چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزرای راه و شهرسازی و صمت بر لزوم تأمین خودرو و مسکن ارزان قیمت برای جوانان تاکید کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی دولت گفت: طبق گزارش شاخص‌های کلان اقتصادی مرکز آمار ایران نرخ خودرو و خرید و فروش مسکن شیب کاهش قابل قبولی داشته است.
کاهش قیمت‌ها در بازارهای ارز و خودرو در اولین گام باعث افت قیمت‌های پیشنهادی در مناطق شمالی پایتخت شده و انتظار می‌رود این موج به سایر مناطق تهران برسد.
رئیس مجلس اضافه کرد: در دهه ۹۰ کشور دچار عقب ماندگی جدی و برخی کارها از مدار خود خارج شد که یک واقعیت تلخ است. یک چالش دولت نیز این است که باید نیاز امروز را برطرف کرده و کسری‌های گذشته را هم جبران کند؛ پس دولت در ۲۰ ماه نمی‌تواند همه آنها را با هم حل کند و تولید مسکن نیز زمان‌بر است.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مطالبات و سوالات جانبازان و ایثارگران در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری پاسخ داد.
فاضل میبدی گفت: تنها راه چاره مملکت این است که نظرات و فکر‌های مختلف بیایند و در تصمیم گیری سهم داشته باشند. متاسفانه الآن شرکت سهامی خاص ثروت درست کرده اند و می‌خواهند کسی در آن ورود نکند. در شرکت سهامی خاص ثروت فساد در می‌آید و الآن هم درآمده است.
یک کارشناس بورس گفت: من فکر می کنم امسال سال خوبی برای بازار سرمایه باشد اما روشن است که این بازار قطعا نمی تواند عقب ماندگی خود را از سایر بازارهای مالی مانند طلا و مسکن و خودرو و ... در کوتاه مدت جبران کند.
قیمت حاکم بر بازار قابل دفاع نیست وحکایت از مشکلات اقتصاد کلان کشور می‌کند که به دلیل سقوط ارزش پول ملی ، پس انداز کنندگان تمایل دارند برای جلوگیری از ضایع شدن پس اندازشان ، آن را مثلا در مسکن و زمین و ارز و طلا و حتی خودرو که کالایی سرمایه‌ای نیست، قراردهند.
قیمت حاکم بر بازار قابل دفاع نیست وحکایت از مشکلات اقتصاد کلان کشور می‌کند که به دلیل سقوط ارزش پول ملی ، پس انداز کنندگان تمایل دارند برای جلوگیری از ضایع شدن پس اندازشان ، آن را مثلا در مسکن و زمین و ارز و طلا و حتی خودرو که کالایی سرمایه‌ای نیست، قراردهند.
میرسلیم با اشاره به وضعیت بازار خودرو گفت: میزان تولیدات خودرو به طور طبیعی جوابگوی نیاز‌های کشور هست. اما بسیاری از نیازها، جنبه واقعی ندارد در کشور ما با تورم ۴۰ درصدی مواجه بودیم که موجب شد کسانی که پس اندازی دارند به دنبال این باشند تا سرمایه خود را حفظ کنند؛ بنابراین سرمایه خود را در حوزه طلا، سکه، مسکن و خودرو سرمایه گذاری می‌کنند که باعث افزایش قیمت شده است.
خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست اقتصادی گفت: در خصوص افزایش قیمت خودرو و مسکن، ما با یک انباشت چند ساله در کم عرضه کردن این کالاها مواجه بودیم.
دیشب یک ماشین توی مسکن‌های مهر گچساران می‌ایستد دوتا ماشین آتش می‌زند و فرار می‌کند. صحنه‌ای به آتش کشیده شدن این ماشین‌ها را مشاهده می‌کنید.
چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر به وزرای راه و شهرسازی و صمت بر لزوم تأمین خودرو و مسکن ارزان قیمت برای جوانان تاکید کردند.
اگر وزیر صمت یا هر مسئول دیگری تحریم‌های شکست خورده، صادرات نفتی و غیر نفتی رشد داشته و اقتصاد کشور در حال پیشرفت است، نتیجه طبیعی باید کاهش تورم، کاهش نرخ ارز، خودرو و طلا، مسکن، اجاره بها و البته قیمت مواد غذایی باشد. اما زمانی که ادارک، احساس و واقعیات عینی زندگی روزمره مردم، خلاف این نتایج را اثبات می‌کند، یکباره از تمامی آمار‌ها ارزش و اعتبارزدایی می‌شود
در این نمایشگاه توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های صنایع معدنی و اکتشافی، الکترونیکی و مخابرات، هوافضا و ماهواره، خودرو، کشاورزی و غذایی، حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، بخش مسکن، نفت و پتروشیمی، لوازم خانگی، نساجی، صنایع آبزی پروری، آبخیزداری، صنایع برق و نیروگاهی و سدسازی و طرح‌های مدیریت آب، و فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشته شده بودند.
مالیات بر عایدی سرمایه قرار است با حذف جذابیت سوداگری در بازارهای مسکن، خودرو، طلا و ارز، سرمایه‌های سرگردان را که با رشد تقاضای سرمایه‌ای، به اقتصاد آسیب میزند، به سمت تولید هدایت کند.
هاشمی معتقد است که دولت سیزدهم دچار فشار و بعضی سیاست‌ها و روش‌هایی با مصداق طول‌الامل شده که اگر خود را از این مسیر برای اداره کشور خارج نکند خدایی ناکرده با سرنوشت مورد انتظار طول الاملین همراه خواهد شد. سخنرانی رییس‌جمهور در دفاع از بودجه ۱۴۰۲ با قول‌های کوتاه‌مدت آن توسط صداوسیما و روزنامه‌های همراه تیتر امیدوارانه شد و مورد انتقاد منتقدان برای کاهشی شدن نرخ ارز و طلا و مسکن و خودرو قرار گرفت.
متأسفانه به هر طریقی بود مجلس یازدهمی که نتوانسته موضوعاتی مانند اختصاص کالابرگ به قیمت شهریور ۱۴۰۰ یا ساماندهی بازار مسکن و خودرو و همچنین ازدواج و اشتغال جوانان و تخصیص بودجه اشتغال را به‌طور مؤثر پیگیری کند و ناتوان در این امور بوده، توانست بر متولیان نهاد وکالت که سال‌ها در غفلت بوده و اسیر روند‌های سنتی خود بودند، برتری یابد و این برتری کمپین رفع انحصار را تا حدی می‌توان در عدم آینده‌نگری و گعده‌گرایی مدیران نهاد وکالت دانست.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت باید در تیم اقتصادی خود تجدید نظر کند چرا که برخی اتفاقات در بازار خودرو، ارز و مسکن نشان می‌دهد به فعالیت پویاتری نیاز داریم.
بازار مسکن در سال‌های اخیر همسو با جهش ارزی و رشد بازدهی بازار‌هایی همچون طلا و خودرو، روند صعودی را طی کرده است. تا جاییکه بر اساس آخرین گزارش رسمی بانک مرکزی، میانگین یک متر خانه در پایتخت، به رقم ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در مهرماه رسیده است. در میان به نظر می‌رسد راهکار حمایتی نظام بانکی از متقاضیان خرید خانه، اثرگذاری اندکی دارد.
تورم در کنار تاثیرگذاری بر مسکن، خودرو و … جامعه افراد دارای معلولیت را هم هدف قرار داده. تورمی که همه‌ساله تجهیزات توانبخشی را تحت‌تاثیر قرار داد تا گرانی این تجهیزات مشکل دیگری برای افراد دارای معلولیت شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از برنامه ریزی برای دریافت مالیات از فعالیت‌های سوداگری در بخش‌های مختلف مثل مسکن، طلا، ارز و خودرو خبر داد.
در شرایطی که تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از اوایل خردادماه امسال ابلاغ شده، بنا به گفته برخی متقاضیان در نقاط مختلف کشور، برخی بانک‌ها به بهانه نداشتن ابلاغیه و بخشنامه از پرداخت این وام خودداری می‌کنند. برخی مستاجران هم می‌گویند که بانک به آنها گفته کپی سند خانه یا خودرو متعلق به خود را بیاورید تا بدانیم توانایی پرداخت وام اجاره را دارید.
شاخص کل بورس روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ در نهایت با افزایش ۱۱۷۳۳ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۰۳ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ