مطالعه مؤسسه تحقیقاتی نوآوری تغذیه و سلامت دانشگاه ادیت کوان استرالیا نشان داد زنانی که بیش از ۱۰۰ میکروگرم ویتامین K ۱ مصرف کردند (معادل حدود ۱۲۵ گرم سبزیجات با برگ تیره یا یک تا دو وعده سبزیجات) در مقایسه با شرکت کنندگانی که کمتر از ۶۰ میکروگرم در روز از این ویتامین مصرف می‌کردند، ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر شکستگی قرار داشتند. دستورالعمل فعلی مصرف کافی ویتامین K در استرالیا برای زنان ۶۰ میکروگرم در روز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحقیق جدیدی توسط ینگ سان و همکارانش از بانک زیستی انگلستان، ارتباط بین مصرف برخی نوشیدنی‌ها و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را نشان داده است.
تحقیق جدیدی توسط ینگ سان و همکارانش از بانک زیستی انگلستان، ارتباط بین مصرف برخی نوشیدنی‌ها و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را نشان داده است.
چای سیاه و سبز منابع سرشاز از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین هستند که برای کاهش آسیب‌های اکسیداتیو در مغز موثر واقع می‌شود. مصرف چای با کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول نیز ارتباط دارد.
محمدی تاکید کرد: «در شرایط کنترل و نظارت مصرف الکل در جامعه حوزه پیشگیری را رها کرده و مقابله را مطرح کردیم و مقابله هم روشی موفق نبوده است. اینقدر که الکل و موادمخدر در دسترس همگان وجود دارد، نقل و نبات در دسترس نیست. در نظام ناکارآمد که جز هیجان و رقابت به دانش‌آموز منتقل نمی‌کند، نوجوان با هم‌سالان خود ارتباط می‌گیرد و، چون برمبنای احساس و در سن هویت و استقلال‌یابی نوجوان است برای کسب هویت مستقل تلاش می‌کند که خود را اثبات کند که به سمت الکل گرایش پیدا می‌کند.»
نوشابه رژیمی به دلیل نداشتن کالری اغلب به‌عنوان یک نوشیدنی سالم در نظر گرفته می‌شود، اما تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف این نوشیدنی نه‌تنها باعث کاهش وزن نمی‌شود بلکه با افزایش وزن نیز ارتباط دارد. علاوه بر این، مصرف نوشابه رژیمی می‌تواند با قند خون و فشار خون بالا همراه باشد.
انارکی با بیان اینکه سبک زندگی و نوع غذایی که افراد استفاده می‌کنند با ابتلاء به یبوست ارتباط مستقیم دارد، افزود: در وعده‌هایی غذایی که امروزه مردم استفاده می‌کنند جای مایعات و فیبرها به شکل قابل توجهی خالی است.
مطالعه‌ای روی ۴۹۵ شرکت کننده نشان داد که میان کیفیت ضعیف خواب شبانه با پرخوری و مصرف کمتر غلات کامل ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. از این رو می‌توان انتظار داشت که خواب ناکافی در نهایت منجر به افزایش وزن شود، حتی در افرادی که کمتر در معرض خطر ابتلا به چاقی هستند.
مردانی که دوز بالایی از مکمل‌ های حاوی ویتامین B۶ و B۱۲ مصرف می‌ کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه قرار دارند و این ارتباط میان افرادی که در حاضر سیگاری‌ هستند، بالاتر است.
یک مطالعه جدید به ارتباط بین مصرف مکرر غذا‌های سرخ شده و موارد بیشتر اضطراب و افسردگی پی برده است.
ویتامین D محلول در چربی است و بیماری‌های دیابت، ام اس، آلزایمر و بروز برخی موارد سقط جنین نیز با کمبود این ویتامین در بدن ارتباط مستقیم دارد.
کمبود ویتامین D در بدن با بروز بیماری‌های دیابت، آلزایمر، اختلالات باروری، ام. اس، پوکی استخوان و ضعف سیستم ایمنی، ارتباط نزدیک و مستقیم دارد.
محققین این مطالعه نتیجه گیری کردند که هم مصرف زیاد و هم مصرف کم کربوهیدرات در رژیم غذایی با افزایش مرگ و میر همراه است و کمترین میزان خطر با مصرف ۵۰ تا ۵۵ درصد انرژی از کربوهیدرات مشاهده شد. الگو‌های غذایی کم کربوهیدرات که در آن منابع غذایی پروتئین و چربی حیوانی مثل گوشت قرمز و مرغ جایگزین میشود با مرگ و میر بالاتری همراه خواهند بود، در حالی که اگر مصرف پروتئین و چربی گیاهی از منابعی مثل سبزیجات. آجیل، کره بادام زمینی و نان‌های سبوس‌دار به جای کربوهیدرات جایگزین شود میتواند مرگ و میر را کاهش دهد.
محققان دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو این مطالعه را برای درک تأثیر قرص‌های خواب بر روی شناخت در افراد مسن انجام دادند. آنان می‌خواستند ارتباط بین مصرف دارو‌های خواب و زوال عقل را طی ۱۵ سال در بین کاربران مشخص کنند.
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حال بررسی جزئیات مرگ بیش از ۳۰۰ کودک در سه کشور جهان است که گفته می‌شود با مصرف برخی از برند‌های شربت‌های سرفه غیرنسخه‌ای مرتبط بوده است.
نتایج یک مطالعه نشان داد که بین مصرف قهوه و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن کبدی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ ارتباط وجود دارد.
نتایج یک مطالعه ارتباط بین مصرف غذا‌های حاوی سطوح بالای نیتریت و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را نشان داد.
​با شروع سال جدید میلادی به معرفی بزرگ‌ترین اکتشافات تغذیه‌ای مثل اثر مصرف پروتئین بر کاهش فشار خون، ارتباط خوردن ماهی و سرطان پوست و... پرداختیم.
مصرف یک صبحانه حاوی کربوهیدرات بالا با سطح بالاتری از هوشیاری صبحگاهی همراه است. در مقابل، صبحانه حاوی پروتئین بالا با سطح هوشیاری کمتری ارتباط دارد.
کارشناس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: کاهش میزان خواب شبانه، انجام ورزش‌های سنگین، مصرف دخانیات و آنتی‌بیوتیک‌ها، چاقی و بیماری‌های متابولیک، مهم‌ترین عوامل تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان محسوب می‌شوند، اما با پیروی کردن از برنامه غذایی مناسب، ورزش و خواب کافی می‌توان تا حد زیادی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرد.
مطالعات قبلی ارتباط بین زمان مصرف وعده‌های غذایی و افزایش وزن را مشخص کرده بودند اما محققان می‌خواستند این ارتباط را با دقت بیشتری بررسی و دلایل زیستی آن را کشف کنند.
شیرین‌کننده‌های مصنوعی روزانه توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا استفاده می‌شوند. حالا مطالعه جدیدی که روی بیش از ۱۰۰ هزار بزرگسال در فرانسه انجام شد، نشان می‌دهد که این شیرین‌کننده‌ها که در محصولاتی مانند نوشابه‌های رژیمی به کار می‌روند، می‌توانند با افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌هایی قلبی در ارتباط باشند.
نتایج نشان می‌دهند که شیرین کننده‌های مصنوعی ممکن است یک عامل خطر قابل اصلاح برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی باشد. یافته‌ها حاکی از آن است که این افزودنی‌های غذایی که روزانه توسط میلیون‌ها نفر مصرف می‌شوند و در هزاران غذا و نوشیدنی وجود دارند نباید جایگزینی سالم و بی خطر برای شکر قلمداد شوند.
برای مرطوب نگه داشتن دهان خود از مصرف مواد دخانی خودداری کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. با این حال نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل می تواند منجر به خشکی دهان شود. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات (ترجیحاً بدون قند) بمکید.
برای مرطوب نگه داشتن دهان خود از مصرف مواد دخانی خودداری کنید و مقدار زیادی آب بنوشید. با این حال نوشیدن قهوه، نوشابه یا الکل می تواند منجر به خشکی دهان شود. برای تحریک بزاق، آدامس بجوید یا آب نبات (ترجیحاً بدون قند) بمکید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ