اهواز- استاندار خوزستان گفت: در صورت لزوم آب سدهای خوزستان برای مصارف کشاورزی به سمت تالاب شادگان و کانون‌های ریزگرد استان رهاسازی و هدایت می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این گروه پژوهشی، هیدروژلی را از بقایای مگس ساختند که می‌تواند آب را تا ۴۷ برابر وزن خود و تنها در یک دقیقه جذب کند. این محصول را می‌توان در خاک زمین‌های زراعی برای جذب آب سیل و رهاسازی تدریجی رطوبت در طول خشکسالی استفاده کرد. وولی گفت: ما در تگزاس دائما در شرایط سیل یا خشکسالی هستیم. بنابراین، من سعی کرده‌ام به این فکر کنم که چگونه می‌توانیم یک هیدروژل فوق‌العاده جاذب بسازیم که بتواند این مشکل را برطرف کند.
سخنگوی وزیر کشاورزی عراق ضمن تاکید بر ضرورت دست یابی به راهکار دائمی با ترکیه درباره رهاسازی آب به سمت عراق گفت: عراق نباید به تنهایی تاوان تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای هوا را بپردازد.
اهواز- استاندار خوزستان گفت: قرار است تا پایان سال آبی جاری یک یا دو مرحله دیگر رهاسازی آب در حوضه سد کرخه و سد مارون انجام شود تا آب به تالاب‌های هورالعظیم و شادگان برسد.
علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست کشور گفت: با وجودی که حاکمان افغانستان از قبول داشتن معاهده رهاسازی آب هریرود حرف می‌زنند، اما در عمل به جای ۸۵۰ میلیون لیتر فقط ۱۵ میلیون لیتر آب رها شده است.
اصفهان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان از رهاسازی بیش از ۳۸۱ میلیون متر مکعب آب برای کشاورزان حوضه زاینده رود درسال آبی جاری تاکنون خبر داد.
وزیر منابع آبی عراق ابراز امیدواری کرد که در پی سفر یک هیئت فنی به ترکیه، عراق شاهد بهبود نسبی وضعیت رهاسازی آب باشد با وجود اینکه تاکنون هیچگونه بهبودی وجود ندارد.
این حادثه ۳ فوتی داشت که نجاتگران هلال احمر طی تلاش۴ ساعته هر سه نفر فوتی حادثه را رهاسازی و تحویل مراجع ذی صلاح دادند.
آژانس بین المللی انرژی اتمی طرح ژاپن برای رهاسازی آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما دایچی به اقیانوس را تایید کرده است، اما برخی از محققان این رویکرد را زیر سوال می برند.
شوشتر - رئیس اداره شیلات شوشتر گفت: تعداد ۵۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهیان بومی در تالاب عرب حسن و رودخانه کارون شهرستان شوشتر رهاسازی شد.
همزمان با آخرین روز از گرامیداشت هفته محیط زیست، ۱۴ کبک وحشی که پس از کشف و ضبط، از قابلیت بازگشت به طبیعت برخوردار بودند در زیستگاه طبیعی پارک ملی سرخه حصار رهاسازی شدند.
امیرعبداللهیان: باید هیئت فنی از وزارت نیروی ما به طور مشترک با طرف افغانستانی از سد کجکی بازدید کنند و میزان آب را بسنجند و بر مبنای آن اعلام کنند که آیا در صورت رهاسازی آب این آب به منطقه سیستان وارد می‌شود یا نمی‌شود.
امیرعبداللهیان: باید هیئت فنی از وزارت نیروی ما به طور مشترک با طرف افغانستانی از سد کجکی بازدید کنند و میزان آب را بسنجند و بر مبنای آن اعلام کنند که آیا در صورت رهاسازی آب این آب به منطقه سیستان وارد می‌شود یا نمی‌شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به مشکلات فراوانی که عدم تامین حقابه ایران و خشکسالی ناشی از آن بر مردم سیستان و بلوچستان تحمیل کرده ابراز امیدواری کرد طرف افغانستانی اهتمام لازم را در رهاسازی آب این سد و رساندن آب به سیستان داشته باشد.
وزیر امور خارجه گفت: طرف افغانستانی اهتمام لازم را در رهاسازی آب این سد و رساندن آب به سیستان داشته باشد.
بیله سوار - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با رهاسازی بیش از ۵۰ رأس آهو در دشت مغان این گونه نادر در حال احیا و بازگشت به دامن طبیعت است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان سردشت گفت: همچنین بر اثر باران شدید و طغیان رودخانه‌ها، چندین دهنه پل نیز دچار آبگرفتگی شد که راهداران در مسیر سردشت - پیرانشهر دو دهنه پل را که بر اثرطغیان رودخانه دریچه‌های آن‌ها مسدود شده بود پاکسازی و مسیر آب را رهاسازی کردند.
سرپرست سازمان امدادونجات از رهاسازی ۹۷ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
بهبهان- مدیر امور آب منطقه شرق خوزستان گفت: در راستای کنترل سیلاب‌های احتمالی، آب از سد مارون بهبهان رها سازی می‌شود.
تصاویر منتشر شده از منطقه پل عباسی در استان دهوک عراق و جاری شدن آب از سمت سدهای ترکیه، که گفته می شود پس از بیم دولت اردوغان نسبت به وضعیت سد آتاتورک در حال رهاسازی است.
معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آورده تالاب شادگان از رودخانه جراحی است که عنوان می‌شود این رودخانه به دلیل پایین بودن تراز آب، آب ندارد. همه تلاش ما این است که حداقل آبی وارد تالاب بین‌المللی شادگان شود و آب را در این تالاب رهاسازی کنیم. هر چند اکنون روزانه میزان آبی وارد تالاب می‌شود، اما این آب، تنها مقداری از نیاز آبی تالاب است.
وزیر نیرو در تشریح دستاوردهای سفر یک روزه خود به افغانستان گفت: طرف افغانستانی پذیرفت که دیگر جریان آب به سمت شوره‌زار گود زره منحرف نشود و آب در مسیر طبیعی خود به سمت ایران جریان یابد.
از ساعاتی پیش تصاویری از رسیدن آب هیرمند به «سد جریکه» در نقطه مرزی ایران و افغانستان و ورود آب به ایران منتشر شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخشی از آب سیلاب‌های افغانستان به سمت ایران رهاسازی شده است.
بخشی از آب سیلاب‌های افغانستان به سمت کشورمان رهاسازی شده که با سرعتی نسبتا خوب به سمت ولایت نیمروز افغانستان و سپس خاک ایران در حال حرکت است.
اهواز- مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: فعالیت سامانه «مانسون» در حوضه سدها کرخه، کارون و دز تأثیر زیادی نداشته چون تمرکز بارش نداشتیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ