ایوب و سه همکارش با دیدن افزایش سریع تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تصمیم گرفتند فناوری حاضر را ابداع کنند. این بیماری، عملکرد مغز را محدود می‌کند و به سردرگمی، از دست دادن حافظه و ناتوانی منجر می‌شود. بسیاری از این افراد مبتلا به این بیماری، جای اشیای مورد استفاده روزمره را فراموش می‌کنند که کیفیت زندگی آن‌ها را پایین می‌آورد و بار اضافی بر دوش مراقبین آن‌ها قرار می‌دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا نمونه اولیه یک ربات تست دارو را ابداع کرده اند که قرار است آن را نخستین بار در فستیوال موسیقی در ایالت کلمبیا کانادا آزمایش کنند.
محققان با الهام از گل رز در حال باز شدن یک بازوی رباتیک ابداع کرده اند که می تواند اشیای ظریف را کنترل و جابه جا کند.
محققان رباتی ساخته اند که می تواند یک سوراخ حفر کند، دانه بکارد و روی آن را بپوشاند و به این ترتیب روزانه به اندازه دو زمین فوتبال به احیای جنگل های آمازون کمک کند.
نخستین مانکن جهان که راه می رود، گرما تولید می کند، می لرزد و مانند انسان نفس می کشد  به محققان کمک می کند مقاومت بدن در برابر موج های گرما را بررسی کنند.
دانشمندان دانشگاه آریزونای آمریکا موفق شدند رباتی بسازند که مانند انسان «نفس» می‌کشد، «عرق» می‌کند و از سرما می‌لرزند. این ربات که «اندی» نام دارد می‌تواند به دانشمندان درباره مقاومت بدن انسان در برابر امواج گرما و تغییرات آب و هوایی اطلاعات ارزشمندی بدهد. به گفته یکی از این دانشمندان «نمی‌توان انسان‌ها را در شرایط گرمای شدید خطرناک قرار داد و آزمایش کرد که چه اتفاقی می‌افتد.» در سراسر جهان سالانه هزاران نفر بر اثر گرمازدگی و سایر بیماری‌های مرتبط با گرما جان خود را از دست می‌دهند.
به یک ربات با هوش مصنوعی آموزش داده شده تا سالاد درست کند. محققان از الگوریتم های شبکه عصبی موجود برای آموزش ربات استفاده کردند.
بازوهای رباتیک Jizai یک سیستم رباتیک است که از یک واحد پایه پوشیدنی با شش پایانه و بازوهای ربات جداشدنی تشکیل شده است که توسط کاربر قابل کنترل است.
رباتی ابداع شده که می تواند در پارکینگ ها تردد کند و برحسب درخواست کاربر با کمک یک اپلیکیشن به خودروی برقی متصل شود و آن را شارژ کند.
دو نوزاد دختر که با کمک یک ربات باروری، نطفه آنها در آزمایشگاه لقاح یافته بود، متولد شدند.
این ربات که ایو (EVE) نام دارد می‌تواند اشیاء را بردارد و جعبه‌ها را بسته و باز کند و برای کار در کنار انسان‌ها طراحی شده است.
این ربات که ایو (EVE) نام دارد می‌تواند اشیاء را بردارد و جعبه‌ها را بسته و باز کند و برای کار در کنار انسان‌ها طراحی شده است.
محققان دانشگاه کمبریج دستی با پرینتر سه بعدی ساختند. دست رباتیک جدید که دانشمندان در انگلیس ساخته‌اند می‌تواند طیف وسیعی از اشیاء را فقط با حرکت مچ دست و احساس پوست خود بگیرد. این دست به گونه‌ای طراحی شده است که کم هزینه و کم مصرف باشد و علیرغم اینکه قادر به استفاده مستقل از هر انگشت نیست، اما قادر به انجام حرکات پیچیده است.
«امکا» ربات استارت‌آپ «Engineered Arts» که در آن تکنولوژی مشابه «چت‌جی‌پی‌تی» به‌کار رفته به کمک ۱۷ موتور در سرش، مهارت‌های زبانی و لهجه‌های مختلف را به نمایش می‌گذارد و قبل از پاسخ گفتن، مانند انسان‌ها کمی فکر می‌کند.
دانشمندان چینی موفق به ساخت رباتی شدند که با تغییر شکل به حالت مایع از قفس فرار می‌کند. دانشمندان برای ساخت این ربات از خواص خیار دریایی الهام گرفتند. این ربات توانایی تغییر حالت برگشت‌پذیر از مایع به جامد و عکس آن را دارد. به گفته دانشمندان، این فناوری برای حل مشکلات پزشکی و مهندسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
محققان یکی از پا‌های ربات را ۶ بار سوراخ کردند که هر بار توانست آسیب را تشخیص دهد و خود را ترمیم کند. فقط یک دقیقه طول کشید تا ربات خودش را ترمیم کند. همچنین می‌توانست راه رفتن خود را به‌طور خودکار پس از احساس آسیب تطبیق دهد.
محققان با الهام از بطری کچاپ نم رباتی ابداع کرده اند که می تواند حرکت کند.
اگر سعی دارید نیروی ناشی از واکنش پای حشره را اندازه‌گیری کنید و نمی‌توانید آن را با انگشت خود فشار دهید از این پس می توانید از ریزانگشت های رباتیک استفاده کنید.
محققان با الهام از خرطوم فیل رباتی ساخته اند که قادر به بلند کردن و کنترل اشیای مختلف از یک سوزن گرفته تا بسته ای بسیار بزرگ است.
محققان به تازگی با طراحی نوعی مدل یادگیری جدید، توانسته اند نقش دروازه بانی را به یک ربات چهارپا بسپارند.
شرکت نایک از یک ربات جدید با نام اختصاری B.I.L.L. در لندن رونمایی کرده که وظیفه آن تمیز و تعمیر کردن کفش ها است.
ربات MRBA قادر است پیش از سقوط، وقوع آن را تشخیص داده و جلوی این اتفاق را بگیرد. این ربات به منظور کمک به افراد مسن طراحی شده است.
محققان رباتی ابداع کرده اند که دور بدن کاربر سالمند بسته می شود و با کمک حسگرهای مختلف زمین خوردن وی را پیش بینی و از آن جلوگیری می کند.
رباتی ابداع شده که با کمک حسگرهای مختلف و هوش مصنوعی علف های هرز را در مزارع کشاورزی ردیابی و آنها را سمپاشی می کند تا به این ترتیب از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.
تمیز کننده استخر رباتیک SMOROBOT Tank X11 ابزاری عالی برای تمیز کردن استخر منازل است که تقریباً تمام سطوح استخر از جمله کاشی، سیمان، سنگریزه، گچ، رنگ، گانیت، وینیل، پی وی سی و ... را پاکسازی می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ