تغذیه و سلامت برای هر فردی از اهمیت بسیاری برخوردار است و این موضوع از قدیم‌الایام تا به امروز موردتوجه متخصصان بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پرتقال دارای طبع معتدل است و ترکیباتی نظیر روغن فرار،نشاسته ،چربی ، قند نوعی ماده تلخ ، فلاونوییدها و ویتامین های A وBوC را دارد همچنین املاح معدنی به ویژه سدیم که در پرتقال رسیده به وفور یافت می شود.
خاکشیر به دلیل خاصیت ادرارآوری خود، باعث دفع مواد زائد از طریق کلیه‌ها می‌شود و به پاک‌سازی کبد کمک می‌کند و ازاین‌رو برای سم‌زدایی بدن و پاک‌سازی پوست بسیار سودمند است. این گیاه همچنین باعث شادابی و افزایش شفافیت پوست می‌شود، خاکشیر همچنین تسکین‌دهنده زخم و جراحات پوستی است.
سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال دوباره در قطر به کار مربیگری ادامه می‌دهد.
در این مطلب به نحوه تشخیص این موضوع پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.
در پاسخ به این سوال که طبع تخم شربتی گرم است یا سرد باید گفت که طبع تخم شربتی گرم و‌تر است و مصرف آن برای افرادی که مزاج سرد و خشک (سوداوی) دارند مفید است.
دوغ به دلیل طبع سردی که دارد باید به ادویه‌ها و چاشنی‌های مخصوصی مخلوط شود این ادویه‌ها علاوه بر طعم خوبی که به دوغ و ماست می‌دهند طبع آن را نیز گرم می‌کند.
یک متخصص طب سنتی ایرانی به بیان توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی پرداخت.این متخصص طب سنتی ایرانی ضمن بیان اینکه یک‌سری از گیاهان با طبع خنکی که دارند می‌توانند به اصلاح مزاج و کاهش حرارت بدن فرد کمک کنند، عنوان کرد: از جمله ساده‌ترین این گیاهان خیار، کاهو و درصد کمتری هندوانه است و برای تهیه آن می‌توان خیار را رنده کرد و به همراه سکنجبین به صورت شربت سکنجبین و خیار مصرف کرد
میر حافظ با بر تصریح اینکه اغلب میوه‌ها و سبزی‌ها طبع سرد و غذا‌های با منشأ حیوانی طبع گرم‌تری دارند گفت: برخی افراد طبیعت سرد دارند و با خوردن بیش از حد مواد غذایی سرد مثل ماهی، بدن آن‌ها ضعف می‌کند و دچار سستی مفاصل، کندی حرکت، خواب آلودگی یا کم حوصلگی می‌شود.
جوانان به دلیل طبع گرم و مزاج و فعالیت بیش از سایر افراد در معرض کم آبی و خشکی بدن و خشکی دستگاه گوارش هستند و به همین سبب ممکن است دچار یبوست شوند و توصیه ‌می‌شود در این فصل آب میوه، دوغ، سبزیجات مخصوصا کاهو و به ویژه میوه‌هایی یک مقدار ترش هستند، نظیر گوجه سبز، هلو، آلبالو، گیلاس و هندوانه را مصرف کنند.
وقتی طبع شاعری فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در جلسه استیضاحش ئر مجلس شورای اسلامی گل می‌کند!
ریحان در برخی کشور‌ها فقط یک سبزی است، ولی دربسیاری جا‌ها مخصوصا هند مصرف پزشکی گسترده دارد.
رییس پلیس راهور ادامه داد: در محور‌های استان اردبیل بارش برف گزارش شده است که به طبع کاهش دما را نیز به همراه دارد و این شرایط جوی به‌ویژه در مسیر‌های انحرافی خطرات بیشتری دارد و توصیه ما این است که در این مسیر‌ها از زنجیرچرخ و ابزار‌های امنیتی استفاده شود.
کارشناس گیاهان دارویی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین خواص زیره سبز طبع گرم و خشک آن است، گفت: این گیاه سرشار از آهن، کلیسیم، منیزیم، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین A بوده و با برطرف کردن رطوبت معده باعث کاهش حجم پهلو و شکم می‌شود.
حلوای کنجد نوعی حلوای بسیار خوشمزه و سرشار از انرژی است که کنجد از مواد اصلی آن است و طبع بسیار گرمی دارد.
در فصل زمستان چه غذا‌هایی بخوریم؟ در این فصل غذا‌هایی با طبع گرم بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.
نحوه برخورد حاج قاسم با مجاهدان و به ویژه اهل سنت خاص بود. بسیار خوش برخورد و با همه شوخ طبع و مهربان بود و نسبت به مردم مناطق آزاد شده احساس مسئولیت می کرد.
زیوداری با اشاره به این‌که طبع گیاه بابا آدم سرد و خشک است، تصریح کرد: یکی دیگر از خواص بابا آدم برای سلامت پوست است.
فارغ از رسم و رسومات و دورهمی‌ها و سفره‌های رنگین، بسیاری از افراد در این شب هیچ اهمیتی به خورد و خوراک و تغذیه شان نمی‌دهند و انواع خوراکی‌ها را بدون در نظر گرفتن طبع و کالری آن مصرف می‌کنند، در صورتی که باید در شب یلدا برخی نکات تغذیه‌ای را رعایت کرد که این شب خاطره‌انگیز برایتان تلخ نشود.
شیره انگور از فرآورده‌های انگور است که از آب انگور بدست می‌آید و برای بدن بسیار مفید بوده و دارای طبع گرم است. سرشار از مواد مغذی و معدنی بوده و برای درمان کم خونی، پیشگیری از سرطان و بالا بردن تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.
پرتقال دارای طبع معتدل است و ترکیباتی نظیر روغن فرار،نشاسته ،چربی ، قند نوعی ماده تلخ ، فلاونوییدها و ویتامین های A وBوC را دارد همچنین املاح معدنی به ویژه سدیم که در پرتقال رسیده به وفور یافت می شود.
تیمی از محققان دانشگاه کیوتو ژاپن در تلاش هستند تا با طراحی یک هوش مصنوعی جدید به ربات‌ها حس شوخ طبعی را بیاموزند.
مالک جدید باشگاه چلسی برای کسب رضایت هر چه بیشتر هواداران قصد دارد تغییرات ظاهری نمادینی در ورزشگاه خانگی باشگاه، استمفوردبریج، بوجود بیاورد.
نماینده مجلس:‌ اگر مذاکرات به نتیجه نرسد به طبع گزینه های روی میز به سرعت تبدیل به قانون می شوند و قطعا مجلس دولت را ملزم به انجام اقداماتی خواهد کرد که برگشت پای میز مذاکره هزینه های سنگینی را برای طرف غربی به همراه خواهد داشت.
شرکت فرابورس ایران اعلام کردپس از بررسی‌های صورت گرفته از تاریخ ۹ آبان ماه ۱۴۰۰ تا ۹ بهمن ماه سال جاری، حجم مبنا برای نمادهای معاملاتی دارای بازارگردان در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران در 20 نماد از روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ اعمال نخواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ