یک استاد دانشگاه استانبول با اشاره به مذاکرات اف-۱۶ میان ترکیه و آمریکا گفت: اگر جمهوری خواهان پیروز انتخابات سنا می شدند مساله اف-۱۶ به نتیجه می رسید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مشاور ریاست جمهوری ترکیه از مقدمه‌چینی کشورش برای میزبانی از رئیس‌جمهور روسیه خبر داد.
سیاست گفتاری و رفتاری ترکیه متفاوت از هم است و رویکرد ترکیه همانند موضوع سوئد به سرعت می تواند تغییر کند.
ترکیه در موضوع سوریه به روابط مطلوب با روسیه نیاز دارد و آنکارا سیاست موازنه خود را ادامه خواهد داد و برای همگرایی با غرب از مسکو فاصله نخواهد گرفت.
وزیر امور خارجه ترکیه هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد و چشم‌پوشی نسبت به این مسئله علی‌رغم هشدارها را غیرقابل قبول خواند و آن را به‌شدت محکوم کرد.
سخنگوی مجلس ترکیه با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز سوئد در هتک‌ حرمت قرآن، هشدار داد که در صورت تداوم این روند، پیوستن استکهلم به ناتو، یک خیال خام باقی خواهد ماند.
یعنی نمی‌داند که منظور از لا اکراه فی‌الدین، این است که در انتخاب دین اجبار و اکراه نیست و نه در انجام احکام دینی. وقتی دین را پذیرفتی باید احکام آن مانند نماز و روزه و جهاد و حجاب و... را هم انجام بدهی. اگر این‌گونه نباشد فرق مومن و کافر چیست و ثواب و عقاب چرا هست؟! گفت: خاتمی در نشست با تعدادی از زنان طیف مدعی اصلاحات، آشکارا علیه برخی دیگر از احکام و اعتقادات اسلامی هم موضع گرفته است.
سخنگوی دولت ترکیه می‌گوید رسانه‌های غربی در پوشش انتخابات این کشور مغرضانه رفتار کردند.
وزیر کشور ترکیه امروز در سخنانی از دخالت‌های رییس‌جمهور آمریکا در انتخابات آتی کشورش پرده برداشت.
وزیر خارجه ترکیه موضوع عادی‌سازی روابط با سوریه را در سفر به مسکو مورد رایزنی قرار خواهد داد.
منابع ترکیه ای از کشته شدن یک عضو ارشد پ ک ک در شمال عراق خبر دادند.
وزیر امور خارجه ترکیه در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان از توافق ایران وعربستان سعودی استقبال نمود و ابراز اطمینان کرد این امر منجر به تقویت مواضع جهان اسلام شود.
امیرعبداللهیان در توییتی نوشت: گفتگو‌هایی مهم با برادرم مولود چاووش اوغلو در آنکارا- از توسعه همکاری اقتصادی و تجاری تا موضوع انرژی، آب، محیط زیست، همکاری مرزی و پارلمانی - داشتیم.
قبول کنیم که اشتباه کردیم. این به انصاف نزدیک‌تر است. سیاستمداران رسمی و نزدیک به قدرت در ایران در چاهی افتادند که پیش از آن خودشان برای دیگران کنده بودند. حال اینکه اساسا ورود دولت به مفهوم عام آن اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و شورای نگهبان به امر بررسی صلاحیت به صورت کیفی و اعمال نظر، سلیقه شخصی یا تشخیص فردی آشکارا موجب سلب حق اعزام نماینده از سوی ملت به مراکز حکمروایی می‌شود و موضوع امکان نمایندگی در اننخابات را با چالش مواجه می‌سازد.
جو ویلسون، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی در این رابطه عنوان داشت: «هم جو بایدن و هم کامالا هریس، معاونش به دلیل شکست مفتضحانه‌ای که داشته‌اند باید استعفا دهند. این "بالون‌های فاجعه‌آمیز چینی" خانواده‌های آمریکایی را از آلاسکا گرفته تا منزل بنده در کارولینای جنوبی آشکارا تهدید می‌کرده است و این موضوع تایید می‌کند که رئیس‌جمهور بایدن و معاونش هریس باید استعفا دهند.»
وزیران دفاع ترکیه و اندونزی در جریان دیداری در آنکارا، سند اجرای همکاری نظامی میان دو کشور به امضا رساندند.
سفرهای منطقه‌ای اخیر وزیر امور خارجه کشورمان بیانگر نقش کلیدی ایران در برقراری صلح و ثبات در منطقه است که این موضوع به خوبی مورد درک همه‌ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای قرار گرفته است.
این مادر گفت: وقتی پای درددل «فردین» نشستم او آشکارا چیزی را بر زبان جاری نکرد، اما گفت به نامزدش مشکوک شده و همان گونه که در فضای مجازی با او رابطه داشت، با جوان دیگری هم وارد ارتباط نامتعارف شده است. پسرم گفت چون می‌ترسیدم که خانواده عروس مهریه را به اجرا بگذارند به ناچار به منزل آن‌ها رفتم که موضوع را حل کنیم، ولی مادر آن دختر با توهین و فحاشی مرا بیرون کرد و گفت: دختر من اصلاح نمی‌شود، او همین گونه است و...
پارلمان ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس پارلمان ترکیه سفر زمان‌بندی‌شده رئیس مجلس سوئد به آنکارا را لغو کرد.
وزیر خارجه ترکیه امروز در سخنانی اعلام کرد: آنکارا از موضع باکو در مورد کریدور «لاچین» حمایت می‌کند.
فرمانده شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا  درباره عادی‌سازی کامل روابط دمشق و آنکارا موضع گیری کرد.
رئیس جمهور ترکیه به موضع گیری درباره مذاکرات میان آنکارا و دمشق پرداخت و گفت: نتایج این مذاکرات نقشه راه آینده روابط دو کشور را ترسیم می‌کند.
وزیر خارجه فرانسه امروز در سخنانی به ترکیه در ارتباط با مواضع آنکارا در قبال یونان هشدار داد.
طی روزهای اخیر مواضع آنکارا درباره سوریه به گونه ای بوده است که ناظران امور از آن به مثابه چراغ سبز و تغییر لحن ترکیه در قبال دمشق نام می برند هر چند برخی با دیده تردید به این تحول می نگرند.
معاون وزیر خارجه روسیه امروز هشدار داد: اوکراین آشکارا درباره حمله به عمق خاک روسیه صحبت می کند؛ پس مسکو موضع کی یف در مورد «دفاع از خود» را نمی پذیریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ