رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سوریه از موافقت دمشق با درخواست فرود هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه عربستان به زلزله زدگان سوری خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه سوریه حمله تروریستی به حرم مطهر احمد بن موسی در شیراز را به شدت محکوم و بر حمایت خود از اقدامات ضدتروریستی ایران تاکید کرد.
معاون نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا تروریست‌های منطقه التنف را به مواد شیمیایی مجهز کرده‌اند تا دولت سوریه را متهم کنند.
دولت سوریه اعلام کرد که بر اثر وقوع انفجار در منطقه سیده زینب (س) در حومه دمشق ۵ نفر شهید و ۷ تَن زخمی شدند.
وزارت اطلاع رسانی سوریه از لغو مجوز فعالیت شبکه انگلیسی بی بی سی در این کشور به دلیل عدم رعایت اصول حرفه‌ای خبر داد.
وزیر دارایی سوریه از قصد کشورش برای پیوستن به سازمان بریکس و سازمان همکاری شانگهای خبر داد.
مدیرکل هواپیمایی سوریه از موافقت عربستان با درخواست سوریه برای راه اندازی مجدد پروازها بین دو کشور خبر داد.
سوریه بعد از بازپس گیری کرسی خود در اتحادیه عرب، «حسام الدین آلا» را به عنوان نماینده خود در این اتحادیه تعیین کرد.
جاشوا لندیس با اشاره به اینکه مسوولیت کاهش نفوذ ایالات‌متحده برعهده خود واشنگتن است، می‌گوید: آن‌ها بار‌ها و بار‌ها یک اشتباه را تکرار کرده‌اند. فیل بزرگی مانند امریکا می‌تواند کشوری مانند عراق را ویران کند، یا هرج و مرج را در لیبی بیندازد، افغانستان را در هم بکوبد و بدون هیچ پیشرفتی از این کشور عقب‌نشینی کند و این همه وعده هم در مورد ارمغان دموکراسی و حقوق بشر به مناطق مختلف بدهد در حالی که واقعا برعکس است. درنهایت مردم از این کار خسته می‌شوند.»
وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: ایران اعتقاد دارد که هرگونه راه حل سیاسی برای سوریه، باید طوری هدفگذاری شود که جمهوری عربی سوریه بتواند حاکمیت ملی خود را بر سرتاسر خاک خود اعمال کند.
ادعای گالانت درباره تلاش ایران برای حضور مستقل نظامی در این کشور‌های منطقه در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران تاکید کرده‌اند با فعالیت‌های نظامی مداخله‌جویانه در منطقه که ناقض امنیت و استقلال کشور‌ها باشد، مخالفند. حضور نظامیان ایران در سوریه نیز تنها به شکل مستشاری و با درخواست دولت رسمی سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به تامین امنیت این کشور انجام شده است.
سی و چهارمین دور کنفرانس اتحادیه پارلمان هاری عربی با سخنرانی رئیس پارلمان عراق در بغداد آغاز شد.
نماینده سازمان جهانی بهداشت در سوریه از کمک های انجام شده به زلزله زدگان سوری خبر داد.
کلاهبرداران با ثبت آگهی‌های سوری با قیمت پایین و وسوسه‌انگیز در سایت‌های خرید و فروش و با جلب اعتماد قربانیان خود آنان را فریب داده و درخواست واریز وجه به عنوان بیعانه برای رزرو اجناس را می‌کنند.
شیخ الازهر از جامعه جهانی خواست که اقدام موثری برای کمک به زلزله زدگان در ترکیه و سوریه به عمل آورند.
وزارت امور خارجه سوریه در پی وقوع زلزله شدید در این کشور از کشورهای عضو سازمان ملل متحد درخواست کمک کرد.
یک مقام سوری ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر درخواست کمک دمشق از این رژیم را به شدت تکذیب کرد.
«امیرسعید ایروانی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل، ضمن محکوم کردن حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه از جامعه جهانی خواست تا این رژیم را برای توقف جنایت ها علیه سوریه تحت فشار قرار دهد.
وزارت امور خارجه سوریه ضمن اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی دربند رزیم صهیونیستی و محکوم کردن اقدامات غیرقانونی این رژیم علیه اسرا، آزادی فوری آنها را خواسار شد.
میراوغلو در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: «دمشق درخواست آنکارا را برای ترتیب جلسه‌ای بین اردوغان و اسد رد کرده و قصد دارد آن را تا بعد از انتخابات ترکیه به تعویق بیندازد».
رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورهای اسلامی باید اراده قوی‌تری نشان دهند و از تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی در سوریه به منظور رهایی این کشور از چرخه درگیری، بحران انسانی و تروریسم حمایت کنند.
کنعانی بیان کرد: ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به اماکن و پایگاه‌های متعلق به ایران پوچ، باطل و بی اساس و مبتنی بر بهانه‌جویی و فرار به جلو است. حضور ایران در سوریه مستشاری و به درخواست رسمی دولت سوریه صورت گرفته و این ادعا‌ها باطل است.
روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن به نقل از منابع ناشناس مدعی شده است که روسیه از ایران خواسته مراکز نظامی در غرب استان حماه سوریه و همچنین پایگاه‌های خود در مرکز و غرب سوریه را ترک کنند.
رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه اول قوی‌تر از حد انتظار قبلی بود و آمار اشتغال نیز افزایش یافت.
رهبر انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست رئیس‌جمهور ترکیه، مبنی بر همکاری ایران برای مبارزه با گروه‌های تروریستی گفتند: ما در مبارزه با تروریسم مطمئناً با شما همکاری می‌کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ