یک متخصص تغذیه گفت: انتخاب روش‌های بهداشتی و تغذیه مناسب می‌تواند با تأمین سلامت افزون‌تر انسان را برای بهره‌گیری بیشتر از برکات این ماه خدا یاری کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کالری‌های باکیفیت مصرف کنید. اگر برنامه‌ای که انتخاب کرده‌اید به شما اجازهٔ مصرف مقداری کالری را در روز‌های روزه‌داری می‌دهد، غذا‌هایی را انتخاب کنید که سرشار از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم باشند، مانند حبوبات، ماهی، تخم‌مرغ، زیتون و گوشت‌های فراوری نشده.. غذا‌های حجیم بخورید.
متخصص تغذیه گفت: رژیم‌های غذایی روزه‌داری متناوب علیرغم کارایی بالا، اما در برخی افراد اثر عکس دارد؛ برخی به این دلیل که ساعاتی از روز را گرسنه می‌شوند و یا با محدودیت کالری مواجه‌اند، در بازه زمانی آزاد بی‌رویه غذا می‌خورند و کالری بیشتری دریافت می‌کنند و چاق‌تر از قبل می‌شوند.
رئیس جمهور در گفتگو با سلطان عمان، ضمن محکومیت تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی و جنایات وحشیانه این رژیم علیه روزه‌داران بی‌دفاع فلسطینی گفت: بدون تردید همکاری، همراهی و همفکری همه کشورهای اسلامی، در بازدارندگی از تجاوزگری صهیونیست‌ها و احقاق حقوق قانونی ملت فلسطین موثر خواهد بود.
توصیه می‌شود در طول روز سه وعده غذای اصلی شامل صبحانه، ناهار و شام و دو تا سه میان وعده مصرف شود. رعایت تعداد وعده‌ها برای همه گروه‌های سنی و همه افراد خصوصاً افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی، بیماران دیابتی، قلبی عروقی، مبتلایان به فشار خون، کودکان، نوجوانان و سالمندان اهمیت زیادی دارد.
مصرف روزانه کیوی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و بروز یبوست ناشی از روزه‌داری را بهبود می‌بخشد. یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند.
مصرف روزانه کیوی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و بروز یبوست ناشی از روزه‌داری را بهبود می‌بخشد. یبوست یکی از مشکلات گوارشی آزاردهنده است که عوامل مختلفی از جمله مصرف داروها، تغذیه نامناسب، عدم‌فعالیت بدنی کافی، استرس، سفر و... در ایجاد آن نقش دارند.
عضو فرهنگستان علوم پزشکی شرایط روزه داری در بیماری‌های مختلف گوارشی مانند زخم معده و کبد چرب را تشریح کرد.
رضا اسدی در شرایطی که روزه بود توانسته طی دو بازی اخیر تراکتور عملکرد موفقی از خود به جا بگذارد تا تمجید سرمربی تیمش را نیز در پی داشته باشد.
یکی از مهمترین مسائلی که باید روزه‌داران در ماه مبارک رمضان به آن توجه کنند، تأمین آب مورد نیاز بدنشان است. در اینفوگرافیک زیر چند توصیه مفید برای تشنه نشدن در طول روزه‌داری آمده است.
تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی افراد در ماه مبارک رمضان، ممکن است منجر به عوارضی مانند افت فشار یا قند خون، سوءهاضمه، سردرد و... شود که با راهکار‌هایی می‌توان این عوارض را بهبود بخشید.
لایپزیش در چارچوب رقابت‌های هفته بیست و هفتم بوندسلیگا، با یک گل جنجالی هرتابرلین را شکست داد.
یک متخصص طب ایرانی، با اشاره به مزیت‌های روزه‌داری برای سلامت جسم، گفت: روزه‌داری سبب پاکسازی بدن می‌شود.
مصرف برخی مواد غذایی در ماه مبارک رمضان و به خصوص برای افراد روزه‌دار می‌تواند آسیب‌هایی را به بدن روزه‌داران وارد کند.
چگونه در طول روزه‌داری کمتر احساس تشنگی کنیم؟
از آنجایی که رعایت اصول صحیح تغذیه‌ای تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت‌ها به خصوص بیماری کووید ۱۹ دارد، تغذیه صحیح، نگرانی از تضعیف سیستم ایمنی و ابتلا به کووید۱۹ در روزه‌داری را کاهش می‌دهد.
فرانسه یکی از بالاترین نرخ حضور مسلمانان بین کشورهای اروپایی را در اختیار دارد و بازیکنان زیادی در لوشامپیونه با روزه در ماه رمضان وارد زمین بازی می‌شوند.
نعنا یکی از بهترین گیاهان دارویی برای روزه‌داران است، زیرا در ماه رمضان، بدن با کمبود آب مواجه می‌شود و برای جبران این کمبود، مصرف برخی سبزیجات از جمله نعنا گزینه مناسبی است.
مصرف برخی از مواد غذایی در دو وعدۀ افطار و به خصوص سحر، می‌تواند باعث گرسنگی در زمان روزه‌داری باشد، در این اینفوگرافیک ۹ توصیه برای جلوگیری از گرسنگی در طول روز‌های ماه مبارک رمضان را مشاهده می‌کنید.
دکتر سورن امین زاده، متخصص چشم می‌گوید: روزه داری و کم آبی روی سلامت چشم تاثیر منفی ندارد و نهایتا می‌تواند کمی خشکی ایجاد کند که با استفاده از قطره‌های اشک مصنوعی قابل رفع است. اما مبتلایان به دیابت که بیماری شان به چشم هایشان سرایت کرده بدلیل افزایش عوارض ناشی از دیابت بدنبال روزه داری و تاثیر ثانویه آن بر چشم‌ها نباید روزه بگیرند.
اگرچه برخی تحقیقات می‌گویند روزه‌داری برای بدن مفید است و می‌تواند سلول‌های جدید را جایگزین سلول‌های قدیمی و آسیب‌دیده کند و حتی در مواردی به بازسازی کامل سلول‌های ایمنی بدن منجر می‌شود، اما روزه گرفتن برای افرادی با شرایط خاص واجب نیست و ممنوع است. در این اینفوگرافیک هشت تقسیم‌بندی از کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند، را مشاهده می‌کنید.
«شش دقیقه رکاب‌زدن سریع تمام معیارهای BDNF را 4 تا 5 برابر بیشتر از رکاب‌زدن طولانی اما ملایم افزایش داد. ورزش شدید در مقایسه با یک روز روزه‌داری با یا بدون ورزش ملایم روش بسیار مؤثرتری برای افزایش BDNF در مغز است.»
مهم است به یاد داشته باشید که فواید رژیم غذایی مبتنی بر روزه تنها در مورد امید به زندگی نیست بلکه به کیفیت زندگی نیز مربوط می‌شود. ما به انقلابی در حوزه تغذیه نیاز داریم.
رژیم غذایی مقلد روزه (FMD) به‌طور کلی سرشار از چربی‌های غیراشباع و کم کالری، پروتئین و کربوهیدرات‌هاست و به‌گونه‌ای طراحی شده است که اثرات روزه‌داری فقط با آب را تقلید و در عین حال مواد مغذی لازم را نیز فراهم کند.
تا بگیر و ببند ممکن باشد؛ حکمرانی فعلی سهل و روزه‌داری فعلی صعب است! حکمرانی در جا‌هایی صعب است که باید انواع نقد‌های منصفانه و غیرمنصفانه و اعتراض‌های روا و ناروا را از هر سو تحمل و مدیریت کرد و پاسخگو هم بود و دم هم بر نیاورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ