دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در حالی انجام ‌شد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کنونی توانست در یک رقابت نزدیک کمال قلیچدار اوغلو، نامزد گروه‌های اپوزیسیون را شکست دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
روابط میان ترکیه و عربستان همواره با فراز و نشیب همراه بوده، و از مرحله سرد و تیرگی چند سال اخیر به مرحله توسعه روز افزون رسیده است و در این میان اردوغان و بن سلمان به دنبال اهداف خود هستند.
ترکیه به دنبال آن است که نقش خود را به عنوان یک میانجی منطقه ای و بین المللی به نمایش بگذارد. اما شواهد نشان می دهد که دعوت ابومازن و نتانیاهو به آنکارا، انگیزه اقتصادی هم دارد.
پس از دیدار امروز میان رئیس‌جمهور ترکیه با همتای الجزایری‌ خود در کاخ دلمه‌باغچه استانبول، مذاکرات هیات‌های آنکارا و الجزیره نیز برگزار شد.
منابع ترکی فاش ساختند که در جریان سفر کاری امروز زلنسکی به ترکیه که به دعوت آنکارا صورت می‌گیرد؛ اردوغان تلاش خواهد کرد که همتایش را متقاعد به مذاکرات صلح با روسیه به میزبانی آنکارا کند.
در شرایطی که منابع موثق از دیدار احتمالی السیسی و اردوغان در آینده نزدیک خبر می‌دهند، مصر و ترکیه از ارتقای سطح روابط دوجانبه میان خود به سطح سفیر خبر دادند.
وزیر دفاع ترکیه گفت که دیدار اردوغان با نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق بر مبارزه با ترویسم تاثیر مثبتی خواهد داشت.
رئیس جمهور در گفتگو تلفنی با رجب طیب اردوغان انتخاب مجدد وی را به عنوان ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
رئیس جمهور در گفتگو تلفنی با رجب طیب اردوغان انتخاب مجدد وی را به عنوان ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد در دوره جدید نیز روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.
ده‌ها هزار نفر از هواداران اردوغان در آنکارا، پایتخت ترکیه، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری را جشن گرفتند.
رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که آنکارا در تدارک بازگرداندن مهاجران سوری به کشورشان است.
سخنگوی دولت ترکیه می‌گوید رسانه‌های غربی در پوشش انتخابات این کشور مغرضانه رفتار کردند.
اردوغان یکشنبه در واکنش به دیدار «جفری فلیک» سفیر آمریکا در آنکارا به قلیچداراوغلو گفت: سفیر جو بایدن با کمال دیدار می‌کند. شرم بر تو باد. با مغزت فکر کن. طرف صحبتت در اینجا رئیس جمهوری است. چطوری پس از آن ملاقات درخواست دیدار با رئیس جمهوری می‌کنی؟
دفتر ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که سران روسیه و ترکیه در تماسی تلفنی درباره تحولات سوریه، اوکراین و عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق رایزنی کردند.
رئیس جمهور ترکیه می گوید دولت آنکارا برای بازسازی مناطق زلزله زده برنامه ریزی می کند.
دمشق تا زمانی که تغییر سیاست های راهبردی ترکیه را راستی آزمایی نکند بسیار بعید است در تله انتخاباتی اردوغان گرفتار شود.
لیلیان که از ژانویه ۲۰۲۱ کاردار رژیم صهیونیستی در آنکارا بوده، پس از ارایه اعتبارنامه اش به اردوغان، به مقام سفیر ارتقاء یافت.
رئیس جمهور ترکیه امروز با رئیس مجلس شورای عربستان در آنکارا دیدار و گفتگو کرد.
رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد دولت این کشور تلاش دارد به‌زودی آنکارا را به مرکز جهانی گاز طبیعی تبدل کند.
رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر عزم راسخ آنکارا برای «ریشه‌کن کردن سازمان تروریستی پ.ک.ک» گفت که این گروهک، تمامیت ارضی سوریه و عراق را تهدید می‌کند.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که پس از انتخابات ریاست جمهوری این کشور، ممکن است آنکارا در روابط خود با سوریه بازنگری کند.
رییس جمهور ترکیه در مصاحبه ای اعلام کرد: ترکیه خواستار حفظ روابط آنکارا با اسراییل است!
رئیس جمهور ترکیه به موضع گیری درباره مذاکرات میان آنکارا و دمشق پرداخت و گفت: نتایج این مذاکرات نقشه راه آینده روابط دو کشور را ترسیم می‌کند.
یک مقام ارشد آنکارا امروز از دیدار پوتین و اردوغان در حاشیه نشست شانگهای و گفتگو میان آن ها پیرامون درگیری مرزی ایروان و باکو خبر داد.
طی روزهای اخیر مواضع آنکارا درباره سوریه به گونه ای بوده است که ناظران امور از آن به مثابه چراغ سبز و تغییر لحن ترکیه در قبال دمشق نام می برند هر چند برخی با دیده تردید به این تحول می نگرند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ