سالانه ۷۰۰ هزار تن ریزگرد در هوای خراسان جنوبی معلق می‌شود که از این حیث، ششمین استان آلوده کشور است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- دشت سجزی یکی از بحرانی ترین کانون‌های گردوغبار کشور در شرق اصفهان است که بر اثر فعالیت غیراصولی معادن و کوره‌های آجرپزی به مرکز اصلی تولید ریزگرد تبدیل شده است.
اصفهان- شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان امروز هشتم مرداد ماه با میانگین ۱۰۸ برای سومین روز متوالی در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شد.
اصفهان- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم وزش باد و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا تا روز شنبه ۳۱ تیرماه خبرداد.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان در اطلاعیه نسبت به وزش باد توام با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و ماندگاری این شرایط تا چهارشنبه ۲۸ تیرماه هشدار سطح زرد صادر کرد.
اصفهان- شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز دهم تیرماه براساس داده‌های ۱۵ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۷۸ وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.
سیستان در حال دفن آرام آرام در زیر ماسه بادی های حاصل از خیزش ریزگردها است.
وقوع طوفان گرد و خاک و پراکنده شدن ریزگرد در سیستان شامل پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان از یکم تیر تاکنون ۷۶۴ نفر از مردم منطقه ‏را راهی بیمارستان و مراکز درمانی کرده است‎.
اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره باد و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از استان دوباره هشدار سطح زرد صادر کرد.
اصفهان- بنا بر پیش‌بینی هواشناسی اصفهان به دلیل استمرار خشکسالی در مناطق شمال و شرق این استان، ریزگردها در روزهای گرم تابستان امسال نفس اصفهان را تنگ‌تر می‌کنند.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: در صورت لزوم آب سدهای خوزستان برای مصارف کشاورزی به سمت تالاب شادگان و کانون‌های ریزگرد استان رهاسازی و هدایت می‌شود.
شرایط ریزگرد‌ها تا فردا در استان اردبیل پایدار خواهد بود.
اردبیل- همزمان با روز درختکاری هوای پاک اردبیل با حضور ناخوانده ریزگردها آلوده شد تا جای خالی توسعه فضای سبز و درختکاری به شدت احساس شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مقابله با پدیده گردوغبار نیازمند اقدامات بین‌المللی در کنار اقدامات داخلی کشورها است و باید در این راستا یک ائتلاف بین‌المللی جهت هماهنگی اقدامات ایجاد شود.
اهواز- فعال محیط زیست خوزستان گفت: احداث و آبگیری سد چمشیر در رودهای خیرآباد و زهره باعث نابودی حیات وحش در این رودها و افزایش ریزگردها در کانون‌های فعال شرقی خوزستان می‌شود.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به موضوع وارونگی هوا و راهکارهای مقابله با آن پیش از شروع فصل سرما و پدیده ریزگردها خبر داد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به همه راهکارهای کلیدی جهت مقابله با آلودگی هوا گفت: باید فکری به حال منابع داخلی ریزگردها شود.
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان درباره وضعیت آلودگی هوای مشهد گفت: از شدت آلاینده‌های گرد و غبار در سطح جو طی روز دوشنبه کاسته خواهد شد، میزان این آلودگی بر اساس شاخص متوسط ۲۴ ساعته ۱۵۰ است، اما بر اساس شاخص‌های لحظه‌ای در ساعاتی از روز به ۱۷۰ نیز رسیده است.
مسئول سابق دفتر نظارت و پایش ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: ذرات موجود در ریزگرد‌های نمکی دریاچه ارومیه حاوی ترکیبات کلسیم، آهن، آلومنیوم و منیزیم هستند. کلسیم موجود در محیط خطر ابتلا به سنگ کلیه، گرفتگی مجاری کلیه و رگ‌های خونی را بالا می‌برد. آهن موجود در این ریزگرد‌ها نیز ممکن است منجر به ورم و بروز آسیب‌های چشمی شود و جذب آن از طریق تنفس طولانی‌مدت نیز التهاب ریه را در پی دارد.
شقاقی گفت: بحران‌های نوظهور در ایران بسیار پیچیده‌تر از بحران‌هایی است که مجمع جهانی اقتصاد به آن‌ها اشاره کرده، بحران‌هایی نظیر آب، محیط زیست «ریزگرد‌ها و آلودگی هوا»، فرونشست زمین و خشکسالی، پیری جمعیت، صندوق‌های بازنشستگی و فرسودگی اقتصادی ایران، از جمله اَبَرچالش‌های ایران در دهه پیش رو قلمداد می‌شوند.
تصاویری از ورود ریزگردها از تالاب پریشان در استان فارس به سمت آسمان کازرون را مشاهده می‌کنید.
کرمان - وزیر ورزش و جوانان مهار ریزگردها و طوفان های مکرر شن در شرق کرمان را یکی از سیاستهای دولت در استان کرمان دانست.
خاندوزی گفت: دولت تا مطمئن نباشد که شیوه حمایتی به صورت کالابرگ، قابل تعمیم به کل کشور است، فعلاً از شیوه حمایتی قدیم، یعنی واریز وجه به مردم و ۹ دهکی که در مصوبه ستاد اقتصادی دولت ذکر شده، استفاده خواهد کرد.
حل و فصل مشکلی که این روزها در فضای عمومی کشور با عنوان «بحران ریزگردها» از آن یاد می‌شود، جدا از ابعاد زیست محیطی و تخصصی، نیازمند به کارگیری ظرفیت‌هایی چون توانایی‌های دیپلماسی، اقتصادی، ارتباطی و راهبردی کشورهاست.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی: ما گفتیم ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف می‌شود، اما در مقابل نهاد‌های دامی به وفور در اختیار تولیدکننده قرار می‌گیرد. با وجود این، امروز علاوه بر اینکه ارز حمایتی حذف شده، تحویل نهاده‌های دامی نیز با مشکل روبه روست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ