محققان در چین پوششی از جنس هیدروژل برای شیشه ابداع کرده اند که ساختمان ها را بهتر خنک می کند. ماده به کار رفته در این فناوری گرمای خورشید را بدون از بین بردن نور، مسدود می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این گروه پژوهشی، هیدروژلی را از بقایای مگس ساختند که می‌تواند آب را تا ۴۷ برابر وزن خود و تنها در یک دقیقه جذب کند. این محصول را می‌توان در خاک زمین‌های زراعی برای جذب آب سیل و رهاسازی تدریجی رطوبت در طول خشکسالی استفاده کرد. وولی گفت: ما در تگزاس دائما در شرایط سیل یا خشکسالی هستیم. بنابراین، من سعی کرده‌ام به این فکر کنم که چگونه می‌توانیم یک هیدروژل فوق‌العاده جاذب بسازیم که بتواند این مشکل را برطرف کند.
پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به شناسایی ترکیبی شدند که با خاصیت ضدباکتریایی و خودترمیم‌شونده در التیام و ترمیم زخم‌ها کاربرد دارد.
ترمیم عضو آسیب‌دیده بدون عمل جراحی با هیدروژل امکان پذیر شد. هیدروژل‌های قابل تزریق به راحتی توانایی پرکردن بافت‌های آسیب دیده با هر شکل و اندازه‌ای را دارند.
چین با این هدف که قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ به نقطه «کربن خنثی» دست یابد، از قدرتمندترین لوکوموتیو هیدروژنی جهان رونمایی کرد.
چین مدعی است قدرتمندترین لوکوموتیو هیدروژنی جهان را ساخته است. موتور لوکوموتیو جدید از حالت بنزینی تغییر یافته و با سلول سوختی هیدروژنی کار می کند.
محققان ایرانی نوعی هیدروژل ابداع کرده اند که برای بند آوردن خونریزی در جراحت های سربازان در میدان جنگ مناسب است. این هیدروژل شفاف نسب به گرما واکنش می دهد و با سرنگ به محل تزریق می شود.
هواپیمایی با ۴۰ صندلی مسافربری با سوخت هیدروژن به مدت ۱۵ دقیقه پرواز کرد و به ارتفاع ۳۵۰۰ پا از سطح دریا رسید.
شرکت‌های پتروشیمی برای تولید هیدروژن در ایران همسو با روند جهانی تولید این سوخت سرمایه‌گذاری می‌کنند.
برجستگی‌های خورشیدی متشکل از هیدروژن و هلیوم هستند و با خارج شدن از جو خورشید، پلاسما آزاد می‌کنند. درحالی‌که در مورد علت این پدیده سردرگمی‌هایی وجود دارد، اما می‌تواند مربوط به معکوس شدن میدان مغناطیسی خورشید باشد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
چیزی که HAWC و دیگر موشک‌های شبیه آن را خارق العاده می‌سازد این است که توسط یک موتور اسکرمجت تغذیه می‌شود، که متفاوت از موتور‌های ساب سونیک استاندارد یا حتی رمجت عمل می‌کند. به دلیل عمل کردن در سرعت‌های بسیار بالا، موتور این موشک از یک ورودی استفاده می‌کند تا هوای فشرده سوپرسونیک را با فشار به درون بکشد (رمجت‌ها تنها از هوای ساب سونیک در درون سیستم استفاده می‌کنند) و سپس آن را با سوخت هیدروژنی ترکیب کرده که به موتور امکان می‌دهد به سرعت ۵ ماخ و فراتر از آن برسد.
هوندا فروش سالانه حدود ۲۰۰۰ دستگاه از سیستم جدید را در اواسط این دهه هدف قرار خواهد داد، این شرکت اعلام کرد که هدف آن افزایش این میزان به ۶۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۳۰ است.
بزرگ‌ترین سازنده وسایل نقلیه ریلی جهان در چین به‌تازگی قطاری را به بازار فرستاده است که از سلول‌های سوخت هیدروژنی با بافر ابرخازن استفاده می‌کند و آلودگی ندارد. این قطار با چهار واگن به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است تا به سریع‌ترین قطار هیدروژنی تاریخ تبدیل شود. برد مسافتی این قطار به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد و هیچ آلودگی‌ای تولید نمی‌کند. همچنین از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل هدایت خودکار و ارتباطات ۵ G بهره می‌برد.
در چین قطاری هیدروژنی فعالیت خود را آغاز کرده که می تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت حرکت کند و شامل ۴ واگن است.
یک هواپیمای مجهز به موتور هیدروژن-برقی به نام « دورنیر۲۲۸» برای نخستین بار در انگلیس پرواز آزمایشی موفقیت آمیز انجام داد.
یک دانه‌ی برف از آب یخ‌زده ایجاد می‌شود، بنابراین دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن (H۲O) دارد. مولکول‌های آب شکل V هستند، پس وقتی با هم هم‌تراز شده و یخ بزنند، یک شکل شش‌گوش به وجود می‌آید. وقتی مولکول‌های آب بیشتری به یک دانه برف اضافه شوند، به صورت مساوی به شش‌گوش اضافه می‌شوند، بنابراین شکل دانه برف تغییر نمی‌کند، اما اندازه‌ی آن بزرگ‌تر می‌شود.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی یک داربست میوژنیک مبتنی بر هیدروژل برای مهندسی بافت ماهیچه اسکلتی ابداع کرده اند.
اگرچه عسل از زمان‌های قدیم به داشتن خواص درمانی معروف است، اما عسل مانوکا به طور خاص بسیار قوی است، زیرا این عسل علاوه بر مواد شیمیایی تولید کننده پراکسید هیدروژن که در همه‌ی انواع عسل وجود دارد، ترکیبی ضد باکتری به نام متیل گلیوکسال (methylglyoxal) را در خود جای داده است.
چربی‌های ترانس مصنوعی با پمپاژ هیدروژن به روغن‌های غیراشباع مانند روغن سویا و ذرت، ساخته می‌شوند تا آن‌ها را به چربی‌های جامد تبدیل کنند. آن‌ها در بسیاری از غذا‌های فراوری شده مانند مارگارین، میان‌وعده‌ها و محصولات پخته شده بسته‌بندی شده وجود دارند. با این حال، مطالعات نشان داده است که مصرف چربی ترانس باعث التهاب می‌شود و آثار منفی بر سلامت قلب دارد.
خطوط راه آهن آلمان به طور کامل هیدروژنی می‌شود‌.
محققان دانشگاه دوک هیدروژل جدیدی ابداع کرده اند که قدرتمندتر و ماندگارتر از غضروف طبیعی است و در نتیجه عمر آن به عنوان ایمپلنت زانو بیشتر خواهد بود.
محققان هیدروژلی ابداع کرده اند که با استفاده از امواج اولترا ساوند به پوست می چسبد و عملکرد آن از بانداژهای معمولی زخم بهتر است.
محققان ایرانی یک هیدروژل مخصوص زخم های عمیق چشمی ابداع کرده اند که محل زخم را می پوشاند و به آن دارورسانی می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ