براساس نتایج انتخابات، آرای حزب کارگران ترکیه به بیش از ۹۰۰ هزار رای رسیده و چهار کرسی به دست آورده است. براساس این نتیجه، جان آتالای به عنوان نماینده پارلمان انتخاب می‌شود. او اولین نامزد پارلمان از این حزب برای منطقه زلزله‌زده هاتای بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روسای جمهور آمریکا و ترکیه در مورد روابط دوجانبه و همکاری‌های مرتبط با ناتو گفتگو کردند.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در حالی انجام ‌شد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کنونی توانست در یک رقابت نزدیک کمال قلیچدار اوغلو، نامزد گروه‌های اپوزیسیون را شکست دهد.
رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با ادای سوگند عوامل شعب از ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی در یک هزار و ۹۴ حوزه انتخابیه ۸۱ استان این کشور آغاز شده و برابر قانون انتخابات، روند اخذ آرای مردم بدون تمدید تا ساعت ۱۷ امروز ادامه خواهد داشت.
در رأی‌گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۵۳ نفر شرکت کردند.
رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه پیامی برای شهروندانش یک روز قبل از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرستاد.
برخلاف تصورات ناظران و تحلیلگران سیاسی، سینان اوغان صاحب جایگاهی شد که می تواند او را به یک بازیگر سیاسی قدرتمند تبدیل کند.
یک رسانه عرب زبان به تاثیر پرونده سوریه و آوارگان سوری بر انتخابات دور دوم ترکیه پرداخته است.
روزنامه کیهان که اردوغان را به ذیکتاتوری، بیگاری دادن به امریکا و ناتو متهم کرده بود، مدعی شد: روزنامه‌های زنجیره‌ای و تحت اجاره اصلاح‌طلبان ... به دروغ ادعا کرده بودند که کیهان از موفقیت اردوغان در انتخابات ترکیه نگران شده است!
صرف‌نظر از نتیجه انتخابات پیش روی ترکیه، چندین سناریوی بالقوه برای رویکرد ترکیه به شمال غرب سوریه وجود دارد. اولین سناریو حفظ وضعیت ثبات فعلی در منطقه را به دنبال دارد که در آن بعید است دولت جدید تغییری مطرح کند. سناریوی دوم خروجی نسبی را خواهد دید، نسبی از لحاظ سیستم حکومتی که در آن ممکن است ترکیه مشوق شکل‌گیری یک مجموعه حکومتی منفرد در شمال غرب سوریه باشد.
نتایج یک نظرسنجی بعد از کناره گیری «محرم اینچه» از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نشان می‌دهد که «قلیچدار اوغلو» نامزد ائتلاف ملت از رجب طیب اردوغان نامزد حزب اعتدال و توسعه و رئیس جمهور فعلی پیش است. محرم اینچه یکی از چهار نامزد انتخابات یکشنبه ریاست‌جمهوری ترکیه روز (پنجشنبه، ۱۱ مه) در اقدامی شوکه‌کننده اعلام کناره‌گیری کرد. به گفته کارشناسان، کناره‌گیری غافلگیرکننده اینچه از انتخابات ترکیه شانس پیروزی نامزد اپوزیسیون در دور اول انتخابات را افزایش خواهد د اد.
ترکیه فعلاً با نظام ریاستی اداره می‌شود و رئیس جمهور همه کاره است. اما مخالفین اردوغان وعده داده اند؛ اگر پیروز شوند، با برگزاری یک همه پرسی، باز هم پست نخست وزیری به صحنه باز می‌گردد.
یک هفته تا انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات عمومی ترکیه باقی مانده است، با وجود اینکه نظرسنجی‌های هواداران قلیچداراغلو می‌گویند او با اختلاف حدود پنج تا هفت درصدی برنده انتخابات خواهد بود، نظرسنجی‌های هواداران اردوغان بیشتر به سمت احتمال دومرحله‌ای شدن انتخابات حرکت کرده‌اند.
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که در ماه آوریل و هم‌زمان با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، نرخ تورم در این کشور به ۴۴ درصد کاهش خواهد یافت.
یک رسانه ترک زبان می گوید شبکه اجتماعی توئیتر به کمک مخالفان دولت کنونی این کشور برای پیروزی در انتخابات آتی آمده است.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند احزاب و جریان‌های سیاسی دولت و رئیس‌جمهور ترکیه ائتلاف کردند و برای انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر یک نامزد به توافق رسیدند.
رسانه‌های ترکیه اعلام کردند احزاب و جریان‌های سیاسی دولت و رئیس‌جمهور ترکیه ائتلاف کردند و برای انتخابات ریاست‌جمهوری بر سر یک نامزد به توافق رسیدند.
بنا به اعلام یک رسانه چاپ ترکیه، حزب عدالت و توسعه این کشور قصد ندارد به دلیل وقوع زلزله زمان برگزاری انتخابات آتی را تغییر دهد.
رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه تاکید کرد که زلزله نباید بهانه ای برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور باشد.
یک منبع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه به انتشار خبر دیدار رجب طیب اردوغان و بشار اسد پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، واکنش نشان داد.
یک روزنامه ترکیه‌ای موعد دیدار احتمالی میان رجب طیب اردوغان و بشار اسد روسای جمهور ترکیه و سوریه را اعلام کرد.
یک کارشناس مسائل ترکیه با اشاره به شرایط اقتصادی این کشور گفت:«بحران اقتصادی به نفع اردوغان در انتخابات ۲۰۲۳ خواهد بود.»
یک استاد دانشگاه استانبول با اشاره به مذاکرات اف-۱۶ میان ترکیه و آمریکا گفت: اگر جمهوری خواهان پیروز انتخابات سنا می شدند مساله اف-۱۶ به نتیجه می رسید.
پیش از انتخابات سال ۲۰۲۳ میلادی ترکیه شش حزب اپوزیسیون متحد شده اند تا «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را از قدرت برکنار کنند. با این وجود، ائتلاف اپوزیسیون هنوز درباره معرفی یک نامزد واحد تصمیم نگرفته است.
پیش از انتخابات سال ۲۰۲۳ میلادی ترکیه شش حزب اپوزیسیون متحد شده اند تا «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه را از قدرت برکنار کنند. با این وجود، ائتلاف اپوزیسیون هنوز درباره معرفی یک نامزد واحد تصمیم نگرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ