محققان دریافتند که زمان صرف شده برای انجام فعالیت بدنی متوسط تا شدید باعث کاهش میزان چربی کبد و مقاومت به انسولین می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در حالی که همه ما تغییرات طبیعی ناشی از افزایش سن را تجربه خواهیم کرد، برخی افراد ممکن است سریعتر از دیگران پیر شوند. استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کمبود خواب و سطوح بالای استرس همگی می‌توانند روند پیری را تسریع کنند؛ به همین دلیل محققان به کشف عوامل مختلفی ادامه می‌دهند که ممکن است به ما کمک کنند ترمز پیری را بکشیم.
رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: فناوری هسته‌ای روشی راهبردی و علمی‌ در افزایش کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی است که باید تلاش شود به درستی از آن بهره گرفته شود.
بر اساس نتایج تحقیقات جدید کنگره اروپایی چاقی در دوبلین ایرلند، طب سوزنی گوش همراه با یک رژیم غذایی کنترل‌شده می‌تواند به طور قابل توجهی وزن بدن، شاخص توده بدن و چربی آن را کاهش دهد.
هورمون درمانی به طور گسترده ای برای پیشگیری و مدیریت پوکی استخوان استفاده می شود. با این حال، مطالعات با تمرکز بر اثرات ترک درمان هورمونی بر تراکم مواد معدنی استخوان نتایج متناقضی را به همراه داشته است.
گروهی از محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران موفق به توسعه روشی جدید برای طراحی سطوح کمینه متناوب به منظور طراحی ریزساختار با ناهمسانگردی قابل کنترل شدند.
نور درمانی در همه چیز، از کمک به بهبود سریع تر زخم های سوختگی گرفته تا کشتن تومورها و کمک به هدایت آنتی بادی ها به سمت اهداف سرطانی، روش درمانی نویدبخش است.
هنگامی که جراحی چاقی مانند بای پس معده و اسلیو انجام می‌شود، نه تنها منجر به کوچکتر شدن یک ناحیه معده می‌شود بلکه به طور موثر مقدار غذایی را که فرد می‌تواند بخورد کاهش می‌دهد.
شیرخشک با تأمین موادغذایی مورد نیاز، به چاقی صورت کمک می‌کند. علاوه بر این باعث زیبایی پوست نیز می‌شود.
یک شرکت دانمارکی روشی را برای بازیافت پره های توربین‌های بادی که طبیعت را به شدت آلوده می‌کنند، ابداع کرده است.
شرکتی که در سال ۲۰۲۰ در آمریکا تأسیس شد، یک شبکه‌ی اهدای مدفوع است که هدف آن پیدا کردن باکیفیت‌ترین مدفوع با اثرگذاری بالا در برابر بیماری‌های مزمن متعدد است.
متخصصان در یک مطالعه جدید دریافتند که از طریق بررسی تغییرات در میکروبیوم روده و با استفاده از یک آزمایش خونِ سریع، می‌توان علائم اولیه مربوط به عوارض خطرناک بارداری را شناسایی کرد.
Human Microbes، شرکتی که در سال ۲۰۲۰ در آمریکا تأسیس شد، یک شبکه‌ی اهدای مدفوع است که هدف آن پیدا کردن باکیفیت‌ترین مدفوع با اثرگذاری بالا در برابر بیماری‌های مزمن متعدد است.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: مشتریان جهت خرید خودرو در پیش فروش گروه خودروسازی سایپا می توانند در بانک های تجارت، ملت، صادرات و اقتصاد نوین حساب وکالتی افتتاح و هنگام پیش ثبت نام معرفی کنند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: وطن پرست بودن نخبگان خارج کشور منوط به بازگشت آنها نیست و لازم است از هر روشی برای همکاری با آنها برای حل مسائل کشور بهره ببریم.
محققان روشی جدید با استفاده از دی ان ای ابداع کرده اند که سلول های سرطانی را از بین می برد و زمینه را برای درمان بیماری فراهم می کند.
لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب باشد.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگر ایرانی یک واکسن نانودیسک برای مقابله با سلول های بنیادی سرطانی ابداع کردند که با متاستاز و عود کردن بیماری مقابله می کند.
سنجش شنوایی نوزادان در کشورهای در حال توسعه با یک سیستم جدید و با استفاده از موبایل، ایرباد و یک میکروفون ساده ممکن شد.
محققان روشی نوین برای فراهم کردن اطلاعات روی غذاهای چاپ سه بعدی هستند. در حقیقت آنها سعی دارند یک بارکد QR را در غذا چاپ کنند.
آلزایمر، یک بیماری تخریب‌کننده عصبی است که با از بین رفتن تدریجی نورون‌ها و سیناپس‌ها در مغز مشخص می‌شود. یکی از دلایل اولیه بیماری آلزایمر، تجمع آمیلوئید بتا در مغز است که پلاک‌هایی را تشکیل می‌دهد.
هنر مبتنی بر هوش مصنوعی، لنز‌های تماسی چشمی واقعیت افزوده، تسلط بر انرژی خورشیدی و رقابت برای بهبود تولید خودرو‌های برقی واقعیت‌های ما را تغییر می‌دهند.
تصاویر عجیبی از دو تماشاگر در یکی از دیدارهای لیگ فرانسه منتشر شده که توجه بسیاری را جلب کرده است.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عرضه خودرو در بورس را روشی موثر در تامین نقدینگی خودروسازان دانست.
بر اساس آمار‌های موجود در ایران، ۴۶ درصد از مرگ‌ومیر‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است. در میان مشکلات قلبی، سکته یا انفارکتوس میوکارد یکی از مهم‌ترین‌ها است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ