مهندسان سوئدی با دستکاری جزئیاتی داخل چوب روشی نوین برای جمع آوری برق ابداع کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان راه فرارهایی یافته اند تا چت بات های هوش مصنوعی را وادار کنند با دور زدن اقدامات محافظتی محتوای مخرب تولید کنند.
پس از آنکه محققان توانستند  به طور موفقیت آمیز آسیب های عصبی در یک مدل حیوانی را بازسازی کنند، درمان سلول بنیادی جدید برای بیماری پارکینسون یک گام به مرحله کارآزمایی بالینی نزدیک شد.
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نمونه اولیه یک ربات تست دارو را ابداع کرده اند که قرار است آن را نخستین بار در فستیوال موسیقی در ایالت کلمبیا کانادا آزمایش کنند.
محققان با کمک سلول های مغز موش و انسان در آزمایش تراشه ای زیستی ساخته اند که می تواند در ربات ها، خودروهای خودران و پهپادها به کار رود.
محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی یک وصله بی سیم برای رصد عرق بدن و تشخیص نوعی پروتئین نشانگر التهاب ساخته اند که برای نظارت بر بیماران مبتلا به انسداد ریه و نارسایی قلبی کارآمد است.
محققان شکل جدیدی از سیلیکون با ویژگی های جدید کشف کرده اند که کاربردهای مهمی در رایانه های کوانتومی و دستگاه هایی دارند که طبق حرکت الکترون ها کار می کنند.
محققان از فناوری جدید مبتنی بر متااپتیک هیبریدی رونمایی کرده‌اند که می‌تواند بدون دوربین های معمول عکس های با کیفیت ثبت کند.
محققان فنلاندی یک دستگاه بولومتر نانو ابداع کرده اند که می تواند قدرت دقیق اشعه مایکروویو را تا سطح فمتو وات در دماهای بسیار پایین اندازه گیری کند.
مهندسان انستیتو فناوری ماساچوست(ام آی تی) موتوری یک مگاواتی ابداع کرده اند که گامی مهم در ساخت هواپیماهای برقی بزرگ در آینده است.
یک دانش آموز کلاس دوازدهم در کانادا به نام آریان هارشیت فناوری ابداع کرده که با کمک نور بین بافت های سرطانی و سالم تمایز ایجاد می کند.
فناوری نوینی ابداع شده که با کمک سیستم لیزرنوری، داده را از فاصله ۴۸۰ کیلومتری در فضا با سرعت ۲۰۰ گیگابیت برثانیه به ایستگاهی در زمین منتقل کرده است.
ایوب و سه همکارش با دیدن افزایش سریع تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تصمیم گرفتند فناوری حاضر را ابداع کنند. این بیماری، عملکرد مغز را محدود می‌کند و به سردرگمی، از دست دادن حافظه و ناتوانی منجر می‌شود. بسیاری از این افراد مبتلا به این بیماری، جای اشیای مورد استفاده روزمره را فراموش می‌کنند که کیفیت زندگی آن‌ها را پایین می‌آورد و بار اضافی بر دوش مراقبین آن‌ها قرار می‌دهد.
گروهی از محققان روشی برای تولید ارزان قیمت شبیه سازهای سر آکوستیک ابداع کرده اند. آنها می توانند شیوه ورود و فراوری صوت را به خصوص در محیط های پرسروصدا مانند مهمانی اندازه گیری کنند.
محققان دانشگاه لینکوپینگ و انستیتو فناوری رویالKTH  نخستین ترانزیستور الکتریکی چوبی جهان را ابداع کرده اند و به یک دستاورد مهم در صنعت در خصوص کارآمدی و حفظ محیط زیست دست یابند.
بانک روسی «اسبربانک» (Sberbank) رقیب چت جی پی تی به نام «گیگاچت» را ارائه کرده است. این فناوری در حال حاضر در وضعیت آزمایشی است و افراد با استفاده از دعوتنامه می توانند از آن استفاده کنند.
فناوری جدیدی توسعه یافته که به بیماران مبتلا به سرطان کمک می کند غذا را ببلعند.
این فناوری به گونه‌ای طراحی شده است که نُقلی، کم مصرف و حساس به حریم خصوصی باشد و هیچ داده‌ای از تلفن کاربر خارج نشود. به این ترتیب، هیچ نگرانی در مورد حریم خصوصی وجود نخواهد داشت.
محققان در مرکز فناوری  نانو ساینس دانشگاه مرکزی فلوریدا  نوعی رنگ جدید ابداع کرده اند که در آن هیچ رنگدانه ای وجود ندارد. همچنین این رنگ بسیار سبک است.
محققان یک جاذب جدید دی اکسید کربن ابداع کرده اند که می توان ۲تا ۳ بار بیشتر از فناوری های فعلی کربن را از هوا جذب و آن را به شکل جوش شیرین در اقیانوس ذخیره کند.
محققان الگوریتمی ابداع کرده اند که موسیقی مونوفونیک را به یک محرک ملموس مانند ارتعاشات تبدیل و در فرد واکنش احساسی ایجاد می کند. این ارتعاشات به وسیله دستگاهی روی مچ به انسان منتقل می شوند.
محققان در چین پوششی از جنس هیدروژل برای شیشه ابداع کرده اند که ساختمان ها را بهتر خنک می کند. ماده به کار رفته در این فناوری گرمای خورشید را بدون از بین بردن نور، مسدود می کند.
تحقیقی جدید نشان می دهد فناوری که «امید ویسه» پژوهشگر ایرانی برای سرطان تخمدان ابداع کرده بود، قادر به درمان نوع بدخیمی از سرطان دیگر در موش ها است.
سیستم‌هایی ابداع شده که در قالب آنها از پهپادهای «خوب» برای از کار انداختن پهپادهای «دشمن» استفاده می‌شود و یکی از جدیدترین آنها مانع سقوط پهپادهای خنثی شده نیز می‌شود.
محققان ورقه های مخصوصی ابداع کرده اند که با تغییر رنگ، میزان نیتریت در گوشت های فراوری شده را تشخیص می دهد و از مشکلات سلامتی مرتبط با مقدار زیاد این ماده جلوگیری کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ