توجه به سلامت و تغذیه سالمندان از صرف هزینه‌های هنگفت درمانی جلوگیری می‌کند که می‌توان این هزینه‌ها را در بخش‌های توسعه‌ای سرمایه‌گذاری کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در برنامه هفتم توسعه پیشنهاد کردیم بخشی از اعتبارات در حوزه پیشگیری وارد شود تا یک فرد که به طور مثال زمینه دیابت یا فشار خون دارد به موقع شناسایی شده و دیرتر به ناتوانی و در نتیجه هزینه‌های هنگفت برسد که معمولا در بیمار دیابتی مشاهده می‌شود. البته مشوق‌هایی نیز تعیین شده تا اگر افراد بتوانند از خود مراقبتی استفاده کنند، مشمول این مشوق‌ها شوند. امیدواریم با تغییر شیوه زندگی مردم، به کاهش هزینه‌های افراد به علت بیماری کمک کنیم.
خودخواهی یعنی شما فقط خودتان را دوست داشته باشید و دیگران را نادیده بگیرید. خودشیفتگی به معنای شیفتگی شدید نسبت خود است. مراقبت از خود، اما کاملاً عکس خودخواهی است. خودمراقبتی یعنی رسیدگی به احساسات خود و پذیرش آن‌ها به گونه‌ای که بتوانید به فرد بهتری برای دیگران بدل شوید.
بعد از هر بار حمام کردن، نباید مو‌ها را به حال خود رها کنید تا در هوای آزاد خشک شود. بلکه با استفاده از سشوار و یک برس باید اقدام به خشک کردن آن نمایید. زیرا باقی ماندن آب بر روی مو‌ها موجب از بین رفتن اثر کراتینه خواهد شد. بعد از هر بار حمام رفتن مو‌های خود را با استفاده از باد ملایم سشوار و برس کشی خشک نمایید.
رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه اجرای عدالت تعطیل پذیر نیست، گفت: قضات باید همواره خود مراقبتی داشته باشند.
سرپرست حجاج ایرانی در عربستان با اشاره به اینکه هلال‌احمر در پاسخ درمانی به حجاج عملکرد موفقی دارد، بر لزوم تمرکز بیشتر بر ارائه آموزش‌های خودمراقبتی به زائران تاکید کرد.
قند خون خود را کنترل کنید و دستورالعمل‌های پزشک خود را برای مدیریت سطح قند خون خود دنبال کنید. دارو‌های خود را طبق دستور پزشک خود مصرف کنید. در صورت نیاز از تیم درمان دیابت خود کمک بخواهید.
زائران مبتلا به بیماری دیابت در طول سفر باید مراقبت هایی را انجام دهند تا سلامت آنها به خطر نیفتد.
اگر خاک گلدان بی رنگ و یا ترک‌دار شود، احتمالاً زمان آبیاری آن فرا رسیده است. گیاه خود بعد از آبیاری وزن کنید. پس از چند بار مشخص می‌شود که گیاه چه زمانی به آبیاری نیاز دارد. البته می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود در خاک میزان رطوبت آن را بسنجید.
خدنگ‌ها به دلیل پیوندهای اجتماعی قوی و رفتار مشارکتی خود که اغلب شامل دفاع از اعضای خانواده می شود، شناخته می شوند. آنها در گروه‌هایی به نام «پاک» یا «موب» زندگی می‌کنند که شامل نر و ماده است و برای محافظت از قلمرو خود، جستجوی علوفه و مراقبت از بچه‌هایشان با هم کار می‌کنند.
وقتی هوا گرم‌تر است، بدن شما می‌تواند رطوبت بیشتری را از طریق تعریق از دست بدهد حتی اگر احساس نکنید که عرق می‌کنید. کم‌آبی بدن در صورت شدید شدن می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی به‌همراه داشته باشد. کم‌آبی می‌تواند باعث خستگی، کاهش انرژی و سردرد شود. یکی از مزایای نوشیدن آب کافی این است که ممکن است به شما در جلوگیری از پرخوری کمک کند. نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا گاهی اوقات به فرونشاندن برخی از نشانه‌های گرسنگی کمک می‌کند.
سمنان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به آماده باش اورژانس در شب چهارشنبه سوری گفت: خود مراقبتی مهمترین رکن جلوگیری از آسیب‌های حوادث این شب است.
پس از زلزله ترکیه مردی ۳ فرزند خود را از دست می‌دهد و از همسر خود به دلیل اینکه نتوانسته از فرزندانشان مراقبت کند، معذرت خواهی می‌کند. منبع: خبرفوری
با افزودن مواد طبیعی به مراقبت از پوست خود، بهترین‌ها را از هر دو دریافت می‌کنیم. آن‌ها برای پوست و محیط زیست بی خطر هستند و همچنین فاقد هرگونه مواد شیمیایی هستند و زیبایی و طراوت را به پوست ما می‌بخشند!
هاری نوعی عفونت ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی است که قابل انتقال بین حیوان و انسان بوده و معمولا به واسطه گزش حیوان هار به انسان منتقل می‌شود؛ این بیماری کشنده است و در نتیجه باید راه‌های تشخیص و درمان آن را بدانیم.
برای مراقبت از دستان خود نیازی به محصولات گران قیمت ندارید. بیشتر افراد معمولا بهترین مواد طبیعی را برای رفع خشکی پوست، در خانه دارند. به طور مثال استفاده از روغن‌های طبیعی یکی از بهترین راه‌هاست. چربی‌های طبیعی به پوست در حفظ رطوبت کمک و آن را از تأثیرات محیطی و باکتری‌ها محافظت می‌کند.
دارایی‌های آل نهیان شامل دارایی‌هایی مانند باشگاه فوتبال منچستر سیتی، ده‌ها قصر از جمله Chateau de Baillon در شمال پاریس و بیشتر ساختمان‌های منحصر به فرد برکلی لندن است. اما نقطه اصلی دارایی‌های این خانواده در یک شبکه سلطنتی قرار دارد، شبکه گسترده‌ای از شرکت‌ها تحت عنوان «گروه رویال» که بیش از ۲۷۰۰۰ نفر را در زمینه‌های مالی گرفته تا رباتیک استخدام می‌کند. این شبکه توانسته است طی دو دهه گذشته، از یک شرکت نسبتا کوچک به شرکتی با دارایی‌هایی به ارزش نزدیک به ۳۰۰ میلیارد دلار تبدیل شود.
«بسیجی بمانید و روحیه و ایمان بسیجی را در خود حفظ کنید»، «قدر خود را بدانید البته خاصیت بسیجی تفاخر نکردن است، اما قدر این توفیق خدادای را بدانید»، «دشمن و نقاط ضعف و نقشه‌های آن را بشناسید و در مقابل دشمنی که با بزرگ و قوی جلوه دادن خود به دنبال غافلگیر کردن شما است، هوشیار باشید»، و «رشد معنوی خود را مراقبت و اندازه‌گیری کنید».
برای مراقبت از خود و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌توان این موارد را رعایت کرد: ابتدا گرم نگه داشتن بدن، نوشیدن مایعات گرم و پرهیز از قرار گرفتن در معرض سرما بخصوص شب‌ها و پرهیز از استفاده از وسائل خنک‌کننده در ساعات شب و اولیه صبح.
تیم ملی فوتبال ایران در فاصله کمتر از یک ماه تا برگزاری اولین بازی خود در جام‌جهانی شرایط سختی را تجربه می‌کند اما امیدوار است در سه دیدار مرحله مقدماتی نتایج قابل قبولی کسب کند.
ایشان تحریم‌های ورزشی بعد از جنگ اوکراین را موجب رنگ باختن ادعاهای مستکبران و دنباله‌روهای آنها درباره دخالت ندادن سیاست در ورزش دانستند و گفتند: این قضیه نشان داد هر جا منافع غربی‌ها اقتضاء کند به‌راحتی از خطوط قرمز خود عبور می‌کنند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تأکید زیادی بر تهویه اماکن داریم. با توجه به مساعد بودن هوا می‌توان تهویه طبیعی را در دستور کار قرار داد. نکته دیگر خودمراقبتی جدی و نظارت روی آن است به این شکل که دانش‌آموزان یا اولیا و مربیان در صورت داشتن علائمی مانند سرماخوردگی حتما قرنطینه خود را رعایت کنند. اگر علائم خفیفی را دارند به پزشک مراجعه کرده و ۴ تا ۵ روز خود را از محیط آموزشی دور نگهدارند.
بر اساس آمار‌های موجود در ایران، ۴۶ درصد از مرگ‌ومیر‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است. در میان مشکلات قلبی، سکته یا انفارکتوس میوکارد یکی از مهم‌ترین‌ها است.
شاخص کل بورس سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۴۰۶۵ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۳۲ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به ذوق‌زدگی دشمن در برخی مقاطع به دلیل برخی ضعف‌ها و و کمبود‌های داخلی افزودند: هم در سال ۱۳۶۰ و هم بعد از آن در چهار دهه گذشته، دشمن در مواردی ذوق‌زده و امیدوار شده و تصور کرده است بساط انقلاب و نظام در حال جمع شدن است؛ اما این امیدواری به نا امیدی تبدیل شده و مشکل آن‌ها این است که راز این ناامیدی را متوجه نمی‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ