ظرفیت بالقوه فناوری ویرایش ژن شگفت انگیز است از درمان بیماری‌های ژنتیکی و اصلاح محصولات غذایی گرفته تا مقاومت در برابر آفت کش‌ها یا تغییرات آب و هوایی یا حتی احیای دودو، پرنده منقرض شده و بازگرداندن آن به زندگی همان طور که یکی از شرکت‌ها ادعا می‌کند که امیدوار است این کار را انجام دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ویرایش جدید قانون حجاب و عفاف هر متخلفی چقدر جریمه خواهد شد؟ اینفوگرافیک زیر هشدار جدی برای هنجارشکنان خواهد بود.
بهروز عطایی به عدم صدور ویرایش برای حضور در آمریکا و هفته سوم لیگ ملت‌ها واکنش نشان داد.
وزیرکار گفت: فکر می‌کنم در ویرایش نهایی لایحه برنامه توسعه هفتم مواد ۱۵و ۱۶ که در مورد کاهش دستمزد کارگران تازه‌کار بود، حذف شده و احتمالا این موضوع دیگر در دستور کار نیست.
کاربران سرویس توییتر بلو حالا تا یک ساعت پس از ارسال توییت، می‌توانند آن را ویرایش کنند.
پس از اضافه‌شدن قابلیت ویرایش پیام‌های ارسالی در پیام‌رسان واتس‌اپ، صفحه توییتر تلگرام به آن واکنش نشان داد. تلگرام نوشت: «۷ سال بعد. اکنون اینجاست. ویرایش پیام‌ها حالا ارائه شد.»
گروه صنعتی ایران خودرو استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال ۱۴۰۳ به سال جاری و اضافه شدن حدود ۵۳ هزار دستگاه به تعهدات امسال و پر شدن ظرفیت تولید سال جاری را عامل عدم حضور در مرحله دوم فروش در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو اعلام کرد.
سخنگوی وزارت صمت گفت: زمان اعلام نوبت تحویل خودرو برای متقاضیانی که در مدت تعیین شده (یعنی از ۵ تا ۱۰ اردیبهشت) نوع خودروی خود را تغییر دادند، اواسط هفته آینده خواهد بود.
سخنگوی وزارت صمت متقاضیان تبدیل وضعیت خودرو در سامانه یکپارچه تا فردا دهم اردیبهشت وقت دارند.
متقاضیانی که نوبت تحویل خودروی آن‌ها سال ۱۴۰۳ اعلام شده است از امروز به‌مدت ۵ روز می‌توانند خودروی دیگری را انتخاب کنند.
این برنامه یک «ویرایشگر عکس ارتقا یافته و جادویی» است که از هوش مصنوعی برای افزودن HDR به تصاویر، روشن کردن آن‌ها، رفع تاری، شارپ کردن، رفع نور، حذف انعکاس‌ها یا سایه‌ها، رفع اعوجاج لنز و ایجاد حالت پرتره از حالت معمولی، استفاده می‌کند. ویژگی‌های روتوش چهره نیز در این اپلیکشن جدید وجود دارد. همچنین یک دکمه جادویی وجود دارد که تصویر را به روشی که برنامه معقول می‌داند بهبود می‌بخشد.
درمان جدید شامل استخراج سلول‌های بنیادی خون از مغز استخوان گری، جداسازی آن سلول‌ها در آزمایشگاه و استفاده از قیچی مولکولی کریسپر برای برش ژنوم او درست در موقعیت ژن BCL۱۱A بود. این کلیدی است که تولید هموگلوبین جنین را پس از تولد خاموش می‌کند.
قطعاً برای آماده‌سازی این بنر‌ها در سطح وسایل نقلیه‌ی عمومی، هزینه‌های زیادی صرف می‌شود. اما کاش برای پاسداری از زبان فارسی و ویراسته‌تر شدن این نوشته‌ها کاری کرد. درست است که پویابودن زبان مزایای زیادی دارد؛ اما به‌دور از معایب هم نیست. هر لحظه امکان متزلزل‌شدن زبان وجود دارد؛ پس چه بهتر از همین قدم‌های کوچک شروع کنیم و مراقب باشیم زبانمان به‌سادگی در آستانه‌ی سقوط قرار نگیرد.
شرکت ویرایش ژن کولوسال بیوسایِنسِز در حال حاضر پروژه‌هایی را برای احیاء ماموت پشمالو و گرگ تاسمانی آغاز کرده است. اما دودو نخستین پروژه‌ی آن در رده‌ی پرندگان است و اهمیت زیادی دارد، چون به معنای تغییر تکنیک ویرایش ژن برای تطبیق یافتن با یک تخم بیرونی است.
اختراع ویرایش ژن کریسپر به ما قدرت درمانی قابل توجهی می‌دهد. دانشمندان می‌توانند DNA یک فرد را در صورت نیاز بازنویسی کنند. با این وجود، تا زمانی که اوضاع به طور چشمگیری تغییر نکند میلیون‌ها نفری که کریسپر می‌تواند آنان را نجات دهد هرگز از آن سود نخواهند برد. ما باید و می‌توانیم جهانی با کریسپر را برای همه بسازیم.
دبیر ستاد توسعه فناوریهای سلول بنیادی معاونت علمی گفت: آینده پزشکی به سمت ژن درمانی و ویرایش ژن می رود و قرار است تعداد شرکتهای فعال در این عرصه افزایش یابد.
نسخه جدید موزیلا فایرفاکس قابلیت ویرایش و امضا کردن فایل‌های PDF را برای کاربران خود فراهم کرده است.
پس از سال‌ها خواهش از توییتر برای افزودن دکمه ویرایش، سرانجام کاربران به این خواسته رسیدند.
توئیتر گزینه ویرایش را برای کاربران دارای تیک آبی در برخی از کشورها فعال کرده است.
دانشمندان با استفاده از ترکیبی از روش‌های جدید توالی‌یابی دی‌ان‌ای و ویرایش ژن، توانستند به طور قطعی نشان دهد که پروتئین Piezo۱ حامل این موارد و موارد دیگراست و با انجام این تحقیقات Er به عنوان یک گروه خونی جدید معرفی شد.
واتساپ در حال توسعه ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد پیام‌های متنی ارسالی خود را ویرایش کنند.
شرکت OpenAI، توسعه دهنده هوش مصنوعی DALL-E به تازگی این سیستم را به قابلیت جدیدی مجهز کرده است که می‌تواند تصاویر چهره‌های انسانی را ویرایش کند.
توئیتر دیروز اعلام کرد طی هفته‌های آینده قابلیت ویرایش متن توئیت ها را برای مشترکان پولی خود راه‌اندازی خواهد کرد، قابلیتی که کاربران سال‌ها در انتظار آن بودند.
توئیتر سرانجام قابلیت ویرایش توئیت‌ها را منتشر کرد. اکنون کاربران Twitter Blue می‌توانند توئیت‌های خود را ویرایش کنند.
یک رسانه ایتالیایی اعلام کرد مهاجم ایرانی پورتو جزو گزینه نهایی باشگاه میلان در نقل و انتقالات تابستانی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ