اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سلامت روده بر فرآیندهایی مانند ترشح هورمون‌های خاص و سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد. راهکارهای مختلف از جمله اصلاح سبک زندگی و بهبود وضعیت تغذیه می‌توانند سلامت روده‌ ها را تقویت کنند. در این اینفوگرافیک هفت هشدار بدن در مورد سلامت روده‌ها به نقل از دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت را مشاهده می‌کنید، هشدارهایی که لازم است در صورت بروز آن‌ها شرایط پزشکی را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید./ایسنا
بنابر یافته‌های مرکز تغذیه دانشکده عمومی هاروارد، ویتامین K در روغن‌های گیاهی و غلات نیز یافت می‌شود. این ویتامین همچنین به بهبود زخم، تولید پروتئین‌های مورد نیاز در لخته‌شدن خون و ساخت استخوان‌های سالم کمک می‌کند.
تغذیه و سلامت برای هر فردی از اهمیت بسیاری برخوردار است و این موضوع از قدیم‌الایام تا به امروز موردتوجه متخصصان بوده است.
عادات غذایی خوب می توانند سلامت کودک را برای تمام عمر تحت تاثیر قرار دهند. نتایج مطالعات نشان می‌دهند که مشکلات مرتبط با سلامتی مانند بیماری قلبی و دیابت می توانند از اوایل دوران کودکی آغاز شوند.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه با انتقاد از رفتار‌های افرادی که با هدف سلامت توصیه به پیروی از رژیم‌های غذایی وابسته به گروه خونی می‌کنند، افزود: این موضوع که بدن انسان برای حفظ سلامت به چه گروه‌هایی از مواد غذایی نیاز دارد وابسته به اعتقاد یا باور این نظر غیرکارشناسانه نیست بلکه باید تمام این موارد علمی و ثابت شده باشد.
رئیس انستیتو و دانشکده تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: رویداد ملی فناوری سلامت در فرآوری مواد غذایی پاییز سال جاری توسط انستیتو برگزار خواهد شد.
کارشناسان تغذیه و سلامت می‌گویند: وقتی مکمل غذایی جدیدی مصرف می‌کنید، باید به پزشک اطلاع بدهید و از هر گونه تداخل و اثر احتمالی آن مطلع باشید.
مواد قندی، باکتری‌های بد را جذب می‌کند و pH دهان را کاهش می‌دهد. شیرینی‌جات مانند آهنربا برای باکتری‌های بد هستند. خوردن غذا‌های شیرین یا نشاسته‌ای باعث می‌شود تا باکتری‌های پوسیدگی‌زا (حفره زا) داخل دهان شما از این قند‌ها تغذیه کنند و از آن‌ها برای رشد و تکثیر استفاده نمایند. این باکتری‌ها می‌توانند باعث پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال شوند. میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، پنیر، گوشت، ماهی و غلات کامل گزینه‌های بهتری هستند.
چه ناخن های شکننده داشته باشید، چه ناخن های برآمده یا ناخن های زرد، ویتامین E می تواند برای تمام این مشکلات مفید باشد. این روغن، دارای خواص مرطوب کنندگی است که ناخن ها را تغذیه و آبرسانی می کند. همچنین به ترمیم کوتیکول های آسیب دیده، تسکین التهاب و تقویت بستر ناخن کمک می کند.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: کرم‌های داخل گیلاس سمی نیستند و نمی‌توانند در بدن انسان زنده بمانند، بنابراین مصرف تصادفی آن‌ها برای سلامت خطری ندارد.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: کرم‌های داخل گیلاس سمی نیستند و نمی‌توانند در بدن انسان زنده بمانند، بنابراین مصرف تصادفی آنها برای سلامت خطری ندارد.
کمتر کسی است که از تاثیر تغذیه در سلامت جسم و روح بی‌خبر باشد. سالم پیر شدن و کمتر تاثیر گرفتن از سن و سال هم از این قاعده مستثنا نیست؛ اگر شما هم دلتان می‌خواهد کمتر تحت تاثیر آثار افزایش سن قرار بگیرید، بهتر است تغذیه‌ای سالم و متنوع داشته باشید.
توجه به سلامت و تغذیه سالمندان از صرف هزینه‌های هنگفت درمانی جلوگیری می‌کند که می‌توان این هزینه‌ها را در بخش‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری کرد.
یک متخصص تغذیه گفت: انتخاب روش‌های بهداشتی و تغذیه مناسب می‌تواند با تأمین سلامت افزون‌تر انسان را برای بهره‌گیری بیشتر از برکات این ماه خدا یاری کند.
متاسفانه الگوی غذایی در ایران مناسب نیست. تغذیه در خانواده‌ها عمدتا بر اساس نشاسته و پروتئین است و کمتر از فیبر و سبزیجات استفاده می‌شود. اگر بتوان در ایام نوروز از گوشت ماهی، فیبر، سبزیجات و مواد گیاهی استفاده کرد، تاثیرات مثبتی روی سلامتی خواهد داشت.
یک متخصص تغذیه با تاکید بر تصحیح الگوی غذایی در کشور، گفت: تنها ۱۲ درصد از مردم کشور سالم و سلامت تغذیه می‌کنند و حدود ۸۸ درصد از مردم، سبک تغذیه و عادات غذایی ناسالمی دارند.
تغذیه سالم یکی از مهم‌ترین عواملی است که به حفظ سلامت تمام بخش‌های بدن کمک می‌کند، از جمله حفظ سلامت ریه، در این مطلب به غذا‌هایی اشاره می‌کنیم که به داشتن ریه سالم کمک زیادی می‌کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان درباره توران و آذر توله یوزپلنگ‌های پیدا شده در منطقه حفاظت شده توران شاهرود هم گفت: این توله‌ها درحال تغذیه دستی هستند و شرایط رشد خوبی دارند.
مطالعه مؤسسه تحقیقاتی نوآوری تغذیه و سلامت دانشگاه ادیت کوان استرالیا نشان داد زنانی که بیش از ۱۰۰ میکروگرم ویتامین K ۱ مصرف کردند (معادل حدود ۱۲۵ گرم سبزیجات با برگ تیره یا یک تا دو وعده سبزیجات) در مقایسه با شرکت کنندگانی که کمتر از ۶۰ میکروگرم در روز از این ویتامین مصرف می‌کردند، ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر شکستگی قرار داشتند. دستورالعمل فعلی مصرف کافی ویتامین K در استرالیا برای زنان ۶۰ میکروگرم در روز است.
مزایای تغذیه سبز برای سلامت و محیط زیست
الکساندرا جانستون نویسنده این مطالعه و متخصص تغذیه در دانشگاه آبردین اسکاتلند، گفت: مفهوم زمان خوردن غذا برای تأثیرگذاری بر سلامت همواره مطرح بوده است. این توصیه که همانند یک پادشاه صبحانه بخور و مانند یک فقیر شام بخور طرفداران زیادی دارد.
رژیم غذایی آنقدر جزء مهم سلامت روان است که الهام بخش یک رشته پزشکی به نام روانپزشکی تغذیه است. روانشناسی تغذیه را می‌توان شناخت اثرات روان بر تغذیه و برعکس شناخت اثرات تغذیه بر روان دانست.
شیرمادر تغذیه‌ای ایده‌آل برای نوزادان است؛ ماده مغذی که سلامت، تندرستی و تکامل کودک را از تولد تا پایان زندگی تضمین می‌کند و باعث ایجاد رابطه عاطفی خاص میان کودک و مادر می‌شود.
نوشیدن مایعات کافی در تابستان یکی از مهم‌ترین توصیه‌های حفظ سلامت بدن است. البته بعضی نوشیدنی‌ها علاوه بر تامین رطوبت بدن به چربی‌سوزی نیز کمک می‌کنند که در کنار تغذیه متعادل و ورزش منظم راهکار مناسبی برای رسیدن به تناسب‌اندام خواهند بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ