عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در دولت روحانی یک خطای بزرگ انجام شد، مبنی بر اینکه صادرکنندگانی که از آن ارز استفاده کردند، آن را برنگرداندند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ايران با کسب 3 مدال طلا، 2 مدال نقره و 1 مدال برنز بعنوان قهرمانی جهان در کشور اردن دست یافت.
در پایان رقابت های 5 وزن نخست کشتی فرنگی جوانان جهان، ایران با سه طلا و یک نقره صدرنشین است.
دیروز در خبری اعلام شد که بسیاری از متقاضیان سامانه یکپارچه فروش خودرو انصراف داده اند که به اعتقاد رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، علت این امر کاهش فاصله قیمت خودرو در کارخانه و بازار است.
علی اسفندیاری گفت: فاصله‌ی بین تبدیل شدن از یک سرمایه‌گذار کم ریسک به سرمایه‌گذاری که بی محابا پذیرای ریسک می‌شود از یک تار مو به شدت نازک‌تر است.
شاگردان حسین عبدی با نتیجه 3 بر صفر در مرحله نیمه نهایی مغلوب ژاپن شدند.
فاصله زیاد طارمی با علی دایی؛ ۵ هت‌تریک!
مسئول کمیته نوجوانان و جوانان فدراسیون دوومیدانی به دنبال اعزام تیم جوانان پس از ۵ سال به رقابت های قهرمانی آسیا گفت: با توجه به رکوردها شانس مدال برای دوندگان قائل نیستیم.
بنفیکا در حساس‌ترین بازی هفته لیگ پرتغال مقابل اسپورتینگ متوقف شد.
جواد فروغی حدود 2 سال بعد از قهرمانی در المپیک توکیو، این روزها کاملا دور از شرایط آرمانی خود به سر می برد.
از آنجائیکه اعتبار مالیاتی نسبت به معافیت مالیاتی مشروط‌تر است، می‌تواند بیشتر موثر باشد. زیرا در معافیت مالیاتی شرکت‌ها می‌توانند بخشودگی مالیاتی را در هر زمینه‌ای که می‌خواهند، هزینه کنند. اما در اعتبار مالیاتی باید مبالغ مورد نظر فقط در بخش تحقیق و توسعه هزینه شود و این نکته‌ی مثبتی است.
سخنگوی شورای رقابت گفت: اگر نیاز به تجدیدنظر باشد، باید هزینۀ تمام‌شده و تغییرات نرخ ارز بررسی شود و در فاصلۀ ۲ تا ۳ ماه دیگر دربارۀ قیمت‌ها تصمیم‌گیری شود.
وزیر صمت فاصله زیاد بین تقاضا و عرضه خودرو، افزایش قیمت ارز و به دنبال آن تلاش عده‌ای برای خرید خودرو بابت حفظ ارزش دارایی و ایجاد تقاضای کاذب را از عوامل افزایش قیمت در بازار عنوان کرد.
محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول، شانس این را داشت که در عرض یک ساعت مقابل لیدز هت‌تریک کند اما آفساید میلی‌متری فن‌دایک او را از این کار محروم کرد.
یک رسانه اسپانیایی مدعی است دو ستاره بارسلونا گاوی و آرائوخو در تابستان پیش رو این تیم را به عنوان بازیکن آزاد ترک خواهند کرد.
رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: نیما عالمیان تا الان خوب بوده است اما باید در مسابقات بیشتری حضور داشته باشد.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: قیمت هایی از ارز که برخی ها اعلام می کنند واقعی نیست و من پیشنهاد می کنم فردا چند خبرنگار به سبزه میدان و میدان فردوسی بروند و ببیند نرخ ارز چقدر است و این نرخ ها با جریان قیمت ساز که دائما به عنوان قیمت ارز اعلام می کند، چقدر فاصله دارد.
پافشاری سیاستگذار بر قیمت‌گذاری دستوری در ابعاد مختلف اقتصاد، ارز چندنرخی، عدم بهره‌برداری از کانال بازار سهام در راستای تعدیل تورم ۵۰درصدی، تدبیر بودجه انقباضی برای صنایع و بنگاه‌های تولیدی، قطعی گاز و برق صنایع، افزایش فاصله نرخ اسکناس آمریکایی با نرخ تثبیتی ارز در سامانه نیما و مواردی از این قبیل را می‌توان به‌عنوان موانع جدی پیش‌روی فعالان بورسی در نظر گرفت. اخیرا کلیات بودجه به تصویب رسید، حال نوبت کمیسیون‌ها است تا در راستای بهبود وضعیت بنگاه‌ها و بازارها تعدیلاتی را در حوزه نرخ‌گذاری ایجاد کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نرخ ارز آزاد باید کاهش یابد، چرا که اگر فاصله بین نرخ ارز نیمایی و آزاد کم شود، مفاسد و رانت کاهش می‌یابد.
سرانجام ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومانی فرزین نیز نمی‌تواند روشن‌تر از دلار ۴۲۰۰ هزار تومانی جهانگیری، ۱۲۲۶ تومانی محمود احمدی‌نژاد و ۱۷۵ تومانی هاشمی رفسنجانی باشد. کاملاً مشخص است که با فاصله ۴۰ درصدی میان نرخ دلار بازار آزاد و دلار رسمی، صادرکنندگان غیرنفتی تن به عرضه دلار با این قیمت در سامانه نیما نمی‌دهند. همان‌ها که می‎‌گفتند دلار ۴۲۰۰ تومانی جهانگیری عامل فساد و رانت است، امروز باور دارند دلار ۲۸۵۰۰ تومانی، عامل تثبیت بازار، کاهش نرخ ارز و عقب‌رانده شدن دلالان است.
اقتصاد کشورمان با ارز چند نرخی دست و پنجه نرم می کند و همچنان بستر مناسب برای تک نرخی شدن ارز از سوی سیاست گذار ارزی فراهم نشده. رویه ای که منجر به ایجاد رانت و تشکیل صف خرید دلار توافقی و مسافرتی شده است. به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فاصله قیمت میان نرخ نیمایی، بازار متشکل و قیمت ارز فیزیکی بسیار زیاد شده که به ضرر صادرکننده است
رئیس اتحادیه طلای تهران با بیان اینکه قیمت سکه متاثر از نوسانات بازار ارز و اخبار افزایش می یابد، گفت: افزایش فاصله قیمت اوراق سکه در بورس با بازار می تواند به ثبات و کاهش قیمتها کمک کند.
۲۰ وعده مهم رئیس جمهور در حوزه اقتصاد عبارت بودند از: مبارزه با فساد، ساخت یک میلیون مسکن در سال، ایجاد یک میلیون شغل در سال، مهار گرانی، ریشه‌کن کردن فقر مطلق، ساماندهی بازار ارز، تناسب دستمزد و تورم، اینترنت رایگان برای سه دهک، کاهش هزینه درمان، اصلاح نظام قیمت‌گذاری، هدایت نقدینگی به سمت تولید، اصلاح نظام بانکی، کاهش فاصله طبقاتی، پشتیبانی مالی از بورس، نظام هوشمند مالیاتی، احیای اقتصاد دریا، هماهنگی تیم اقتصادی، خصوصی‌سازی واقعی، رفع مشکل حاشیه‌نشینی و کاهش قاچاق. هرچند ریشه‌کن کردن فقر مطلق تا سال ۱۴۰۱ و اینترنت رایگان برای سه دهک کم‌درآمد هم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به‌پا کرد، اما بزرگ‌ترین وعده‌ها همان دو وعده معروف مسکن و اشتغال است.
اعمال تحریم‌های بیش‌تر جامعه بین المللی در سال ۲۰۱۷ و همه گیری کووید-۱۹ کره شمالی را به سمت روش‌های غیرقانونی فزاینده برای دستیابی به ارز خارجی سوق داده است. برای مثال، طبق گزارش Chainalysis یک پلت فرم داده بلاک چین در سال ۲۰۲۲ میلادی کره شمالی ۱.۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال را در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی به سرقت برده است.
یک مدرس علوم بانکی گفت: جنگ میان روسیه و اوکراین نیز ممکن است موجب شود که جذابیت اوراق بدهی دولت‌ها برای سرمایه‌گذاران گزینه جذابی به نظر برسد؛ حتی در حالتی که افزایش قیمت حامل‌های انرژی موجب افزایش تورم خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ