یک تیم تحقیقاتی از مدل‌سازی رایانه‌ای برای بررسی تاثیر تغییرات آب و هوایی بر انتشار و توزیع گرده‌های برخی گیاهان استفاده کرده و گفته است که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۵۰ میزان گرده‌ها افزایش زیادی داشته باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بهار آینده که گوساله‌های دامداری بن لوییت به دنیا آیند، آن‌ها اولین گوساله‌هایی در جهان خواهند بود که با هدف زیست محیطی خاص پرورش داده می‌شوند: خالی کردن باد معده با انتشار گاز متان کمتر.
مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، انواع بیماری‌ها خصوصاً انواع بیماری‌های تنفسی ممکن است به عنوان بیماری‌های نوپدید بروز پیدا کند.
رئیس جمهور عراق و نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق درباره موضوعات مختلفی گفتگو کردند.
اگرچه پیش بینی آینده شهر‌ها و زندگی انسان خیلی دقیق نیست و با خطا همراه است، اما هوش مصنوعی ادعا می‌کند که می‌تواند با خطای کمتری آینده را پیش بینی کند. از این رو ما هوش مصنوعی خواستیم تا وضعیت شهر دبی در ۱۰۰ سال بعد را پیش بینی کند. در نهایت هوش مصنوعی فضایی عجیب و حیرت آور از دبی ترسیم کرد که تغییرات اقلیمی و دگرگونی این شهر را نمایش می‌دهد.
در هر دقیقه نزدیک به ۲ هزار و ۴۳۱ نفر از بخش کشاورزی محدوده خاورمیانه خارج و نزدیک به ۱۰۶ آبادی خالی از سکنه می شوند.
به گفته این کارشناس محیط زیست، اکنون بحث این است که برای تأمین آب تهران علاوه بر سرشاخه‌های ماملو، لار، طالقان، سفیدرود، رود کرج، جاجرود، آمل و هراز، از سرشاخه‌های دز و کارون هم آب بیاوریم؛ درحالی‌که مطابق با تغییرات اقلیم و کاهش محسوس سطح یخچال‌ها در سرشاخه‌های کشور، به نظر می‌رسد دیگر اصلا آبی برای انتقال به تهران وجود ندارد.
IBM می‌گوید Watsonx مجموعه‌ای از مدل‌های تمرینی با داده‌های قابل ارزیابی گوناگون را ارائه می‌کند. برای مثال، می‌توان به داده‌هایی درزمینه تغییرات اقلیمی به‌منظور کمک به سازمان‌های مختلف پیرامون فجایع طبیعی دسترسی داشت. این شرکت در همین زمینه مشارکتی با ناسا داشته است تا با استفاده از یک مدل مبنایی زمین-فضایی (GeoSpatial) تصاویر ماهواره‌ای را به نقشه‌هایی با قابلیت ردیابی تغییرات حاصل از فجایع طبیعی و تغییرات اقلیمی تبدیل کند.
اِل‌نینو (El Niño)، معکوس لا نینا، نوعی رخداد اقلیمی کلان و چرخه آب و هوایی است که هر ۴ یا ۵ سال یکبار تکرار می‌شود. در اثر این پدیده و با کاهش سرعت باد‌هایی که به سمت غرب در امتداد استوا می‌وزند، آب گرم به سمت شرق رانده شده و دمای اقیانوس‌ها را بالا می‌برد. افزایش دمای اقیانوسی شدت گرفتن خشکسالی‌ها، ریزش باران‌های سیل‌آسا و بروز تغییرات بزرگ در آب و هوای کره زمین را در پی دارد.
تغییرات اقلیمی به این معنی است که فصول آلرژی حدود ۲۰ روز زودتر شروع می‌شوند، در نتیجه ۱۰ روز طولانی‌تر است و شامل ۲۱ ٪ گرده افشانی بیشتر از سال ۱۹۹۰ است.
آخرین آمار سازمان ملل نشان می‌دهد که ۷۰ تا ۸۰درصد جمعیت مهاجران اقلیمی، زنان هستند. در یک نمونه در سال ۱۹۹۱ طوفان گورکی باعث مرگ ۱۴۰هزار نفر در کشور بنگلادش شد. تعداد مرگ و میر زنان با نسبت ۱۴ به ۱ از مرگ مردان بیشتر بود. تحقیقات در مورد سونامی اندونزی که سال ۲۰۱۱ منتشر شد نیز نتیجه مهمی داشت. نرخ مرگ، رده سنی بالای ۴۵ سال (۳۸ درصد زن و ۲۹ درصد مرد) و کم‌تر از ۴۵ سال و بالاتر از ۱۵ سال (۳۰ درصد دختر، ۲۷ درصد پسر) بودند.
مدیر کل پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: بزودی مرکز تحقیقات علمی تغییرات اقلیمی در هلال احمر راه‌اندازی می‌شود.
تغییرات اقلیمی و شرایط جوی می‌تواند انرژی ما را افزایش یا کاهش دهد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه چراغ‌های قرمز وضعیت تأمین آب کشور روشن شده است، گفت: تغییر اقلیم تمام زیرساخت‌های کشور و کل جهان را تحت‌تأثیر قرار داده است.
پور ابراهیمی گفت: تغییرات اقلیمی سوانح طبیعی را افزایش داده‌ و منتظر پیشنهادات هلال احمر هستیم تا احکامی برای کاهش اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی را در لایحه قانون برنامه هفتم توسعه بگنجانیم.
تفاهم نامه بین ایران و صلیب سرخ ژاپن برای کاهش اثرات تغییرات اقلیمی منعقد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت برای موضوع تغییرات اقلیمی، اقدامات ساختاری انجام داده و مواجهه با چالش‌های آب و هوایی را اولویت خود می‌داند.
مدیرکل آموزش‌های همگانی جمعیت هلال احمر گفت: بخش نخست آموزش‌های آشنایی با تغییرات اقلیمی از امروز در سامانه آموزش آنلاین «خانواده آماده در مخاطرات» به زبان فارسی در اختیار عموم مردم است.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با اشاره به اینکه ایران جزو ۹ کشوری است که بیشترین آسیب ناشی از تغییرات اقلیم را دارد، گفت: طرح سازگاری با تغییرات اقلیمی لازم است اجرایی شود.
نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن هشدار درباره نقش مخرب زیست محیطی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم تا کنون 2.5 میلیون اصله درخت را در سرزمین های فلسطین اشغالی قطع کرده است.
مدیرکل قوانین و مقررات بین‌الملل جمعیت هلال احمر گفت: تغییرات اقلیمی استراتژی جمعیت هلال احمر ایران در پاسخگویی به سوانح را حول محور خود تغییر داده است.
مدیرکل قوانین و مقررات بین‌الملل جمعیت هلال احمر گفت: تغییرات اقلیمی استراتژی جمعیت هلال احمر ایران در پاسخگویی به سوانح را حول محور خود تغییر داده است.
فعال محیط‌زیست سوئدی می‌گوید رهبران سیاسی کشورهای مختلف برای «جلب توجه» به اجلاس بین‌المللی تغییرات اقلیم می‌روند و این رویداد را «بی‌نتیجه» خواند.
رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کشور ما یکی از آسیب پذیر ترین کشورها در مقابل تغییرات اقلیمی است و نباید در مقابل آن غافلگیر شویم.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: برای پیشگیری از تبعات تغییرات اقلیمی از افزایش همکاری با دستگاه‌های مربوطه استقبال می‌کنیم چون اقدامات این جمعیت تنها به امداد و نجات پس از سانحه خلاصه نمی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ