یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند. مصرف روزانه برخی میوه‌ها به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کنند و در رفع یبوست موثرند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: به میوه فروش، هتل، رستورانو حتی نصاب پرده هم بدهکاریم. یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون بدهکار برق هستیم. این فدراسیون ۱۷ میلیارد بدهی مالیاتی دارد.
انگور یکی از پرتنوع‌ترین میوه‌هاست که می‌تواند به تنهایی یا همراه با سالاد و دسر مهمان سفره‌های ما باشد. این میوه و عصاره آن خواص زیادی دارد و به حفظ سلامت بدن و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌های مهلک کمک می‌کند
زاپوته مامه ای نام اوست. این میوه شگفت انگیز برای هزاران سال منبع غذایی مهمی برای جمعیت مکزیک و آمریکای مرکزی بوده است.
عناب کمتر در کشور شناخته شده است، در صورتی که میزان ویتامین C آن به مراتب بالاتر از مرکبات است به طوری که به عنوان قرص ویتامین C طبیعی معرفی شده است و محققان آن را مهم‌ترین منبع این ویتامین برای تغذیه انسان می‌دانند.
افزایش بی‌حساب‌وکتاب اجاره‌بها حتی در مناطق کمتر برخوردار و نبود نظارت بر قیمت‌ها سبب نگرانی مستأجران شده و آنها چشم‌انتظار تحقق وعده دولت و خانه‌دارشدن با اجرای طرح نهضت ملی مسکن هستند.
میوه‌های تابستانی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی برای بدن هستند.
تاکید خیلی‌ها برای استفاده از میوه به خاطر بهره‌مندی از فیبر آن است، در حالی که میزان فیبر موجود در سبزیجات بسیار بیشتر از میوه‌هاست. اما علاوه بر فیبر، میوه سرشار از املاح و ویتامین‌هاست و بدن برای حفظ سلامت خود به آن‌ها احتیاج دارد. طوری که کمبود این مواد ضروری، سلامت را به مخاطره می‌اندازد و به سختی می‌توان جایگزینی برایشان پیدا کرد.
محققان دانشگاه تمپل پنسیلوانیا پی بردند که کنسانتره آب آلو ژاپنی می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشار خون کمک کند.
ویتامین ای یا ویتامین E یکی از ویتامین‌های محلول در چربی است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و از بافت‌های بدن در مقابل اثرات مخرب رادیکال آزاد برخی از ترکیب‌های شیمیایی محافظت می‌کند. بنابراین باید آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
همۀ واحد‌های صنعتیِ مستقر در میدان میوه‌و‌تره‌بار تهران که اشتغال به تولید و فروش آب‌انگور و تغییر کاربری دارند باید دستگاه‌های آب‌گیری را جمع کنند و به شغل اصلی (حق‌العمل‌کاری میوه‌وتره‌بار) برگردند.
بنا به دستور دادستانی استان تهران فروش آب انگور در میدان مرکزی میوه‌ و تره‌بار تهران ممنوع شد.
شاید باور نکنید، ولی میوه پاپایا در کشور ایران نیز کاشته می‌شود و به عنوان یکی از انواع میوه‌های وارداتی در بازار میوه و تره‌بار برخی از شهر‌ها وجود دارد. پاپایا در ظاهر ترکیبی از خربزه و گلابی است که ویژگی‌ها و خواص منحصربه‌فردی دارد. به طور معمول پاپایا در ابعاد ۱۵ الی ۲۰ سانتی‌متر دیده می‌شود.
بعضی عادات غذایی هستند که ممکن است غلط یا درست باشند، مثل خوردن میوه بعد از صرف غذا که مخالفان و موافقانی دارد.
مصرف روزانه کیوی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و بروز یبوست ناشی از روزه‌داری را بهبود می‌بخشد. یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند.
رئیس سازمان میادین میوه و تره بار تهران گفت:قیمت‌ میوه‌های نوبرانه مثل گوجه سبز و چاقاله بادام در ابتدای فصل برداشت بسیار بالا بوده از این رو در راهبرد سازمان میادین میوه و تره بار نیست.
مخلوط میوه بلوط بوداده در دوغ یا ماست، اسهال را در دام و انسان بند می‌آورد. همچنین گال بلوط بعنوان مقوی معده، رفع کننده خونریزی‌ها بکار می‌رود. بلوط دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر است که به تقویت سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از احتمال پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. کلسیم ماده معدنی حیاتی بوده که برای تراکم مواد معدنی استخوان ضروری است و به مقدار کافی یافت می‌شود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: معمولا از میوه‌های خیس خورده کهورک در آب برای درمان بعضی بیماری‌های کلیوی و ادراری استفاده همچنین میوه و ریشه گیاه بصورت پودر شده برای زخم‌ها بکار می‌برند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان تهران گفت: توزیع میوه طرح تنظیم بازار تهران در استان تهران آغاز شده است.
هزاران سال است که نارگیل توسط انسان استفاده می‌شود؛ میوه‌ ای با ظاهری اعجاب انگیز که خواص فراوانی هم دارد.
مصرف میوه‌ها در زمان درست باعث سم زدایی بدن، افزایش انرژی، کاهش وزن و فواید بسیار دیگری خواهد شد.
میوه و آجیل بلندترین شب سال برای جشن ایرانیان با قیمت مناسب تامین است اما در مقابل نوسان قیمتی در بازار گوشت مرغ ادامه دارد.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای تأمین میوه شب یلدا گفت: اجازه نمی‌دهیم قیمت میوه برای شب یلدا بالا رود.
میوه انرژی‌زا و سرشار از پتاسیم
فوائد مصرف میوه‌ و سبزیجات برای سلامت کلیه‌ها

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ