وی درباره روابط سوریه با حزب الله لبنان نیز گفت: ما از حزب الله حمایت کرده و همچنان می‌کنیم و این حمایت ادامه خواهد یافت، زیرا حزب الله همپیمان راهبردی ما به شمار می‌رود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همزمان با عادی‌سازی روابط میان کشور‌های عربی جنوب خلیج‌فارس و حکومت بشار اسد، نگرانی‌ها در مورد آینده همکاری‌های روسیه و ایران در سوریه نیز افزایش پیدا کرده‌است. روسیه از زمان ورودش به جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۵ تاکنون از خود سابقه‌ای طولانی بر چشم بستن در مقابل آسیب به منافع ایران، به نمایش گذاشته‌است.
فدوی گفت: جمهوری اسلامی همواره پیروز میدان مبارزه با غرب و شرق بوده و راز بزرگ جمهوری اسلامی وجود شهدا و تمسک جستن مردم و مسئولان به شهدا و دفاع از حق است، در حالی که در فرهنگ جهان استکبار از جمله آمریکا مفاهیمی، چون حق و حقانیت یا شهید و شهادت معنا و جایگاهی ندارد و کشور ما با وجود هجمه‌های سنگین و ناملایمات مخاطره‌آمیز به برکت مقام شامخ شهدا سرپا و مقاوم مانده است.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در جدیدترین اعتراف خود چندی پیش به شکست در برابر ایران در موضوع سوریه اشاره کردند و گفتند آمریکا و تمام جبهه حامیانش در صدد سرنگونی  بشاراسد بودند؛ اما چون خواست و اراده ایران اسلامی حفظ و بقای بشار اسد بود، آمریکا با وجود جنگ‌افزارهای پیشرفته و حمایت کشورهای دیگر شکست خورد و ایران به هدف خود در سوریه دست یافت.
مشاور ارشد وزیر خارجه کشورمان با رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.
رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به یاوه گویی علیه ایران پرداخت و به سخت بودن نبرد با حزب الله اذعان کرد.
روسای جمهور ایران و سوریه علاوه بر دیدار و مذاکراتی ۴ ساعته در روز اول سفر، امشب نیز به مدت یک ساعت در فرودگاه دمشق به شکل خصوصی گفتگو کردند.
رئیسی جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با بشار اسد گفت: وضعیت امروز ایران و سوریه گواه حقانیت مقاومت ایران و سوریه در مقابل فشارهاست.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار ۴ ساعته رؤسای جمهور ایران و سوریه در توئیتی نوشت: دو رئیس‌جمهور به توافقات بسیار مهمی در راستای عمق دادن به همکاری‌های اقتصادی دست یافتند
بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در کاخ ملت در دمشق استقبال کرد. در بدو ورود رئیس جمهوری اسلامی ایران به کاخ ملت دمشق، مراسم استقبال رسمی از وی برگزار کرد و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه نواخته و پس از آن مراسم گارد برگزار شد.
رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه دولت چین از نقش پکن در نزدیک کردن دیدگاه میان عربستان و ایران تمجید کرد.
رئیس جمهور سوریه در دیدار با فرستاده ویژه دولت چین از نقش پکن در نزدیک کردن دیدگاه میان عربستان و ایران تمجید کرد.
بنا به اعلام یک رسانه سوری، رئیس‌جمهور ایران هفته آینده به منظور رایزنی در خصوص مناسبات دو جانبه راهی دمشق می‌شود.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با وزیر راه ایران و هیئت همراهش، چشم انداز جدید همکاری اقتصادی میان سوریه و ایران را مورد رایزنی قرار داد.
بشار اسد امروز استوارنامه حسین اکبری سفیر کشورمان را در دمشق دریافت کرد.
موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران نوشت: هاشمی رفسنجانی در نیمه اول دهه ۷۰ سفری به سوریه کرد و در آنجا با بشار اسد و حسن نصرالله دیدار کرد.
در این دیدار که مهدی سبحانی سفیر ایران در سوریه و سید عباس عراقچی معاون سابق وزیر خارجه نیز حضور داشت، موضوعات مختلف از جمله تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه تحولات جدید در روابط خارجی سوریه و همچنین برقراری روابط بین ایران و عربستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
رئیس جمهور سوریه ضمن استقبال از توافق تهران و ریاض گفت که این توافق بازتاب مثبتی بر تمام کشورهای منطقه خواهد داشت.
اسما اسد در این پیام از پیشرفت و توسعه جمهوری اسلامی ایران در طول چند دهه گذشته به ویژه در عرصه زنان تمجید کرد.
دفتر ریاست جمهوری سوریه، عصر امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسی و «بشار اسد» همتای سوری او تلفنی گفت‌و‌گو کرده‌اند.
امیرعبداللهیان در دیدار با بشار اسد: ایران به پشتیبانی قوی از سوریه ادامه خواهد داد وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن ابلاغ سلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان به بشار اسد تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت سوریه را امنیت و پیشرفت خود می داند و به پشتیبانی قوی از سوریه ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور سوریه در جدیدترین موضع گیری خود با اشاره به حمایت تمام عیار ایران از سوریه درباره روابط با حزب الله و کشورهای عربی هم به بیان مواضع خود پرداخت.
در دیدار رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان با بشار اسد روابط اقتصادی بین سوریه و ایران بررسی شد و طرفین افکار و دیدگاه‌هایی را بررسی کردند که در توسعه این روابط نقش دارد وسرمایه‌گذاری بین دو کشور را تقویت می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی در دیدار با رئیس جمهوری سوریه پیشنهاد ایران را برای تاسیس صندوق ضمانت صادرات جهت رفع نگرانی شرکت‌های خارجی ارائه کرد.
وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگوی تفصیلی با شبکه العالم پیرامون آخرین وضعیت مذاکرات وین و برجام، هدف از سفر بشار اسد به تهران، آتش سوزی هفته گذشته در پارچین، مذاکرات ایران و عربستان در بغداد و ... توضیحاتی داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ