در پی اعلام وزرات خارجه عربستان از آغاز رسمی فعالیت امروز هیات دیپلماتیک خود در سوریه، دمشق نیز بلافاصله فعالیت کنسولی خود در ریاض را به شکل رسمی از سرگرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همانطور که در جنگ با تروریست‌ها در کنار دولت و مردم سوریه بوده‌ایم، در جنگ اقتصادی نیز کنار آن‌ها خواهیم بود.
بذرپاش گفت: برای ارزان‌تر شدن سفر‌ها نیز مقرر شد هزینه خدمات فرودگاهی دو کشور حذف شود و به صفر برسد که در کاهش هزینه تمام شده گردشگران تاثیر گذار است.
مشاور رئیس جمهور سوریه با اشاره به پیروزی این کشور در نبرد با تروریسم تاکید کرد که ملت فلسطین نیز در نهایت پیروز میدان خواهد شد.
وزیر خارجه اردن در تماس هایی با دبیر کل اتحادیه عرب، نماینده سازمان ملل در سوریه و نیز وزیران خارجه تونس و الجزایر، آنها از نتایج نشست اردن درباره سوریه مطلع کرد.
بدنبال احیای مناسبات دیپلماتیک کشورهای عربی با سوریه، دولت تونس نیز مراحل تعیین سفیر جدید خود در دمشق را آغاز کرد.
سفیر جدید کشورمان نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت روابط جمهوری اسلامی ایران با سوریه و برنامه‌های پیش رو برای فعال سازی مناسبات دو کشور در ابعاد مختلف را ارائه کرد.
وزارت دفاع روسیه نیز حمله دو جنگنده رژیم اسرائیل به سوریه را تائید کرد.
هیئت پارلمانی لبنان با «بشار اسد» در دمشق دیدار کرد و قرار است با وزیر امور خارجه و رئیس پارلمان سوریه نیز دیدار و رایزنی کند.
رئیس جمهوری سوریه در دیدار با بر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ تاکید کرد که در کنار توجه به شرایط انسانی در سوریه توجه به زیر ساخت ها و بخش های دیگر نیز مهم است.
رئیس جمهور گفت: ایران همواره در روزهای سخت کنار ملت و دولت سوریه بوده و اکنون نیز برای امدادرسانی فوری به زلزله‌زدگان سوریه‌ای آمادگی دارد.
در زلزله ویرانگر ترکیه و سوریه، ۵۵ فلسطینی جان باخته و شماری دیگر نیز زخمی شدند.
حسن عباس نژاد گفت: زلزله اتفاق افتاده در خوی نیز زلزله اول موجب ایجاد زلزله دوم و فعال شدن گسل شد که البته در اثر حرکات گسل راست گرد به وقوع پیوسته است. گسل ترکیه و سوریه دارای حرکت چپ کرد بوده و فاصله آن با گسل‌های آذربایجان در تبریز ۶۰۰ کیلومتر است بنابراین فعال شدن گسل تبریز به این علت ممکن نیست و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.
فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان، ایران و سوریه را دو ملت دوست و برادر دانست که همواره در شادی‌ها و غم‌ها در کنار یکدیگر هستند.
رسانه‌های سوری از زمین‌لرزه‌ای در کشور ترکیه گزارش داده‌اند که ساکنان شهر‌های دمشق و لاذقیه در سوریه نیز آن را احساس کرده‌اند. این لرزش‌ها منجر به ویرانی در حلب و حومه لاذقیه شدخ و تاکنون جان چند صد نفر را گرفته است.
منابع محلی در سوریه اعلام کردند که در زلزله شدید امروز در سوریه که در حماه نیز ویرانی های شدیدی درپی داشته است، خواهر نخست وزیر سوریه نیز جان باخته است.
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران دوست واقعی ملت سوریه است، تاکید کرد: ایران همانند دوران مقاومت در دوره بازسازی نیز با تقویت همکاری‌های اقتصادی کنار ملت سوریه است.
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران دوست واقعی ملت سوریه است، تاکید کرد: ایران همانند دوران مقاومت در دوره بازسازی نیز با تقویت همکاری‌های اقتصادی کنار ملت سوریه است.
رئیس جمهور با بیان اینکه ایران دوست واقعی ملت سوریه است، تاکید کرد: ایران همانند دوران مقاومت در دوره بازسازی نیز با تقویت همکاری‌های اقتصادی کنار ملت سوریه است.
وی درباره روابط سوریه با حزب الله لبنان نیز گفت: ما از حزب الله حمایت کرده و همچنان می‌کنیم و این حمایت ادامه خواهد یافت، زیرا حزب الله همپیمان راهبردی ما به شمار می‌رود.
یگان های امنیتی دولتی سوریه تائید کردند که تروریست ها را در استان درعا بازداشت و برخی نیز به هلاکت رسیده اند.
منابع سوری نیز خبر دادند که پس از این انفجارها، صدای تیراندازی شنیده شده و ستونهای آتش نیز از این پایگاه به هوا خاسته است. بالگردهای آمریکایی هم در حال پرواز در منطقه هستند.
کارین ژان‌ پی‌یر سخنگوی پنتاگون نیز بامداد امروز (پنج‌شنبه) در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره حملات اخیر آمریکا علیه سوریه مدعی شد که این اقدام برای دفاع از خود بوده و واشنگتن به دنبال تجاوز و جنگ نیست.
رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه اول قوی‌تر از حد انتظار قبلی بود و آمار اشتغال نیز افزایش یافت.
رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهور ترکیه، مبنی بر همکاری ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی گفتند: ما در مبارزه با تروریسم مطمئناً با شما همکاری می‌کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ