیلومتر وارداتی است. در این میان وزارت صمت اعلام کرده است به‌زودی شاهد کاهش قیمت‌های کاذب در بازار خودرو خواهیم بود.
طی چند روز گذشته دلالان از طرق مختلف با عرضه خودرو در بورس ساز مخالف زده اند و حتی طبق شنیده ها در مورد عرضه خودروی دیگنیتی پرستیژ با افزایش غیرواقعی تقاضا، قیمت را به صورت کاذب بالا بردند.
وزارت صمت در گزارشی ضمن برشمردن ۵ دلیلِ گرانی خودرو طی سالهای اخیر، اعلام کرد که با تدابیر همه‌جانبه وزارتخانه از جمله تسهیل واردات خودرو به‌زودی شاهد کاهش قیمت‌های کاذب در بازار خواهیم بود.
پس از تقریبا ۴ سال بالاخره واردات خودرو در قالب واردات ۹۰ هزار دستگاه خودرو با سقف قیمتی ۲۰ هزار یورو به صورت رسمی کلید خورد؛ منتهی فرایند واردات ابهاماتی دارد که هنوز شفاف نشده است.
قیمت خودروی تولید داخل امروز یکشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته کاهش یافت.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هشتمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با انتقاد از اظهارات حسن روحانی درباره ذخایر ارزی کشور هنگام تحویل دولت، به بیان توضیحاتی درباره وضعیت ذخایری ارزی و تعهدات و بدهی های به جای مانده از دولت های یازدهم و دوازدهم حین آغاز به کار دولت سیزدهم پرداخت، و پیشنهاد کرد که با صداقت بیشتری با مردم صحبت کنیم.
با توجه به سرعت بخشی به فرآیند تولید و عرضه خودرو و همچنین واردات خودرو در یکی دو ماه آینده، پیش بینی می‌شود در نیم سال دوم شاهد تعادل نسبی در سمت عرضه و تقاضای خودرو باشیم؛ اتفاقی که یکی از نتایج مثبت آن تعدیل قیمت‌ها و حذف دلالی از بازار خودرو خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ