وزیر خارجه اردن در تماس هایی با دبیر کل اتحادیه عرب، نماینده سازمان ملل در سوریه و نیز وزیران خارجه تونس و الجزایر، آنها از نتایج نشست اردن درباره سوریه مطلع کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گسترش دایره نفوذ اشغالگران آمریکایی در سوریه و سفر وزیر خارجه ایران به عربستان از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
استاندار لاذقیه اعلام کرد که تیم های آتش نشانی در چند محور، موفق به مهار آتش سوزی جنگلی شده اند.
وزیر خارجه اردن که به سوریه سفر کرده است با رئیس جمهور این کشور پرونده آوارگان سوری را مورد رایزنی قرار داد.
مشاور امنیت ملی عراق بر اهمیت دستیابی به تفاهمات حقیقی با ایران، ترکیه و سوریه درخصوص پرونده آب تاکید کرد.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن مشارکت رئیس جمهور سوریه در نشست جده و توافق اخیر ایران و عربستان را به مثابه اعلام رسمی شکست ائتلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار رئیس ستاد کل ارتش سوریه گفت: ارتش سوریه محور مهم مقاومت ضد صهیونیستی است، لذا با همکاری یکدیگر این محور را تقویت خواهیم کرد.
وزیر خارجه ترکیه موضوع عادی‌سازی روابط با سوریه را در سفر به مسکو مورد رایزنی قرار خواهد داد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبل در برقراری روابط با کشورهای منطقه، همسایه و محور مقاومت کم کاری داشت، درباره سوریه سیاست فشل را پیگیری کرد و تقریبا در این مسیر گامی برنداشت.
وزیر بازرگانی عراق از تلاش همه‌جانبه جهت توسعه همکاری اقتصادی با سوریه به ویژه در حوزه نفت خبر داد.
امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اولین محور گفتگوهای رئیس‌جمهور در حوزه مسائل سیاسی فی مابین بود، اراده سران دو کشور بر توسعه هرچه بیشتر همکاری‌ها بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر رییس‌جمهور به سوریه گفت: عصبانیت آمریکا که شاخ آن در سوریه و کل منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده طبیعی است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سفر رئیس‌جمهور ایران به سوریه برای تقویت محور مقاومت اهمیت زیادی دارد.
وزیر نفت و منابع معدنی سوریه فردا طی سفری رسمی و سه روزه به الجزائر می‌رود.
وزرای دفاع ایران، روسیه، سوریه و ترکیه بر لزوم ادامه مذاکرات چهارجانبه با هدف تحقق صلح و ثبات در سوریه تاکید کردند.
فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه به مناسبت سالگرد مبارزه ارتش این کشور با تروریست های چندملیتی مورد حمایت محور غربی- عبری، خواستار اجرای راهکار سیاسی برای پایان یافتن رنج مردم سوریه شد.
رئیس جمهور روسیه تلفنی با همتای سوری خود گفتگو کرد.
ارتش رژیم اشغالگر قدس با انتشار بیانیه‌ ای به تشریح شرارت‌هایش علیه سوریه و کارشکنی در مسیر مبارزه این کشور با تروریست های مصنوع محور غربی- عبری- صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ پرداخت.
ارتش رژیم اشغالگر قدس با انتشار بیانیه‌ ای به تشریح عملیات‌هایش علیه سوریه و کارشکنی در مسیر مبارزه این کشور با تروریست های مصنوع محور غربی- عبری- صهیونیستی در سال ۲۰۲۲ پرداخت.
رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش تاکید کرد: به جرأت می‌توان بزرگترین اقدام سردار سلیمانی را خنثی کردن توطئه‌های محور غربی- عبری- عربی در جنگ داخلی عراق و سوریه برشمرد.
وزرای دفاع روسیه و ترکیه درباره عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه گفتگو کردند.
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن احیای روابط دمشق و جنبش حماس را به نفع فلسطین و موجب تقویت قدرت محور مقاومت برشمرد.
کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت سوریه سال‌ها میزبان خوبی برای گروه‌ها و جریانات مقاومت فلسطینی بوده است. ایران از هرگونه همگرایی در محور مقاومت استقبال و پشتیبانی خواهد کرد.
کمیته های مقاومت مردمی فلسطین از اقدام جنبش مقاومت اسلامی «حماس» مبنی بر احیای روابط با سوریه تمجید و تاکید کرد که این اقدام تاثیر مثبت بر مسئله فلسطین دارد.
استاد دانشگاه مسکو با اشاره به اینکه امنیت ترکیه به معنای امنیت سوریه است گفت: خروج آمریکا از سوریه محور اصلی گفت‌وگوها طی دیدار هیئت تُرک با بشار اسد خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ