بر اساس نتیجه مطالعه‌ای تازه انجام شده که در قالب مقاله‌ای در نشریه Nutrition Reviews منتشر شده مصرف عسل خام از یک منبع گل ممکن است کنترل قند خون را بهبود بخشد و سطح کلسترول را در چارچوب یک رژیم غذایی سالم کاهش دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مطالعات محققان دانشگاه تهران که در همکاری با محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است، نشان داد که درمان هایپرترمیا با کمک نانوذرات به طور قابل توجهی توانست رشد تومور را مهار کند.
معاون حمل‏ ونقل با توجه به آن در سیاست‌های کلی برنامه پنج‏ساله هفتم توسعه، از انجام مطالعات جانمایی یک بندر جدید در کرانه دریای عمان علاوه بر بندر چابهار در مجاورت محدوده نفتی جاسک خبر داد.
اهواز- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز مطالعات برای کشف ذخایر جدید نفت و گاز در کشور خبر داد و گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که این مطالعات می‌تواند برای کشور ما امیدوار کننده باشد.
برای مدت طولانی، دانشمندان مشاهده کرده‌اند که بسیاری از موجودات در محیط‌های خنک‌تر در مقایسه با محیط‌های گرم‌تر، عمر طولانی‌تری دارند. مطالعات اخیر روی نوعی کرم لوله‌ای، نشان می‌دهد که این طول عمر ممکن است با پروتئین خاصی در سیستم عصبی مرتبط باشد که تولید کلاژن، جزء اصلی پوست، استخوان و بافت همبند را در انواع مختلف حیوانات تنظیم می‌کند.
مطالعات نشان می‌دهد مواد شیمیایی موجود در این میوه می‌تواند عملکرد مغز را تقویت کرده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد. ترکیبات طبیعی موجود در سیب می‌تواند به تحریک تولید سلول‌های جدید مغزی کمک کند و موجب افزایش یادگیری و حافظه شود.
تراموا یکی از مدهای جدید حمل و نقلی است که شهردار تهران از ارسال مطالعات آن به شورای شهر خبر داده است.
تراموا یکی از مدهای جدید حمل و نقلی است که شهردار تهران از ارسال مطالعات آن به شورای شهر خبر داده است .
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مطالعات قبلی ممکن است میزان تاثیر رژیم مدیترانه‌ای برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را دست کم گرفته باشند.
نتایج مطالعات نشان می‌دهد افزایش سن بیولوژیکی در پی استرس معکوس شد و در روز‌های پس از این رویداد‌ها به حالت اولیه بازگشت. یافته‌ها حاکی از آن است که استرس شدید مرگ و میر را حداقل تا حدی با افزایش سن بیولوژیکی افزایش می‌دهد.
مطالعات جدید تایید می‌کنند که داشتن پول بیش‌تر می‌تواند رفاه ما را بهبود بخشد. این در تضاد با تلاش همیشگی افراد قدرتمند است که همواره تلاش کرده اند تا روایت متفاوتی را بیان کنند.
بیشتر عنکبوت‌ها برای انسان خطرناک نیستند، از جمله عنکبوت‌های بیوه اما مطالعات جدید نشان داده‌است که شکار این عنکبوت‌ها بزرگتر از جثه آن‌ها است.
بر اساس مطالعات جدیدی که در نشست علمی سالانه کالج قلب و عروق آمریکا همراه با کنگره جهانی قلب‌وعروق ارائه شده است، خواب خوب می‌تواند در افزایش طول عمر نقش اساسی داشته باشد.
با اینکه از ابتدا کارشناسان خطر را در اندازه تغییر پایتخت دانستند ولی هیچگاه موضوع به صورت جدی مورد توجه و حتی مطالعات عملی از سوی کارگروه‌های متخصص قرار نگرفت و ظاهرا هر بار موضوع طرح شد، چون رقم اعتبارات مورد نیاز دیده شد دفترش را بستند و لابد صلواتی فرستاده از شر شیطان رجیم به خدا پناه بردند! اما اکنون که ترکیه لرزیده است و به چشم دیده‌ایم که حجم فاجعه تا چه حد می‌تواند بزرگ باشد شاید رخ مسوولان بدین سو گردانده شود و عزمی پدید آید و حداقل استارت کار زده شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: به استناد مصوبه طرح جامع مدیریت پسماند و در راستای برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند با همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی نسبت به تدوین دستورالعمل احداث اتاقک پسماند به منظور استقرار مخازن ذخیره‌سازی پسماند در مجتمع‌های مسکونی بالای ۵۰ واحد در سطح شهر تهران اقدام کردند.
خودکشی یکی از مشکلات جدی است که جوامع مدرن با آن رو به هستند و نتایج مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد کمال گرایی یک عامل خطر بزرگ در خودکشی محسوب می‌شود.
مطالعات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد: مواد شیمیایی سمی که از پلاستیک خارج می‌شوند نه تنها افراد را بیمار می‌کنند، بلکه می‌تواند بر سلامت متابولیک کل خانواده و به ویژه کودکان نسل‌های بعدی، تأثیر بگذارد.
خجسته مهر گفت: برای تداوم تولید گاز در پارس جنوبی برنامه‌های نگهداشت توان تولید، حفاری‌های چاه جدید و فشار افزایی در مرحله طراحی و مطالعات است و جز برنامه‌های جدی شرکت ملی نفت محسوب می‌شود.
مطالعات جدید نشان داده اند که عصاره زیزیفورا دارای فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی در شرایط آزمایشگاهی است. به گفته برخی از محققان، تیمول، پولگون و پیپریتن موجود در کاکوتی مسئول فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی آن هستند.
دبیر کل کانون کارگزاران تاکید کرد: در راستای کاهش هزینه معاملات و ارتقاء کارایی عملیاتی بازار سرمایه، این کانون افزایش تنوع درآمدی صنعت کارگزاری را شرط لازم و مقدم بر سایر اصلاحات در صنعت برای تحقق این هدف می‌داند و بر همین اساس، مواردی که برگرفته از مطالعات تطبیقی سایر کشورها و ظرفیت‌های قانونی و مقرراتی داخلی است را به عنوان منابع جدید درآمدی برای شرکت‌های کارگزاری پیشنهاد می‌کند.
سردار اشتری با حضور در دفتر کار سردار رادان در مرکز مطالعات راهبردی فراجا، انتصاب وی را به عنوان فرمانده کل انتظامی کشور تبریک گفت.
اخیرا گزارش شده است که Lecanemab اثر کوچک اما قابل توجهی در کاهش زوال شناختی دارد. طبق مطالعات قبلی این دارو باعث افزایش سطح آمیلوئید بتا ۴۲ در مایع مغزی نخاعی می‌شود که با فرضیه پژوهش‌های تازه مطابقت دارد یعنی آن که اتفاقا افزایش پروتئین آمیلوئید طبیعی می‌تواند مفید باشد.
تحقیق جدید نشان می‌دهد ترکیب طبیعی موسوم به کورکومین در زردچوبه می‌تواند به نابودی برخی ویروس‌ها کمک کند.. مطالعات نشان می‌دهد کورکومین می‌تواند از آلودگی سلول‌ها به ویروس‌های قابل انتقال دستگاه گوارش (TGEV) جلوگیری کند. مصرف این ترکیب در دوز بالا به نابودی ذرات ویروس منجر می‌شود.
مطالعات گذشته نشان داده است که باغبانی سلامت روانی افرادی را که دچار بیماری هستند، بهبود می‌بخشد. پژوهش جدید نیز حاکی از این است که سلامت روانی افراد سالم نیز از طریق باغبانی افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت مترو گفت: از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در بحث مطالعات خطوط جدید شبکه مترو پایتخت، بررسی اثرات احداث هر یک از ایستگاه‌های بر میزان جذب مسافر سایر خطوط است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ