رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی علیه بشریت بزرگترین تهدید و مانند خطر سلاح های هسته ای است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزیر کشاورزی عراق ضمن تاکید بر ضرورت دست یابی به راهکار دائمی با ترکیه درباره رهاسازی آب به سمت عراق گفت: عراق نباید به تنهایی تاوان تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای هوا را بپردازد.
تنش‌های آبی بین ایران و افغانستان به دهه‌ها قبل برمی گردد. تغییرات آب و هوایی و پایین آمدن سطح آب رودخانه‌ها به معنای بدتر شدن وضعیت است. هر دو کشور که با تحریم‌ها و اقتصاد‌های به شدت ضعیف دست و پنجه نرم می‌کنند، تحت فشار قابل توجهی قرار دارند.
دانشمندان دانشگاه آریزونای آمریکا موفق شدند رباتی بسازند که مانند انسان «نفس» می‌کشد، «عرق» می‌کند و از سرما می‌لرزند. این ربات که «اندی» نام دارد می‌تواند به دانشمندان درباره مقاومت بدن انسان در برابر امواج گرما و تغییرات آب و هوایی اطلاعات ارزشمندی بدهد. به گفته یکی از این دانشمندان «نمی‌توان انسان‌ها را در شرایط گرمای شدید خطرناک قرار داد و آزمایش کرد که چه اتفاقی می‌افتد.» در سراسر جهان سالانه هزاران نفر بر اثر گرمازدگی و سایر بیماری‌های مرتبط با گرما جان خود را از دست می‌دهند.
تعداد زیادی از مردم در پایتخت انگلیس هم اکنون در حال برگزاری تجمع گسترده‌ای مقابل پارلمان این کشور با موضوع تغییرات آب و هوایی هستند.
تغییرات آب و هوایی هم چنین باعث عفونت‌های بیش‌تر می‌شود، زیرا این قارچ برای مقاومت در برابر دما‌های گرم‌تر از جمله در بدن انسان تکامل یافته است.
نخست وزیر عراق تاکید کرد که ۷ میلیون شهروند عراقی از تغییرات آب و هوایی متأثر شدند.
ظرفیت بالقوه فناوری ویرایش ژن شگفت انگیز است از درمان بیماری‌های ژنتیکی و اصلاح محصولات غذایی گرفته تا مقاومت در برابر آفت کش‌ها یا تغییرات آب و هوایی یا حتی احیای دودو، پرنده منقرض شده و بازگرداندن آن به زندگی همان طور که یکی از شرکت‌ها ادعا می‌کند که امیدوار است این کار را انجام دهد.
دانشمندان موفق شدند نمونه‌های ۵۰ هزار ساله یخ را از اعماق یک یخ‌تاق در قطب جنوب بیرون بکشند. این استوانه عظیم یخ، دریچه‌ای به گذشته دور است و از طریق آن می‌توان به تاریخچه تغییرات آب و هوای زمین و سطوح گاز‌های گلخانه‌ای و حتی دمای زمین پی برد.
گروهی از دانشمندان آمریکایی در هفته جاری طرحی غیر متعارف را برای مقابله با گرمایش جهانی پیشنهاد کردند: ایجاد ابر‌های بزرگ از غبار ماه در فضا برای انعکاس نور خورشید و خنک کردن زمین.
روت سانچز-براگادو (Rut Sánchez-Bragado) می‌گوید: انجام مطالعاتی که نشان می‌دهد کدام گونه از گندم با شرایط مختلف محیطی، به خصوص تغییرات آب و هوایی بهترین سازگاری را دارد، حائز اهمیت است. مطالعه گذشته می‌تواند ایده‌ای از تکامل کشت گندم در طول هزاران سال از زمان ظهور کشاورزی در بین النهرین باستان به ما بدهد.
براساس بررسی‌هایی که صورت گرفته، ترکیه جزو کشورهایی قلمداد شده که با تنش آبی مواجه است. برمبنای این مطالعات کشور ترکیه از دهه۱۹۸۰ به این طرف با توجه به افزایش جمعیت، شهرنشینی‌های بی‌برنامه، صنعتی شدن، تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین با چندین خشکسالی هم روبه‌رو شده است
یک تیم تحقیقاتی از مدل‌سازی رایانه‌ای برای بررسی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر انتشار و توزیع گرده‌های برخی گیاهان استفاده کرده و گفته است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ میزان گرده‌ها افزایش زیادی داشته باشد.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت برای موضوع تغییرات اقلیمی، اقدامات ساختاری انجام داده و مواجهه با چالش‌های آب و هوایی را اولویت خود می‌داند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در کنفرانس تغییرات اقلیمی در شرم‌الشیخ مصر گفت: رویکردهای مشارکتی در کاهش و سازگاری با تغییرات آب و هوایی باید فراگیر و برای همه مفید باشد.
هنگام تهیه میوه و سبزیجات پیش فرض بسیاری از افراد پوست کندن آن است. با این وجود، اغلب اوقات این کار لازم نیست. مواد مغذی مهمی در پوست وجود دارند. علاوه بر آن، پوست میوه‌ها و سبزیجات دور ریخته شده در تغییرات آب و هوایی نقش ایفا می‌کنند.
خزانه داری بریتانیا اعلام کرد قصد دارد وام‌های جدیدی برای حمایت از کشورهای آسیب پذیرتر در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی پرداخت کند.
رئیس مرکز اموربین الملل و کنوانسیون‌های سازمان حفاظت محیط زیست از حضور ایران در سطوح کارشناسی و عالی رتبه در بیست و هفتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل خبر داد.
«ملک عبدالله دوم» و «اسحاق هرتزوگ» در حاشیه نشست بین المللی تغییرات آب و هوایی در شرم الشیخ مصر با هم دیدار کردند.
دبیرکل سازمان ملل در نشست تغییرات آب و هوایی در شرم الشیخ مصر هشدار داد که ما در حال حرکت به سمت جهنم آب و هوایی هستیم و جهان به نقطه بی بازگشت نزدیک می شود.
هیأت ایران با هدف ایراد بیانیه ملی و انجام دیدارهای دوجانبه در کنفرانس متعاهدین کنوانسیون تغییرات آب و هوایی شرکت خواهد کرد.
بانک جهانی در پایان سال ۲۰۲۱ هشدار داد که تا سال ۲۰۵۰، افزایش دمای هوا، منجر به کاهش ۲۰ درصدی آب شیرین موجود در عراق خواهد شد.
تغییرات آب و هوایی آینده، کل اکوسیستم سیاره ما را دگرگون خواهد کرد، اما جانورانی هستند که به بهترین شکل می‌توانند از این وضعیت جان سالم به در برند.
دومین اقتصاد بزرگ جهان تحت تاثیر گرمای بی سابقه، سیل های ناگهانی و خشکسالی قرار گرفته است ،پدیده هایی که دانشمندان می گویند به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال افزایش و شدت گرفتن است.
نماینده ویژه آمریکا در امور تغییرات اقلیم، معتقد است لغو مذاکرات دو جانبه در موضوع تغییرات آب و هوایی از سوی چین به زیان دیگر کشورهای جهان تمام می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ