نخست وزیر کانادا می‌گوید که چهار شی‌ء پرنده که طی روزهای اخیر در آمریکا و کانادا سرنگون شده‌اند، به نحوی با یکدیگر در ارتباط هستند!
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیر دفتر خدمات مدیریت پروژه و مدل‌سازی اطلاعات ساخت شریف، از ایجاد «کتابخانه‌ی ملی اشیاء BIM»، به عنوان بستری کارآمد برای معرفی محصولات تولیدی در کشور خبر داد.
یک مقام مسوول با بیان اینکه کارشناسان تاریخچه اشیای عتیقه کشف شده را مربوط به دوره قاجار و امپراتوری عثمانی می‌دانند، گفت: در این رابطه یک بانوی تبعه افغانستانی دستگیر و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.
برای شکارچیان بشقاب پرنده ها فقدان شواهد بصری همیشه یک مشکل آزاردهنده بوده است. با این وجود، این موضوع مانع از نگاه کردن آنان نشده است.
بر اساس اعلام منابع رسمی از ۲ هفته گذشته رزمایش‌های پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار شرقی خراسان رضوی در حال انجام است.
مدیرکل اداره موزه‌های کشور گفت: امیدواریم بتوانیم چند پرونده اشیای تاریخی که مراحل پایانی استرداد را می‌گذرانند حداکثر تا اوایل سال آینده به ایران برگردانیم.
معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه نمایشگاهی از آثار تاریخی فرهنگی بازگردانده شده در هفته دولت برپا می‌شود، گفت: بیش از ۱۲ پرونده استرداد آثار و اشیای فرهنگی تاریخی در دستور کار است.
رییس پلیس استان ارزش اشیای عتیقه را چهار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در این رابطه ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
حفاران، بازار‌های خوبی برای فروش اشیای تاریخی دارند و کانون اصلی آن پایتخت است. سال گذشته سردار حسن مهری، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی اعلم کرده بود که تهران تبدیل به مرکز خرید و فروش و استقرار باند‌های قاچاق عتیقه و اشیای تاریخی شده و عموما باند‌های قاچاق، اشیای اصل و تقلبی را با هم به فروش می‌رسانند.
حسینی متین درباره پشت پرده شبکه‌ تبهکارانی که این اثر را به انگلیس قاچاق کرده‌اند گفت: قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی از داخل کشور به خارج بویژه اروپا داستان بسیار طولانی و غم انگیزی است. متاسفانه قاچاقچیان آثار باستانی، هم در قالب انفرادی و هم در قالب شبکه‌های بین المللی فعالند.
به نظر می‌رسد که بشقاب پرنده‌های مشاهده شده «با قابلیت مانور بسیار بالا» از نظر ظاهری از قوانین فیزیک پیروی نمی‌کنند. زیرا آن‌ها باید در اثر اصطکاک یک «گلوله آتشین نوری درخشان» ایجاد کنند.
رویداد لیگ اینترنت اشیاء با حمایت ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
براساس این اعلامیه طی سه هفته گذشته جت‌های جنگنده ایالات متحده چهار شیء پرنده شامل یک بالون بزرگ چینی و سه شی پرنده بسیار کوچکتر دیگر را بر فراز آسمان کانادا، آلاسکا و دریاچه هورون ساقط کرده است. این اولین شلیک به اشیاء پرنده غیرمجاز در حریم هوایی ایالات متحده در زمان صلح بوده است.
یکی از مسائلی که مشاهده یوفو در ۴۳سال قبل را معتبر می‌کند افراد دخیل در ماجرا هستند. شاید افراد عادی در مشاهده اشیای پرنده اشتباه کنند، اما در این ماجرا اکثر افراد، کارشناسان زبده هوایی ایران بوده‌اند.
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که شواهدی از ارتباطی میان اشیا پرنده سرنگون شده و بالون جاسوسی چین در دست نیست.
چرا ارتش ایالات متحده برای مقابله با اشیاء ناشناس پرنده شامل بالن‌های جاسوسی چینی، جنگنده اف ۲۲ رپتور را انتخاب کرده است؟
کربی گفت: ارزیابی‌های صورت گرفته بر اساس اطلاعاتی است که ایالات متحده از تصاویر این سه شیء به دست آورده است چرا که هنوز لاشه این اشیاء پرنده پیدا نشده است.
خبرگزاری رویترز از قول جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، نوشت چهار شی پرنده‌ای که در روز‌های اخیر در آمریکای شمالی سرنگون شدند با یکدیگر در ارتباط‌اند؛ هرچند ترودو به ارائه جزئیات بیشتری در این زمینه نپرداخت.
پرواز بی‌سابقه اشیاء پرندهِ رمزآلود از جمله یک بالون چینی بر فراز آمریکا در روزهای اخیر، تنش‌های سیاسی و البته نگرانی‌های امنیتی را برای واشنگتن ایجاد کرده؛ اما از این اشیاء چه می‌دانیم؟
شومر در خصوص سطح تهدید این اشیای پرنده گفت که اشیای پرنده بر فراز آلاسکا و کانادا «بسیار کوچک‌تر» از بالن قبلی بودند و تهدیدی متفاوت به شمار می‌رفتند، زیرا در ارتفاعی هم تراز با هواپیماهای تجاری پرواز می‌کردند.
بنا به گزارش‌ها دلیل بسته شدن حریم هوایی ایالت مونتانا و سپس دریاچه میشیگان در روز‌های شنبه و یکشنبه پرواز همین «شیء ناشناس» بود. علت بسته شدن حریم هوایی ایالت مونتانا «اختلال در رادار» ذکر شده بود.
اظهارنظر مقام‌های آمریکایی و کانادای درباره اشیاء پرنده و ناشناس، از هشت روز قبل با اقدام واشنگتن در سرنگونی «بالن چینی» آغاز شد؛ بالنی که به ادعای آمریکایی‌ها برای جمع آوری اطلاعات وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، اما چین اعلام کرده که این بالن، بالن هواشناسی بوده و اشتبا‌ها وارد حریم هوایی آمریکا شده بود.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای واشنگتن درباره پرواز اشیاء پرنده بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی آمریکا، این کشور را به اعزام بالون جاسوسی به حریم هوایی چین متهم کرد.
شرکت ویرایش ژن کولوسال بیوسایِنسِز در حال حاضر پروژه‌هایی را برای احیاء ماموت پشمالو و گرگ تاسمانی آغاز کرده است. اما دودو نخستین پروژه‌ی آن در رده‌ی پرندگان است و اهمیت زیادی دارد، چون به معنای تغییر تکنیک ویرایش ژن برای تطبیق یافتن با یک تخم بیرونی است.
در زندگی روزمره، در معرض اشیاء متعددی هستیم که باید آن‌ها را بشناسیم. برای مثال، اگر هنگام غروب چیزی از کنار پنجره عبور کند، احتمالاً دوست داریم بدانیم که آیا این یک پرنده، یک خفاش یا یک پهپاد است. تشخیص بصری اشیاء به ندرت بر اساس آنچه چشمان ما به تنهایی درک می‌کنند، انجام می‌شود و تحت تأثیر زمینه و تجربیات قبلی ماست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ