سلطان عمان امروز یکشنبه طی سفری رسمی و دو روزه پس از برگزاری نشست اتحادیه عرب در جده به مصر رفت
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در عراق گفت: در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا همکاران ما در بخش کنسولی آماده خدمات‌دهی و راهنمایی زائران اربعین هستند.
فدراسیون فوتبال و کمیته داوران قرار است طی همکاری با فدراسیون فوتبال عربستان آموزش داوران فوتبال را برای استفاده از کمک داور ویدئویی آغاز کنند.
رئیس‌جمهور ترکیه برای رایزنی درباره روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز تحولات منطقه‌ای و جهانی به‌بوداپست سفر کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در سفری رسمی به دعوت همتای روس خود وارد مسکو شد.
«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از سفر هیأت عمانی به پایتخت یمن برای رایزنی با مقامات ارشد صنعا و بررسی از سرگیری روند مذاکرات صلح خبر داد.
محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از سفر هیأت عمانی به پایتخت یمن برای رایزنی با مقامات ارشد صنعا و بررسی از سرگیری روند مذاکرات صلح خبر داد.
محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن از سفر هیأت عمانی برای رایزنی با مقامات ارشد صنعا و بررسی از سرگیری روند مذاکرات خبر داد.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند در پی افزایش نگرانی‌ها نسبت به وضعیت بحرانی ارتش رژیم صهیونیستی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به تل‌آویو سفر می‌کند.
ناصرالدین شاه امامه را دوست داشت و تابستان‌ها چند هفته‌ای در آن اردو میزد و به تفرج و شکار در روستا مشغول می‌شد. در یکی از سفرها، ناصرالدین شاه در آنجا دختر چوپانی ۱۶ ساله به نام فاطمه را دید. پادشاه با او به گفتگو پرداخت و از بیان او خوشش آمد.
سفیر عمان در قاهره با اشاره به اشتراکات سیاسی کشورش با مصر خاطرنشان کرد که در سفر سلطان هیثم بن طارق به مصر به موضوع از سرگیری روابط تهران و قاهره پرداخته شد.
آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران اخیراً در مورد سیاست خارجی انعطاف‌پذیر سخن گفته‌اند. ایران در حال ترمیم روابطش با کشور‌های عرب خلیج‌فارس است و سفر هیثم بن طارق السعید، سلطان عمان به تهران، نشانه دیگری از این انعطاف است، زیرا عمان همیشه به‌عنوان یک میانجی بین تهران و غرب عمل کرده است. در عین حال، بسیاری از افسران ارشد سپاه پاسداران همیشه درباره برجام، یا همان توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ بین ایران و گروه ۱+۵ انتقاد کرده‌اند.
برت مک گورک، مشاور شورای امنیت ملی بایدن 8 می به عمان سفر داشت تا با رهبران مسقط در باب این که رهبران ایران آماده هستند تا در این مسیر گامی بردارند و محدودیت های اعمالی علیه برنامه هسته ای را پذیرا باشند، رایزنی داشته باشد. بعد از آن سلطان هیثم بن طارق، پادشاه عمان در سفری دو روزه به ایران با ابراهیم رئیسی و رهبری ایران دیدار داشت.
خبرهای پس از سفر سلطان هیثم به ایران پس از فروکش کردن تعارفات دیپلماتیک، خواه‌ناخواه به رسانه‌ها درز پیدا خواهد کرد و از جهت‌گیری تحولات آتی منطقه به سمت دیپلماسی یا رویارویی، پرده برخواهد داشت.
تحلیلگر امور سیاسی و راهبردی عمانی با اشاره به سفر هیثم بن طارق به ایران، این سفر را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و از پرونده های مهم مطرح در این سفر پرده برداشت.
ما به احیای برجام در کنار احیای روابط خود با کشور‌های منطقه احتیاج داریم. همچنین لازم است هر چه سریعتر به بازار‌های پررونق برگردیم. اگر چنین دیدگاهی (احیای برجام) پشت سفر سلطان هیثم نبود، اصلا دلیلی نداشت شخصا به ایران سفر کند؛ بنابراین امیدوارم شاهد تغییراتی در حوزه برجام باشیم. همچنین می‌توانیم آزادی زندانی بلژیکی (الیویه وندکاستیل) و تبادل او با زندانی ایرانی (اسدالله اسدی) با همکاری عمان را مقدمه‌ای مثبت در روابط بین المللی ایران ارزیابی کنیم.
وزیر خارجه عمان با انتشار توییتی به سفر سلطان این کشور به تهران واکنش نشان داد و آنرا در راستای صلح و ثبات دانست.
وزیر خارجه عمان با انتشار توییتی به سفر سلطان این کشور به تهران واکنش نشان داد و آنرا در راستای صلح و ثبات دانست.
سلطان هیثم بن طارق به دستور سلطان قابوس مسوولیت کمیته «سند چشم‌انداز عمان ۲۰۴۰» و برنامه‌ریزی برای آینده عمان را برعهده داشت. جوانگرایی یکی از مهم‌ترین شعار‌های او پس از تکیه زدن بر کرسی سلطنت در عمان بود. او پس از ادای سوگند قانونی بر ادامه راه سلطان قابوس به ویژه در سیاست خارجی در حکومت تاکید کرد و در ابتدای حاکمیت خود به قطر، عربستان و بریتانیا سفر کرد. هیثم بن طارق آل سعید یک هفته پیش از سفر به تهران به قاهره، پایتخت مصر نیز سفر کرده بود.
در آستانه سفر هیثم‌بن طارق، پادشاه عمان به ایران، شاهد مبادله اسدالله اسدی، دیپلمات زندانی در بلژیک و اولیویه وندکاستیل، شهروند بلژیکی زندانی در ایران بودیم؛ مبادله‌ای که در تحقق یافتن آن عمان نقش واسطه و میانجی‌گری داشت.
علی شریعتی، عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق روز پنج‌شنبه در توییتی به نقل از منابع موثق نوشت: «مذاکرات چراغ خاموش تیم فنی حوزه بانکی در یکی از کشور‌های همسایه هم اکنون به طور موفقیت آمیز به پایان رسید؛ یقینا به زودی شاهد گشایش در حوزه ارزی خواهیم بود!» این توییت در حالی منتشر شده که قرار است فردا یکشنبه هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان طی یک سفر دو‌روزه به ایران بیاید. سفری که ماه‌ها محل بحث و گمانه زنی بود؛ اوایل اسفند ماه بود که علی علیزاده، عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از احتمال سفر سلطان عمان به ایران در آینده نزدیک با موضوع برجام خبر داده بود.
منابع عمانی اعلام کردند که هیثم بن طارق سلطان عمان یکشنبه آینده به ایران سفر می‌کند.
لویزیون عمان اعلام کرد که هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان قرار است یک‌شنبه آینده طی یک سفر دو روزه به ایران سفر کند.
منابع عمانی اعلام کردند که هیثم بن طارق سلطان عمان یکشنبه آینده به ایران سفر می‌کند.
دفتر پادشاهی سلطان عمان اعلام کرد کرد «هیثم بن طارق آل سعید» فردا به امارات سفر خواهد کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ