آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران اخیراً در مورد سیاست خارجی انعطاف‌پذیر سخن گفته‌اند. ایران در حال ترمیم روابطش با کشور‌های عرب خلیج‌فارس است و سفر هیثم بن طارق السعید، سلطان عمان به تهران، نشانه دیگری از این انعطاف است، زیرا عمان همیشه به‌عنوان یک میانجی بین تهران و غرب عمل کرده است. در عین حال، بسیاری از افسران ارشد سپاه پاسداران همیشه درباره برجام، یا همان توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و گروه ۱+۵ انتقاد کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رحیمی‌جهان‌آبادی درباره تصمیم تغییر شمخانی، گفت: به‌هرحال رئیس دولت اختیاراتی دارد و می‌تواند در چارچوب آن عمل کند. اما پیامد‌های این تغییر قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌دانم دیدگاه دبیر جدید چیست و چقدر متفاوت با شمخانی است. قدر مسلم خلأ تجربه شمخانی و دیدگاه‌های مرضی‌الطرفین او در جناح‌های سیاسی در شورایعالی امنیت ملی پر نخواهد شد و وجود شمخانی در شرایط کنونی کشور بسیار موثر بود.
منابع عبری امروز پنج‌شنبه از تغییر مسیر پروازهای فرودگاه بن‌گوریون در آستانه برگزاری راهپیمایی پرچم، خبر دادند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یک میلیون و ۷۹ هزار هنرجو در سه پایه تحصیلی عدد قابل توجه و قابل قبولی است که تاکنون چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب این عدد به دست نیامده بود.
بحث‌های زیادی در رسانه‌ها جریان دارد که آیا آنچه ماسک بر سر توئیتر می‌آورد، نتیجه ناکارآمدی ماسک است، یا برنامه‌ها و نقشه‌های او یا ترکیبی از این دو؟ اما شاید آنچه مهم‌تر است این است که با تغییر رسمی کارکرد شبکه‌های اجتماعی از بستر‌های نسبتا بی‌طرف به بازیگرانی که مستقیم درگیر بازی پول و قدرت می‌شوند، مسیر گفتگو‌های سیاسی، رسانه‌ای و عمومی به کدام سمت می‌تواند برود و به کدام سمت خواهد رفت.
کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به حساسیت بالای جدول در فاصله پنج هفته مانده تا پایان فصل جاری لیگ برتر گفت: هیچ یک از تیم‌های مدعی قهرمانی قرعه ساده ای ندارند.
استقلال خوزستان شب گذشته در اهواز و در حضور پرشور تماشاگرانش نمایش خوبی در برابر ون پارس داشت و در نهایت مزد برتری خود را با دو گل گرفت.
شهردار منطقه ۱۳ از تغییر جهت حرکت خودروها در برخی از معابر منطقه با هدف کاهش بار ترافیکی محدوده توسط معاونت حمل و نقل ترافیک خبر داد.
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد روسیه موفق شده است کل صادرات نفتی که بر سر اوکراین، هدف تحریم‌های غربی قرار گرفته بود را به کشورهای دوست تغییر دهد.
داده های یک پایگاه رهگیری نشان می دهد که پس از سقوط یک پهپاد ارتش آمریکا در دریای سیاه، این کشور مسیر پهپادهای خود را تغییر داده است.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از ترافیک پرحجم در دو محور مواصلاتی و اعمال محدودیت موقت تردد در مقطعی از آزادراه کرج - قزوین و بالعکس در روز جمعه خبر داد.
«مکرون» بعد از دیدار با «مسیح علی نژاد» در کنفرانس مونیخ گفت: از نظر تاریخی، تغییر رژیم در سایر کشورها نتوانسته درگیری ها را حل کند و "یک شکست کامل" بوده است.
مسئولان محترم جمهوری اسلامی، به‌ویژه سران قوا: اولا، بپذیرید که شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در مرحله هشدار قرار دارد؛ پس لطفا از ایجاد سوراخ‌های بیشتر در بدنه این کشتی خودداری کنید. ثانیا، مسیر حرکت کشتی را تغییر دهید و از رفتن به دل توفان و تله دشمن خودداری کنید.
کارشناس بازار سکه و طلا پیش‌بینی کرد که با توجه به شرایط فعلی بازار و تعطیلی فردا، بازار طی روزهای پیش‌رو (حداقل تا روز یکشنبه) تغییر چندانی نداشته باشد.
تربت حیدریه ـ امام جمعه کدکن گفت: انقلاب اسلامی ایران یک مسیر اشتباه را تغییر داد.
کارلوس که در هشت سال قبل از آخرین حضورش همواره از حمایت‌های مردمی برخوردار بود، در جام جهانی و زمانی که انتقادات زیادی متوجه بازیکنان تیم ملی می‌شد، یکباره با انتشار پستی، به‌طور ضمنی، آن‌هایی را که از بازیکنان تیم ملی انتقاد می‌کردند، دشمن تیم خطاب کرد. همین موضوع به‌طور‌کلی جایگاه او نزد هواداران زیادی از فوتبال ایران را تغییر داد. البته او با سیاست و حساب و کتاب خاصی در تلاش بود تا در کنفرانس‌های خبری از دولت در ماجرای رخداد‌های اخیر دفاع کند که این صحبت‌ها با حمایت جریانی خاص مواجه ش
از تحمل بار‌های امپراتوری روم تا امکان تجارت در مسافت‌های طولانی این حیوان فروتن (خر) به طرز شگفت انگیزی تاثیرگذار بوده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر نوع گفت‌وگویی باید با مشارکت جدی کنشگران سیاسی جدید شامل زنان، دختران و جوانان باشد؛ راه‌حل هم فقط از مسیر سرکوب صورت نمی‌گیرد.
تداوم نقش‌آفرینی و عدم کناره‌گیری زیدآبادی و زیدآبادی‌ها یک الزام است. الزام از این حیث، که بودن و ماندن آن‌ها در صحنه، کورسو‌های امید به آینده را روشن نگه خواهد داشت. آن‌ها باور عمیقی به تغییر و گذار به وضعیت بهتر دارند، اما از مسیر مشروع، معقول و قانونی، نه خشونت و افراط‌گرایی. وجودشان نماد حضور نیرو‌های میانجی میان جامعه و سیاست است و حذف‌شان معادل از میان رفتن صدای عقلانیت میان مردم و نهاد‌های رسمی؛ بنابراین باید نهاد‌های رسمی و البته بخش‌های از جامعه با رفتار‌های رادیکال و نامعمول، یاد بگیرند با «زیدآ‌بادی‌ها» تعامل کنند، تا صدا و فضای گفتگو و تعامل در کشور زنده نگه داشته شود.
«قدرت گیری جمهوریخواهان در کنگره آمریکا، سیاست دو خطی دولت بایدن در رابط با ایران که هم بر دستیابی به توافق با تهران و هم اعمال فشار بر آن تاکید دارد را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این راستا، جمهوریخواهان از قدرت خود در کنگره و اثرگذاریِ این نهاد قانونی بر سیاست خارجی دولت مستقر استفاده خواهند کرد و زمینه را جهت تقویت آن بُعد از سیاست خارجی دولت بایدن در قبال ایران که بر تشدید فشار‌ها علیه این کشور تاکید دارد، بیش از پیش فراهم می‌کنند و البته در مسیر تعامل با ایران، چالش‌های گسترده‌ای را ایجاد خواهند کرد.»
تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: تهدید آنچنانی متوجه برجام نیست چون برجام اصولا در مسیر رسیدن به توافق نبوده که حالا بخواهد تغییری در وضعیت آن رخ دهد.
در ۲۴ ساعت گذشته در نقاط مختلف تهران حوادثی رخ داد که مأموران انتظامی در آن نقش آفرینی کردند. در بسته اخبار پلیسی شهر مهم ترین این حوادث را بخوانید.
مدیرعامل پرسپولیس مدعی شد که در نقل و انتقالات سقف قرارداد 12 میلیاردی را رعایت کردند و در این مسیر دو بازیکن با پیشنهاد دو برابر و بالاتر راهی تیم‌های دیگری شدند تا دست آنها برای این انتقال خالی بماند.
ناسا اعلام کرد فضاپیمایی که عمدا به سیارکی دوتایی برخورد کرد به طور موفقیت آمیز مدار آن را تغییر داده است.
شیراز- معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: مسیر اقتصادی ایران باید دارای اهداف مشخص باشد و نباید با تغییر دولت مسیرهای اقتصادی نیز تغییر کند در این حال می توان شاهد رشد اقتصادی مناسب بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ