وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: ایران اعتقاد دارد که هرگونه راه حل سیاسی برای سوریه، باید طوری هدفگذاری شود که جمهوری عربی سوریه بتواند حاکمیت ملی خود را بر سرتاسر خاک خود اعمال کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هم‌زمان، از «توافق موقت» یا «کم در برابر کم» سخن گفته می‌شود که ایران تاکنون با آن موافقت نکرده است؛ اما روشن است که اگر «نه برجام» عملی باشد، تضمینی برای «نه بحران» وجود ندارد و مشکل با توجه به افزایش سطح غنی‌سازی در ایران و وجود خطوط تماس بین دو طرف در سوریه و عراق و ماجراجویی‌های اسرائیل می‌تواند از کنترل خارج شود. اجتناب از بحران را شاید بتوان دلیل مخالفت آمریکا با صدور قطع‌نامه‌ای علیه ایران در جلسه آژانس در مارس گذشته دانست.
وزارت خارجه سوریه به شدت به تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به غزه که شماری شهید برجای گذاشت واکنش نشان داد و خواستار اقدام عملی علیه تل آویو شد.
تصویر اکنون برای رهبران ایران، واضح است: آن‌ها شاهد سرنگونی یا بحران برای رژیم‌های عراق، افغانستان، لیبی، یمن و سوریه در دهه‌های اخیر بوده‌اند. تحلیلگران می‌گویند اینکه ایران هدف بعدی باشد، یکی از دغدغه‌های مقامات جمهوری اسلامی است؛ مگر اینکه این کشور بتواند از زیر فشار‌های تحمیل شده توسط واشنگتن خارج شود.
رسانه‎‌های صهیونیستی در گزارش‌هایی به سفر قریب‌‎الوقوع رئیس‌جمهور ایران به دمشق اشاره کرده و آن را رخدادی نگران‌کننده توصیف کرده‌اند.
وزیر امور خارجه سوریه در اظهاراتی درباره پیوستن این کشور به اتحادیه عرب گفت اول باید روابط دو جانبه با کشورها را بهبود ببخشیم.
یک مقام روس با اشاره به سفر بشار اسد رئیس جمهور سوریه به روسیه به اهمیت این سفر پرداخت.
بن فرحان در این باره گفت: ما باید رویکرد جدیدی در سوریه بیابیم و این امر ناگزیر مستلزم گفت‌وگو با دولت این کشور است.
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی ضمن تاکید بر ضرورت آزادسازی مزارع شبعا لبنان از ایران و سوریه به عنوان تنها حامی قدرت بازدارندگی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی نام برد.
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه این کشور را به شدت محکوم کرد و از طرف های بین المللی خواست فورا برای توقف این حملات وارد عمل شوند.
«فیصل بن فرحان» در سخنرانی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که رسیدگی به بحران پناهجویان و فاجعه زلزله در سوریه باید از طریق گفتگو با دمشق صورت گیرد.
دبیر کل سازمان ملل می گوید به رغم کمک های ارسالی به مناطق زلزله زده سوریه، رفع نیازهای زلزله زدگان نیازمند تداوم این روند است.
با گذشت یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه و رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در رابطه با مردم زلزله‌زده این دو کشور، دولت چین تأکید کرد واشنگتن باید فورا تحریم‌ها علیه سوریه را لغو کند.
وزیر دفاع سوریه پیش از ظهر امروز با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار و گفتگو کرد.
«مولود چاووش اوغلو» گفت که حمایت برخی از متحدان ما و در صدر آنها آمریکا از سازمان‌های تروریستی در سوریه به وضوح قابل مشاهده است و ما بر ضرورت توقف این حمایت‌ها تاکید می‌کنیم.
سفیر ایران در سازمان ملل گفت: شورای امنیت باید اقدامات رژیم صهیونیستی در تجاوز و حملات تروریستی به سوریه را محکوم کند.
رئیس جمهور ترکیه گفت که کشورهای اسلامی باید اراده قوی‌تری نشان دهند و از تلاش‌ها برای حل و فصل سیاسی در سوریه به منظور رهایی این کشور از چرخه درگیری، بحران انسانی و تروریسم حمایت کنند.
وزیر خارجه اردن درباره طرح موضوع سوریه در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب اظهار نظر کرد.
نماینده دائم دمشق در سازمان ملل متحد با اشاره به غارت ثروت های سوریه توسط آمریکا، تاکید کرد: باید حضور غیر قانونی این کشور در سوریه پایان یابد.
«مولود چاووش اوغلو» گفت: برای تحقق صلح در سوریه باید با دمشق وارد مذاکره شویم و بدون آشتی دولت سوریه با گروه‌های مخالف دمشق، تحقق ثبات در این کشور ممکن نیست.
مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد: اردوگاه الهول در سوریه برای حمایت از بشریت و تحقق امنیت و ثبات در منطقه و دنیا باید برچیده شود.
نشست تخصصی تشریح محورهای برگزاری اولین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات به همت مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و با همکاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی مهندسی برق و سندیکای مخابرات برگزار شد.
رهبر انقلاب همکاری‌های بلندمدت ایران و روسیه را جداً‌ و عمیقاً‌ به نفع هر دو کشور خواندند و خطاب به آقای پوتین گفتند: جنابعالی و رئیس‌جمهور ما هر دو اهل اقدام و پیگیری هستید؛ بنابراین همکاری های دو کشور در این دوره باید به اوج خود برسد.
امام باقر(ع) فرمود: «هر كس سوره «قدر» را با صداى بلند بخواند، مثل كسى خواهد بود كه شمشير به دوش گرفته و در راه خداوند جهاد مى‌كند و هر كس آن را پنهان و آهسته بخواند، مانند كسى است كه در راه خدا، به خون خود غلتيده باشد.»
امام صادق (ع) می فرمایند: هر مؤمن روزه دار هنگام سحر و افطارش سوره قدر را بخواند، مانند کسی است که در راه خداوند، در خون غلتیده باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ