یافته‌هایی که اخیرا در نود و هفتمین نشست سالانه «انجمن غدد درون‌ریز» در سن‌دیه‌گو ارائه شد، نشان داد: پیاز در صورتی که همراه داروی دیابت موسوم به «متفورمین» مصرف شود، قند خون بالا و میزان کلّی کلسترول را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بعضی‌ها به هوای آش سبزی‌ها را خیلی درشت خرد می­کنند که درنهایت ظاهر زیبایی ندارد. سبزی آش باید کمی درشت‌تر از سبزی خورشتی خرد شود. وقتی سبزی آش را داخل قابلمه آب جوش ریختید تا بپزد، هرگز درب قابلمه را نگذارید؛ زیرا سبزی شما تیره و بدرنگ می‌شود.
محققان دریافتند غذاهای حاوی گندم از نظر پری بیوتیک در رتبه پایینی قرار دارند. و محصولات لبنی، تخم مرغ، روغن و گوشت محتوای پری بیوتیک کمی داشتند.
قیمه و قورمه نذری، عدس پلو‌های پرکشمش و زعفرانی، آش رشته و شله قلمکار و کلی غذا‌های رنگارنگ دیگر به‌جای خود، اما باید قبول کرد لذت خوردن یک عدسی گرم با گلپر و آب‌لیمو در کنار تکه‌ای نان بربری داغ آن‌هم پس‌از یک زیارت عاشورای دل‌چسب طعمی بی‌نظیر دارد. البته ناگفته نماند که این غذای مقوی قابلیت نشستن بر سر سفره ناهار و شام را هم دارد.
آش رشته یکی از غذا‌های خوشمزه و سنتی ایرانی است که بسیار پرطرفدار است و تقریبا در همه نقاط ایران با روش‌های گوناگون تهیه می‌شود. درست کردن یک آش رشته خوشمزه و جا افتاده نیاز به رعایت نکات و فوت و فن‌های خاصی دارد که در ادامه این مطلب تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.
پیاز منبع عالی ویتامین C است که بیشتر به دلیل نقشش در سلامت سیستم ایمنی شناخته شده است. اما در بهبود زخم و تولید کلاژن نیز نقش دارد که پوست و مفاصل را سالم نگه می‌دارد. به علاوه، پیاز حاوی فیبر پری بیوتیک است که میکروب‌های سالم روده را تغذیه می‌کند و به سلامت کلی گوارش کمک می‌کند.
کتلت پیاز یک غذای بسیار ساده و پر طرفدار اس که به مواد غذایی زیادی احتیاج ندارد.
از نظر علمی، پیاز حاوی ترکیباتی با خواص ضدباکتریایی است. بنابراین، هنگامی که پیاز خام تکه‌تکه یا خرد می‌شود، ترکیباتی آزاد می‌کند که مانع از رشد عوامل بیماری‌زا می‌شوند.
پیاز ماده‌ای بسیار مفید برای کاهش پیشروی دیابت نوع دوم است؛ این نوع دیابت زمانی اتفاق می‌افتد که انسولین نتواند گلوکز را به خوبی سنتز کند. معمولا وقتی قند موجود در رژیم‌های غذایی زیاد باشد، این بیماری به وجود می‌آید. زمانی که شما پیاز مصرف می‌کنید، مقدار انسولین موجود در سیستم بدن افزایش پیدا می‌کند.
پیاز دارای ترکیبات آلی گوگرد است که تاثیر مواد سرطان‌زا را که ما هر روز مصرف می‌کنیم، بی‌اثر می‌کند. اگر این سبزی پرخاصیت را با مواد مفید دیگر مانند زردچوبه، ترکیب و سپس استفاده کنیم، فواید بیشتری خواهد داشت.
اگر خاک گلدان بی رنگ و یا ترک‌دار شود، احتمالاً زمان آبیاری آن فرا رسیده است. گیاه خود بعد از آبیاری وزن کنید. پس از چند بار مشخص می‌شود که گیاه چه زمانی به آبیاری نیاز دارد. البته می‌توانید با نگه داشتن انگشت خود در خاک میزان رطوبت آن را بسنجید.
پیاز یک ماده‌ی غذایی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت است. به عقیده‌ی برخی از متخصصان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد، زیرا حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای گلوسید است. اما همین پیاز تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. همان کاری که انسولین به ویژه در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام نمی‌دهد. واقعیت این است که پیاز حاوی ماده‌ای به نام گلوکوکینین است که حرف و حدیث زیادی در مورد آن وجود دارد. به عقیده‌ی برخی از متخصصان این ماده میزان قند خون را کاهش می‌دهد.
یکی از جذاب‌ترین حالت‌های پیاز، پیاز سوخاری است که اغلب در رستوران‌ها و فست فود‌ها سرو می‌شود، اما می‌توانید به سادگی در خانه پیاز سوخاری فوق العاده‌ای آماده کنید.
آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا برخی از دستورالعمل‌ها، به دنبال نوع خاصی از پیاز هستند؟
قیمت پیاز کاهش جزئی داشته و در سطح شهر از هر کیلو بیش از ۳۰ هزار تومان به ۲۵ تا ۲۷ هزار تومان رسیده است.
مشاهدات حاکی از آن است که قیمت پیاز در مغازه ها با روندی مانند هفته‌های قبل بدون تغییر چندانی باقی مانده است. در میادین نیز مانند هفته های قبل با قیمت هرکیلو ۱۴تا ۱۵ هزارتومان عرضه می‌شود.
هفته آینده پیاز ارزان می‌شود؟
پیاز نیز همانند نان ظرفیت بالقوه روشن ساختن جرقه اعتراض‌ها و ناآرامی‌های مدنی را از خود نشان داده است. در هند که سال‌ها صادرات را ممنوع کرده بود در سال ۱۹۹۸ میلادی در دهلی و باعث باخت حزب بهاراتیا جاناتا شد.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از گرانی برخی از کالاهای اساسی و مایحتاج مردم گلایه کرد.
در حال حاضر هر کیلو پیاز شیری با نازل‌ترین کیفیت با نرخ ۳۱ هزار و ۸۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از اعمال تعرفه ۱۸۰ درصدی برای پیاز به منظور جلوگیری از قاچاق و حمایت از مصرف‌کننده خبر داد.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اشاره به اینکه قیمت پیاز شکسته خواهد شد گفت: قیمت واقعی پیاز کیلویی ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان است.
رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی گفت: قیمت کنونی هر کیلوگرم پیاز در میدان مرکزی ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان است که نسبت به چند روز گذشته کاهش داشته است.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران گفت: اگر بسترهای کاهش قیمت پیاز فراهم شود یعنی یا صادرات انجام نشود یا واردات صورت گیرد قیمت پیاز کاهشی می شود.
پیاز قند خون بالا را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ