سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعاهای واشنگتن درباره پرواز اشیاء پرنده بدون سرنشین بر فراز حریم هوایی آمریکا، این کشور را به اعزام بالون جاسوسی به حریم هوایی چین متهم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه چین امروز در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر قصد آمریکا برای افزایش کمک تسلیحاتی به جزیره تایوان تصریح کرد: توانایی پکن در حفاظت از تمامیت ارضی خود را دست‌کم نگیرید.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز خواستار اجرای توافقنامه غلات به‌صورت متعادل، کامل و موثر شد.
سخنگوی وزیر دفاع چین امروز اعلام کرد: تجهیزات نظامی آمریکا، تایوان را به‌بشکه باروت تبدیل می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که چین بالن جاسوسی به حریم هوایی آمریکا ارسال نکرده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره همتای چینی وی، واکنش نشان داد.
سخنگوی وزارت خارجه چین گزارش‌ها درباره حمله هکرهای چینی به مقامات و سازمان‌های دولتی در آسیای جنوب‌شرقی را رد کرد.
دولت چین اعلام کرد که احتمال اندکی برای دیدار وزیر دفاع این کشور و آمریکا وجود دارد.
سخنگوی وزیر دفاع چین اعلام کرد: ماموریت انتقال همه اتباع چینی از سودان امروز به اتمام رسید.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: هیچکس حق اظهارنظر غیر مسئولانه در خصوص همکاری نظامی چین و روسیه ندارد.
سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که این کشور آمادگی دارد که هر زمان که آفریقا به کمک نیاز دارد وارد عمل شود.
وزارت دفاع چین تمایل بازگشت ژاپن به مسیر «نظامی‌گری» را «بسیار خطرناک» توصیف کرد.
وزیر خارجه چین اعلام کرد روابط میان مسکو و پکن می تواند نمونه ای از روابط مثبت میان قدرت های جهان باشد.
اظهارنظر مقام‌های آمریکایی و کانادای درباره اشیاء پرنده و ناشناس، از هشت روز قبل با اقدام واشنگتن در سرنگونی «بالن چینی» آغاز شد؛ بالنی که به ادعای آمریکایی‌ها برای جمع آوری اطلاعات وارد حریم هوایی آمریکا شده بود، اما چین اعلام کرده که این بالن، بالن هواشناسی بوده و اشتبا‌ها وارد حریم هوایی آمریکا شده بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که بالونی که بر فراز آمریکای لاتین رصد شده متعلق به این کشور و از مسیر خود منحرف شده است.
پکن با بی‌اهمیت جلوه دادن اخبار درباره لغو سفر از پیش ‌برنامه‌ریزی‌شده وزیر خارجه آمریکا به چین، اعلام کرد که این سفر هرگز به طور رسمی اعلام نشده بود.
وزارت خارجه چین امروز در بیانیه جدیدی اعلام کرد: بالون دیده شده بر فراز آمریکا یک وسیله غیرنظامی و برای استفاده در تحقیقات علمی است.
وزارت خارجه چین امروز در بیانیه جدیدی اعلام کرد: بالن دیده شده بر فراز آمریکا یک وسیله غیرنظامی و برای استفاده در تحقیقات علمی است.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در سخنانی تصریح کرد: ناتو به دنبال القاء تهدیدات ساختگی از سوی چین است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد: ما به شدت با موضع گیری واشنگتن و توکیو مبنی بر اینکه چین چالش راهبردی بزرگ در منطقه است، مخالف هستیم.
وزارت دفاع چین بر این باور است که واشنگتن درباره «تهدید از جانب چین» عامدانه غلو می‌کند تا از آن به عنوان بهانه‌ای برای افزایش بودجه نظامی خود و سلطه بر جهان استفاده نماید.
پکن می‌گوید که آمریکا با تصویب «قانون مجوز دفاع ملی»، در امور داخلی چین مداخله و به حزب کمونیست حاکم این کشور حمله می‌کند.
وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که آمریکا به جای انتقاد از سایر کشورها توجه خود را به مشکلات حقوق بشر در داخل این کشور معطوف کند.
وزیر دفاع چین در جریان دیدار با همتای آمریکایی خود، گفت که واشنگتن سیاست «چین واحد» را مخدوش کرده و با عرضه سلاح به تایوان، به تشدید تنش در این تنگه دامن زده است.
سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) تاکید کرد، رئیس جمهور این کشور نخست وزیر کانادا را در نشست گروه ۲۰ به دلیل افشای اطلاعات در رسانه‌ها مورد انتقاد قرار نداده و وی را تهدید نکرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ