ناسا اعلام کرد فضاپیمایی که عمدا به سیارکی دوتایی برخورد کرد به طور موفقیت آمیز مدار آن را تغییر داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ناسا مشغول توسعه فناوری نوینی است که انقلابی در صنعت سفرهای هوایی ایجاد می کند و می تواند در ساخت هواپیماهای تجاری برقی با قدرت سفر طولانی تر به کار رود.
داده‌های اداره کل ملی هوانوردی و فضا در آمریکا نشان می‌دهد که چرخش سیاره مریخ سریعتر از قبل شده است.
ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۰ تیرماه تا ۹ مردادماه) گرم‌ترین ماه ثبت‌شده طی ۱۷۰ سال گذشته بوده است.
سرهنگ یدالله جهان‌تاب اظهار داشت: در مسیر جنوب به شمال جاده کندوان حدفاصل شهرستانک تا نسا، ترافیک خودرو فوق سنگین گزارش شده است.
به گفته گوین اشمیت مدیر انستیتو مطالعات فضایی گدارد ناسا، احتمالا جولای سال جاری میلادی گرم ترین ماه طی چندصد سال اخیر باشد.
«با وجود اختلاف جزئی در نتایج این رصدخانه ها، افزایش شدید دما به طور مشخص واضح است و ما شاهد تغییرات دمایی بی سابقه و گرم ترین ماه در سراسر جهان هستیم.»
سلول‌های آزمایشی عملکرد پایدار بیش از ۱۰۰۰ چرخه شارژ و تخلیه را نشان داده اند در حالی که ظرفیت تقریباً سه برابری یک سلول معمولی لیتیوم یون را حفظ می‌کنند.
مائورو ایکاردی و همسر و مدیر برنامه‌های سابقش، وندا نارا، مسافرتی مشترک را پشت سر گذاشتند و گزارش‌ها حاکی است این دو دوباره ازدواج خواهند کرد.
مائورو ایکاردی و همسر و مدیر برنامه‌های سابقش وندا نارا مسافرتی مشترک را پشت سر گذاشتند و گزارش‌ها حاکی است این دو دوباره ازدواج خواهند کرد.
نیکولا فاکس (Nicola Fox) مدیر علوم ناسا، در سخنرانی افتتاحیه گفت: شنیدن در مورد آزار و اذیتی که اعضای میزگرد ما به صورت آنلاین با آن روبه‌رو شده‌اند، واقعا مایوس‌کننده است، زیرا آن‌ها در حال مطالعه این موضوع هستند. آزار و اذیت فقط به ایجاد موانع بیشتر منجر می‌شود.
روگوزین نوشت در واکنش به این پرسش‌ها، دانشگاهیان و هواداران ناسا در روسکاسموس که نمی‌خواستند همکاری با آژانس فضایی آمریکا در ایستگاه فضایی بین‌المللی تضعیف شود، پاسخ‌های خشمگینانه‌ای برای او فرستادند. روگوزین ادعا می‌کند که نسخه‌ای از کتاب الکسی لئونوف، کیهان‌نورد مشهور روس را به‌عنوان تنها مدرک برای فرود دریافت کرده است.
محققان در سال ۲۰۲۱ با استفاده از یک رصدخانه این سیاهچاله را شناسایی کردند که موادی را به فضا باز می‌گرداند، اما این سیاه‌چاله در سه سال قبل هیچ ماده‌ای مصرف نکرده بود. ماه گذشته، تیمی با استفاده از یادگیری ماشینی، تصویر معروف مسیه ۸۷ را بهبود بخشید تا جزئیات بیشتری در مورد مواد اطراف آن مشخص شود.
رصدخانه پرتوی ایکس چاندرا متعلق به ناسا در جدیدترین یافته نجومی خود دو ابرسیاه‌چاله را در یک مسیر آتشین رصد کرده است که می‌توانند قوی‌ترین انفجار کیهانی را که تاکنون شاهد بوده‌ایم، ایجاد کنند.
تصویر روز ناسا، عکس شهاب‌سنگی است که حدود ۷ ساعت قبل از برخورد با جو سیاره زمین ثبت شده است. مسیر پیش‌بینی‌شده این شهاب‌سنگ فرصت نادری را برای رصدگران شهاب‌سنگ ایجاد کرد.
داده های جدید از ماموریت DART ناسا جهت برخورد یک فضاپیما با سیارکی برای تغییر مسیر آن حاکی از آن است که حداقل یک میلیون کیلوگرم خرده سنگ در نتیجه این رویداد ایجاد شده است.
کپسول اوریون متعلق به ناسا در مسیر ماموریت آرتمیس یک همچنان به سمت ماه در حرکت است و در این میان نخستین ویدئو را ثبت کرده است.
کاوشگر دارت ساخته آژانس فضایی آمریکا (ناسا) روز دوشنبه با موفقیت به یک سیارک برخورد کرد (برخورد داده شد) تا آن را از مسیر خود منحرف کند. بدین ترتیب، این کاوشگر با برخورد به سیارک «دیمورفوس» در فاصله ۱۱ میلیون کیلومتری کره زمین، یک مأموریت بی‌سابقه فضایی را انجام داد. سیارک دیمورفوس و مسیر حرکت آن خطری برای کره زمین محسوب نمی‌شود، اما هدف ناسا از این مأموریت، ایجاد آمادگی برای مواقعی است که سیارک‌های بزرگ و خطرناک، در مسیر برخورد با زمین قرار می‌گیرند.
امروز دوشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۱، فضاپیمای DART ناسا در برنامه‌ای از پیش برنامه ریزی شده به یک سیارک برخورد خواهد کرد تا مسیر آن را منحرف کند.
وندا نارا، همسر و مدیر برنامه مائورو ایکاردی، با انتشار پستی رسما خبر جدایی‌اش از این بازیکن را تایید کرد.
واندا نارا، همسر و مدیر برنامه مائورو ایکاردی، با انتشار پستی رسما خبر جدایی‌اش از این بازیکن را تایید کرد.
ماندم از جماعت انقلابی همیشه در صحنه که فکر می‌کنند لگد به ناجا و نظام نزنند از بقیه جا می‌مانند. الان مقصر این ماجرا کیست؟ اسلام که گفت حجاب؟ یا نظام که حکم اسلام را قانون کرد؟ یا ناجا که قانون را اجرا می‌کند؟ یا چی؟ الان هرکس در مسیر رسیدگی به خطایش دچار عارضه شد مقصر نظام است؟ ناجاست؟
واندا نارا، همسر و مدیر برنامه های مائورو ایکاردی، به شایعات اخراج این بازیکن از پی اس جی واکنش نشان داد.
مائورو ایکاردی، ستاره PSG، گزارش رسانه‌های آرژانتینی درباره جدایی او و واندا نارا که همسر و مدیر برنامه‌هایش است را تکذیب کرد.
برابر آخرین گزارش‌های دریافتی در حال حاضر شاهد ترافیک نیمه سنگین در مسیر جنوب به شمال محور چالوس حدفاصل دوراهی شهرستانک تا نسا و محدوده سیاه بیشه هستیم. همچنین ترافیک در محور هراز در محدوده سه راهی چلاو و محدوده شاهاندشت پرحجم، اما روان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ