محققان دریافتند که عسل خام و عسل تک گل بیشترین فواید متابولیک قلبی را دارند. برخلاف اکثر شیرین کننده ها، قدرت شیرین کنندگی عسل منحصراً از قندهای معمولی مانند فروکتوز و گلوکز ناشی نمی‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
داشتن یک سبک زندگی سالم شامل ورزش، هیدراتاسیون (آبرسانی بدن) و خوردن وعده‌های غذایی متعادل می‌تواند به طور طبیعی به حفظ سطح قند خون در محدوده نرمال کمک کند و حتی در کاهش کلسترول و بهبود سلامت روده مفید باشد.
جعفری از سبزی‌های بسیار مفید است و خواص زیادی برای بدن دارد. در این مطلب به خواص سبزی جعفری اشاره می‌کنیم.جعفری برای افرادی که آرتروز دارند بسیار مفید است، چون روغنی دارد که ضدالتهاب بوده و می‌تواند به میزان قابل توجهی از التهاب کاسته و درد مفاصل را تسکین بدهد.
برگ انجیر دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و خاصیت کاهش قند خون است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است خاصیت ضدسرطانی داشته باشد. همچنین می‌تواند به سلامت قلب کمک کند و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشد. در این مطلب شما را با خواص برگ انجیر و نحوه تهیه آن آشنا می‌کنیم.
نتایج یک مطالعه نشان داد شام دیرهنگام موجب افزایش قندخون و کاهش روند چربی سوزی می‌شود.
تغذیه سالم در کنترل سطح قند خون، فشار خون و کلسترول نقش بسزایی دارد. همچنین پیروی از یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند به شما در مدیریت وزن و کاهش عوارض دیابت مانند مشکلات قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری‌ها از جمله انواع خاصی از سرطان کمک کند.
سیب حاوی ماده‌ای به نام پکتین است که قند خون را در بدن تنظیم می‌کند. در دستگاه گوارش، پس از جذب پکتین، حالت ژله‌ای پیدا می‌کند و به آرامی سطح قند خون را تنظیم می‌کند.
در مطالعه‌ای نشان داده شده است که دارچین در موش‌ها توانسته باعث کاهش سطح چربی‌هـا و گلوکز خون شود.
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، کاهش تنها پنج تا ۱۰ درصد از وزن می‌تواند فشار خون، قند خون و کلسترول خون را بهبود بخشد.
بر اساس نتیجه مطالعه‌ای تازه انجام شده که در قالب مقاله‌ای در نشریه Nutrition Reviews منتشر شده مصرف عسل خام از یک منبع گل ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد و سطح کلسترول را در چارچوب یک رژیم غذایی سالم کاهش دهد.
مشاور و محقق طب سنتی گفت: تنظیم قند و کاهش کلسترول خون، روشن کننده پوست، پیشگیری از پارکینسون و بیماری‌های سرطانی، تقویت سیستم ایمنی بدن، سم‌زدایی کبد، سلامت استخوان، حفظ سلامت قلب و تقویت دستگاه گوارش نمونه‌هایی از تاثیر مصرف سیب بر سلامتی بدن است.
برای کاهش قند خون، کنترل و پایین نگه داشتن آن روش‌های طبیعی وجود دارد که می‌توانید با انجام آن‌ها بدون ضرر و عوارض جانبی برای بدن، قندخون خود را پایین بیاورید. در ادامه با روش‌های طبیعی پایین آوردن قند خون آشنا شوید.
محققان دریافتند که عسل‌های تک گل باعث کاهش کلسترول LDL و کلسترول کل و همچنین تری گلیسیرید ناشتا می‌شود. همچنین سطح گلوکز ناشتا را هم کاهش می‌دهد.
نتایج نشان داد که فقط در مردان سبک زندگی کم تحرک و مصرف زیاد قند باعث کاهش جریان خون در پا‌ها و افت پروتئینی به نام آدروپین می‌شود که حساسیت به انسولین را تنظیم می‌کند و نشانگر مهمی برای بیماری‌های قلبی عروقی است.
محققان دریافتند که زمان صرف شده برای انجام فعالیت بدنی متوسط تا شدید باعث کاهش میزان چربی کبد و مقاومت به انسولین می‌شود.
در دوران بارداری سلول‌ها نسبت به انسولین کمی مقاوم‌تر شده که این امر سبب افزایش قند خون می‌شود و قند اضافی باعث می‌شود جنین مواد مغذی بیشتری برای تکامل استفاده کند، اما اگر سلول‌ها بیش از حد مقاوم شوند و گلوکز به آن‌ها نرسد، سطح قند خون مادر افزایش می‌یابد.
دیابت زمانی رخ می‌دهد که بدن آنطور که باید از انسولین استفاده نمی‌کند و نمی‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند. حدود ۹۰ درصد از افرادی که این بیماری را دارند به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند.
با سرگردانی در فروشگاه‌های مواد غذایی به راحتی می‌توان تحت تاثیر مارک‌های متعدد و ادعا‌های بهداشتی در مورد ده‌ها جایگزین شکر غرق شد. این موضوع می‌تواند به طور خاص برای کسانی که مبتلا به دیابت یا پیش دیابت هستند که باید قند خون خود و وزن شان را کنترل کنند گیج کننده باشد.
سیاه دانه به عنوان منبع خوبی از مواد مغذی و اسید‌های چرب سالم می‌تواند به سلامت بدن کمک کند. بدن از چنین مواد مغذی برای رشد و ترمیم سلول‌ها و عملکرد‌های مختلف استفاده می‌کند. از طرفی با توجه به مواد مغذی، مصرف آن می‌تواند در کاهش وزن نقش داشته باشد.
یک رژیم غذایی به نام DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) که برای کاهش فشار خون بالا طراحی شده و شامل مصرف مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، غلات سبوسدار و مقادیر کم قند و چربی‌های اشباع است خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.
متخصصان تغذیه می‌گویند جو دو سر یک منبع عالی برای فیبر است؛ اوتمیل یکی از سالم‌ترین انتخاب‌های صبحانه است. یک فنجان جوی دوسر پخته شده ۱۰ گرم فیبر دارد و عمدتا هم فیبر محلول است؛ کلسترول LDL (بد) و قند خون را کاهش می‌دهد و به عملکرد سیستم گوارش شما کمک می‌کند. برای مدت طولانی‌تری شما را سیر نگه می‌دارد و بر همین اساس می‌تواند به مدیریت و کاهش وزن کمک کند.
ایستادن‌های متناوب در طول روز و بعد از غذا باعث کاهش گلوکز به میزان ۹.۵ درصد بیش‌تر در مقایسه با نشستن طولانی مدت می‌شود. پیاده روی متناوب در طول روز باعث کاهش بیش‌تر گلوکز به میزان متوسط ۱۷.۰۱ درصد در مقایسه با نشستن طولانی مدت در افراد می‌شود.
یافته‌هایی که اخیرا در نود و هفتمین نشست سالانه «انجمن غدد درون‌ریز» در سن‌دیه‌گو ارائه شد، نشان داد: پیاز در صورتی که همراه داروی دیابت موسوم به «متفورمین» مصرف شود، قند خون بالا و میزان کلّی کلسترول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
به دلیل خواص ضد التهابی چای سبز مصرف آن باعث کاهش سطح قند خون و کاهش نفوذپذیری روده می‌شود. مورد دوم یکی از عوامل دخیل در "سندرم روده نشتی" است که بر این مفهوم استوار است که روده بیش از حد نفوذپذیر می‌تواند سموم یا مواد ناخواسته را وارد جریان خون کند.
به دلیل خواص ضد التهابی چای سبز مصرف آن باعث کاهش سطح قند خون و کاهش نفوذپذیری روده می‌شود. مورد دوم یکی از عوامل دخیل در "سندرم روده نشتی" است که بر این مفهوم استوار است که روده بیش از حد نفوذپذیر می‌تواند سموم یا مواد ناخواسته را وارد جریان خون کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ