طبق گفته آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، در واقع ۲۰ درصد از آسیب‌های کلیوی که توسط داروها ایجاد می‌شود، هم ناشی از داروهای تجویزی و هم داروهای بدون نسخه (OTC) است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زائران اربعین نمی توانند داروهای حاوی مخدر، به همراه داشته باشند.
شهریاری: شکل جدی در دارو داریم و کمبود‌های قابل توجهی هم در بخش زیادی از دارو‌ها وجود دارد، در تمام دارو‌ها ممکن است کمبود وجود داشته باشد. حتی برخی دارو‌های عادی نیز گاها درگیر کمبود می‌شوند.
مطالعات بسیاری بر انواع داروها، کوکائین، مت‌آمفتماین و کتامین نشان داده است که ماهی‌ها تحت تاثیر این دارو‌ها قرار می‌گیرند. اگر کوکائین منشا آلودگی باشد، بسیار محتمل است که کوسه‌ها تحت تاثیر آن قرار گیرند. کوکائین به راحتی در آب حل می‌شود و کافی است تنها کمی از یک بسته باز باشد تا یک‌پارچگی ساختاری آن از بین برود و در آب حل شود.
شرکت سی‌دی بیوپارتیکلز با سال‌ها تجربه در بخش داروسازی و علوم زیستی، خط تولید سیستم‌های رهایش دارویی مبتنی بر PLGA را برای استفاده در آزمایشگاه به صورت برون‌تنی و درون تنی راه‌اندازی کرد.
با توجه به این که کمردرد علت‌های بسیار مختلفی دارد، مصرف برخی دارو‌ها گاهی اوقات برای درمان و گاهی اوقات برای کنترل درد و کاهش التهاب استفاده می‌شود؛ بنابراین مصرف دارو‌های ضد درد برای درمان برخی کمردرد‌های شدید کاربرد ندارد و فقط برای کاهش درد و قابل تحمل شدن آن برای بیمار استفاده می‌شود.
محمدحسینی به اجرای پویش دارو زباله نیست اشاره کرد و گفت: از اسفند ۱۴۰۰ اجرای پویش دارو زباله نیست با همکاری داروخانه‌های منتخب در تهران آغاز شد تا به این ترتیب داروهایی که در منزل اضافه هستند و افراد نمی‌دانند باید با آنها چکار کنند را این داروخانه‌ها تحویل بگیرند.
محققان انستیتو سرطان کودکان سیدنی راهی یافته اند تا داروها را وادار کنند به طور گزینشی روی سلول های سرطانی عمل کنند این روند به درمان ایمن تر و موثرتر سرطان خون در کودکان کمک می کند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر این که خوشبختانه بیماری مالاریا قابل درمان است، افزود: نکته اینجاست که انگل ها به برخی داروها و پشه کش ها مقاوم می شود و این موضوع درمان این بیماری را با چالش هایی مواجه می کند.
یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند. مصرف روزانه برخی میوه‌ها به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند و در رفع یبوست موثرند.
دادستان تهران از کشف داروی قاچاق تاریخ مصرف گذشته خبر داد و گفت: در محل دپو داروها در یک منزل مسکونی مقادیر قابل توجهی داروی سقط جنین، قاچاق و تاریخ مصرف گذشته کشف شد.
دارو‌ها می‌توانند به طور قابل توجهی علائم پارکینسون را در فرد بهبود بخشند. در حالی که این بیماری قابل درمان نیست، جراحی ممکن است به تنظیم عملکرد مناطق خاصی از مغز و بهبود علائم این اختلال کمک کند.
محققان می‌گویند این داروها به طور بی رویه همه باکتری‌ها را هدف قرار می‌دهند، نه فقط باکتری‌هایی که باعث بیماری می‌شوند.
میکروبیوم تحت تاثیر رژیم غذایی، داروها، سیگار کشیدن، ورزش بدنی و بیماری‌ها قرار می‌گیرد. برای مثال، استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در اوایل دوران کودکی می‌تواند یک عامل خطر باشد که تعادل میکروبی را تغییر می‌دهد. بهایی که ما باید برای نمردن بر اثر عفونت بپردازیم این است که بیماری‌های ناشی از سیستم ایمنی می‌توانند ظهور کنند.
عالی، از تلاش در جهت کاهش قیمت داروها و واکسن‌ها با انعقاد قراردادهای دوجانبه با تولیدکنندگان و واردکنندگان داروهای دامی با همکاری سازمان دامپزشکی کشور خبر داد.
مطالعات نشان داده‌اند که دارو‌های ضدسرفه و سرماخوردگی علائم این بیماری‌ها را متوقف نمی‌کنند یا سرفه را ساکت نمی‌کنند و حتی ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی جدی مانند ضربان قلب سریع و تشنج در کودکان شوند.
وزیر رفاه گفت:باتوجه به کمبود و نیاز به داروهای آنتی‌بیوتیک، تولید این داروها نسبت به سال گذشته ۸ برابر شد. ۳۲ تن مواد اولیه ساخت دارو از گمرک در حال ترخیص است.
رئیس جمهور گفت: تدابیر لازم برای گسترش پوشش بیمه‌ای اقلام دارویی به منظور کاهش هزینه داروها در سبد خانوار اتخاذ شود.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور کشورمان گفت: شرکت‌های دارویی که موظف به تولید بودند، چرا تولید نکردند؟ اگر مدیران این دو شرکت تخلف کرده‌اند قطعا باید از کار برکنار شوند.
فهرست کامل مواد، داروها و روش‌های ممنوعه در سال ۲۰۲۳ میلادی که مصداق بارز دوپینگ به شمار می‌رود، اعلام شد.
عضو شورای شهر تهران گفت:دشمنان داروها را تحریم کردند اما از کشته‌ها و اغتشاشات حمایت کردند.
تولید داروها و واکسن‌های دام، طیور و آبزیان با اجرای ۱۸ پروژه گام بزرگی به سمت خوداتکایی برمی‌دارد.
ما میلیاردها دلار برای داروها یا پرداخت هزینه‌های جراحی هزینه می‌کنیم که اساسا پیامدهای پایین دستی رژیم‌های غذایی ناسالم هستند.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری طرح‌های فناورانه در زمینه داروها و فرآورده‌های گیاهی مورد مصرف در دامپزشکی مورد حمایت قرار می‌گیرد.
بورس کالا اعلام کرد: خریداران خُرد از دوشنبه ۱۶ اسفند امکان خرید سیمان با کد سهامداری و به صورت آنلاین را برای موجودی انبار ۳۶ شرکت سیمانی پیدا می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ