معاون دادستان کل کشور گفت: از بین ۹۳ ساختمان نا ایمن، ۳۸ ساختمان از نظر درجه بندی خطر طبق نتایج ارزیابی ایمنی یکپارچه (اطفا حریق و سازه)، وضعیت پرخطری دارند. در نتیجه سایر ساختمان‌های مذکور در فهرست منتشره، از حیث درجه بندی خطر از نظر سازه و ایمنی یکپارچه در وضعیت کم خطر تری قرار گرفته اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر کشور گفت: بر اساس قانون، رسیدگی به ساختمان‌های ناایمن کلانشهرها در اولویت قرار گرفت.
طبق قانون و ابلاغ دستورات قضایی شناسایی ساختمان‌های ناایمن در دستور کار شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران قرار گرفت.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بررسی‌ها، یک سوم از ساختمان‌ها از لحاظ سازه‌ای ناایمن شناسایی شدند و پیشنهاد قوه قضاییه تخلیه و تعطیلی این ساختمان‌ها بود.
عضو هیات نمایندگان استان یزد گفت: در شرایط فعلی در یکی یکی از شهر‌ها ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم و باید فکر اساسی صورت گیرد و منابع پایدار آب را در انتقال به استان دنبال کنیم.
بازارچه سنتی ستارخان، بیمارستان حضرت رسول اکرم، انبار نفت شهران، مجتمع تجاری و اداری بوستان، مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی ارم، بیمارستان امام خمینی (ره)، بیمارستان لولاگر، پاساژ میلاد قائم، پاساژ مهستان، ساختمان علاء الدین، کارخانه ارج، مجتمع تجاری بام لند، بیمارستان سینا و بیمارستان بوعلی از جمله ساختمان‌های ناایمن در پایتخت محسوب می‌شود
رئیس جمهور با حضور در مسجد استقلال جاکارتا با روسای سازمان‌های اسلامی اندونزی دیدار و گفتگو کرد.
عضو شورای شهر تهران گفت:درخواست من از شهردار تهران این است که بنابر وظیفه قانونی خود لیست ساختمان‌های ناایمن را اعلام کند چراکه این اقدام تشویش اذهان عمومی نیست.
مهدی بابایی با تاکید بر اینکه شهروندان باید از ساختمان‌ها یا پاساژ‌های ناایمن شهر تهران مطلع باشند، گفت: شاید در این برهه زمانی اطلاع‌رسانی همه ساختمان‌های نا ایمن شهر تهران در دستورکار قرار نداشته باشد، اما به شکل موردی این اتفاق خواهد افتاد.
وحیدی درباره اینکه چرا لیست ساختمان‌های نا ایمن اعلام نمی‌شود، گفت: ساختمان‌های نا ایمن باید بررسی و ارزیابی شوند و سپس روال قانونی درباره این ساختمان‌ها طی شود. نباید با اعلام اسامی این ساختمان‌ها بی جهت وحشت در میان مردم ایجاد کرد.
یکی از مشکلات اساسی شهر‌ها و دلایل گسترش تراکم بالا، فارغ از منظر درآمدی برای شهرداری‌ها و نهاد‌های مرتبط، چالش تامین زمین است. همین امر موجب شده، ساختمان‌های بلندمرتبه بدون نگاه کارشناسی و محاسبه تراکم واقعی جمعیتی و ساختمانی، طی سال‌های اخیر، در شهر‌های مختلف کشور و مناطق هر شهر، قارچ‌گونه رشد کنند.
یکی از مشکلات اساسی شهر‌ها و دلایل گسترش تراکم بالا، فارغ از منظر درآمدی برای شهرداری‌ها و نهاد‌های مرتبط، چالش تامین زمین است. همین امر موجب شده، ساختمان‌های بلندمرتبه بدون نگاه کارشناسی و محاسبه تراکم واقعی جمعیتی و ساختمانی، طی سال‌های اخیر، در شهر‌های مختلف کشور و مناطق هر شهر به صورت قارچ‌گونه رشد کنند.
پیگیری های خبرنگار مهر حاکی از این است که اعلام اسامی ساختمان های ناایمن بازهم به موعد دیگری موکول شد.
عضو شورای شهر تهران گفت: در صورت عدم انعقاد قرارداد ایمن‌سازی تا پایان سال حتماً اسامی ساختمان‌های ناایمن اعلام خواهد شد.
پس از پایان یافتن مهلت یک هفته‌ای که عضو شورای شهر تهران به سازمان آتش نشانی برای انتشار لیست ساختمان‌های ناایمن داده بود هنوز این اسامی متشر نشده‌اند.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت:، به مالکان ساختمان های ناایمن و بحرانی اولتیماتوم داده شد که هرچه زودتر نسبت به ایمن سازی اقدام کنند.
در حالی‌که شهردار تهران معتقد است که شهرداری مسئولیتی برای اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن ندارد، دادستان تهران اعلام کرد که محدودیتی برای اعلام اسامی این ساختمان‌ها وجود ندارد.
در حالی‌که شهردار تهران معتقد است که شهرداری مسئولیتی برای اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن ندارد، دادستان تهران اعلام کرد که محدودیتی برای اعلام اسامی این ساختمان‌ها وجود ندارد.
در حالی‌که شهردار تهران معتقد است که شهرداری مسئولیتی برای اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن ندارد، دادستان تهران اعلام کرد که محدودیتی برای اعلام اسامی این ساختمان‌ها وجود ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران: ساختمان‌های پرخطر که باید یک‌ بار در سال بازدید شوند، ساختمان‌های میان خطر هر سه سال یکبار و ساختمان خیلی کم‌خطر که در طول ۱۰ سال باید یکبار مورد بررسی قرار گیرند.
زاکانی با بیان اینکه ما مسئول انتشار اسامی ساختمان‌ها نیستیم، بلکه اسامی ساختمان‌های ناایمن را به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم، گفت: ما در موضوع ایمنی با کسی تعارف نداریم و از پایش ساختمان‌های بلند کار را شروع کردیم و در مقوله ایمنی جدی هستیم و از من مسئول اقدام بخواهید نه اینکه لیست را منتشر کنم.
عضو شورای شهر تهران گفت: حتماً باید لیست ساختمانهای عمومی منتشر شود تا شهروندان بدانند ساختمانی اداری، خدماتی، رفاهی که قصد ورود به آن را دارند ناایمن است.
حتی خوش‌بین‌ترین منابع اسرائیلی هم حاضر نیستند روی تغییر رژیم در تهران شرط‌بندی کنند. یک منبع ارشد اطلاعاتی اسرائیل می‌گوید «تغییر عمیقی که ایران دستخوش آن می‌شود لزوماً منجر به انقلاب و تغییر رژیم نخواهد شد. در حال حاضر، ما شاهد وقوع این اتفاق قابل پیش‌بینی نیستیم.»
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری هرچه سریعتر باید در این زمینه اقدام و تعیین تکلیف کند، چون پای جان مردم در میان است. شیب تعداد ساختمان‌های ناایمن نزولی بوده و طیف محدودی نسبت به ایمن سازی اقدام کرده‌اند، اما این روند کند است.
آدم از ساختمان‌هایی که در روستا‌های خوش آب و هوای ایران می‌سازند، حیرت می‌کند، اگر این رفاه نیست پس چیست؟ / فضای مجازی را طوری بارآورده اند که کسی جرأت نکند در آن از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بگوید / در اروپا هم بچه‌ها مجاز نیستند بدون حضور والدین پای اینترنت به همه سایت‌ها و شبکه‌ها دسترسی داشته باشند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ