در فرمان پادشاه عربستان آمده است که به مناسبت پیروزی تیم ملی فوتبال این کشور تمامی بخش های دولتی و خصوصی و تمامی مراکز آموزشی در همه مقاطع روز چهارشنبه تعطیل خواهد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عربستان در شرایطی در هفته گذشته با صرف هزینه هنگفت توانسته نیمار، یکی دیگر از برترین‌های فوتبال دنیا را به خدمت بگیرد که مدیران ایرانی هم پیش‌تر یک برزیلی را وارد لیگ و باشگاه مطرح پرسپولیس کردند؛ تفاوتش این بود که نیمار، کاپیتان تیم ملی برزیل است و برزیلی مذکورِ پرسپولیس فقط یک پرنده‌فروش بود که به‌جای مهاجم گل‌زن به این تیم انداخته شد.
وزیر امور خارجه گفت: تأکید مقامات عربستان این بود که عربستان نگاه متفاوت از گذشته دارد و آن‌ها آمادگی دارند در یک صفحه جدید روابط دو کشور رقم بخورد.
وزیر امور خارجه عربستان گفت: عربستان مصمم است که رابطه با جمهوری اسلامی ایران توسعه یابد.
آژانس گردشگری دولتی سعودی "Visit Saudi" رسما اسپانسر جهانی جدید لالیگا شد.
عربستان سعودی یک شهروند آمریکایی را که به قتل پدر مصری خود محکوم شده بود، اعدام کرد.
اگر سرخیو راموس به لیگ عربستان نرود، او به پیشنهاد گالاتاسرای پاسخ مثبت خواهد داد.
عربستان سعودی امروز شنبه از تعیین سفیر جدید خود در فلسطین خبر داد که البته به صورت غیر مقیم و فوق العاده در اراضی اردن حضور خواهد داشت.
امروز شنبه در شهر جده عربستان نشستی در ارتباط با بحران اوکراین در سطح مشاوران امنیت ملی برخی کشورها برگزار می‌شود.
مهدی تاج معتقد است توسعه در فوتبال خریدنی نیست و آوردن رونالدو به ایران کمکی در جهت این توسعه نخواهد کرد.
وزارت خارجه عربستان خواستار مذاکره با ایران شده و گفته است: «ما خواستار مذاکره هستیم. بر این اساس که پادشاهی عربستان و کویت یک طرف مذاکره و ایران طرف دیگر این مذاکرات بر اساس قوانین بین‌المللی قرار گیرند.»
سائوپائولو با جذب لوکاس مورا تا پایان سال 2023 موافقت کرد.
یعنی روس‌ها به‌خاطر رابطه با ایران به‌هیچ‌وجه روابط با رقبا و حتی دشمنان منطقه‌ای ایران را تعطیل نخواهند کرد کما اینکه به‌خاطر رابطه با اسرائیل و عربستان رابطه با ایران را تعطیل نکردند. بنابراین، این یک اصل است که خودشان را درگیر تعارضات موجود بین کشور‌های دیگر نکنند و سعی کنند با همه طرف‌ها روابط نزدیکی برقرار کنند.
آمریکا حمله به کنسولگری خود در جده عربستان را تائید کرد و همزمان گفت که هیچ کس در این تیراندازی آسیب ندیده است.
تعدیل شدن دیدگاه‌های ایران‌اینترنشنال حاکی از آن است که عربستان‌سعودی پیش از انعقاد قرارداد با ایران، با اجرای پروژه رسانه‌ای، از این شبکه خواسته تا در جهت تضعیف جمهوری اسلامی و برهم زدن امنیتش در منطقه و در عرصه بین‌المللی تلاش کند. پس از امضای قرارداد، عربستان برای رفع تهدید منافع خود، نیازمند این امنیت منطقه‌ای و ثبات سیاسی بود؛ به همین دلیل سیاست جدید، پایان پروژه رسانه‌ای شبکه وابسته‌اش در جهت سرنگونی نظام سیاسی ایران است.
عربستانی ها قصد دارند برای افزایش ظرفیت استادیوم ملک فهد ریاض، آن را به مدت 2 سال تعطیل کنند.
تیم ملی فوتبال عربستان در دومین فیفادی سال ۲۰۲۳ اردو و مسابقه‌ای ندارد و چندین ماه تعطیل خواهد بود.
با انتشار خبر‌هایی از میانجیگری چین بین ایران و عربستان و خبر توافق ایران و عربستان، نرخ‌ها به صورت جدی تعدیل شد و حتی پیش‌بینی می‌شود در آینده با تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و حل برخی مسائل دیگر نرخ ارز با شتاب بیشتری به کانال‌های قبلی بازگردد.
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد مطالب مطرح شده در ارتباط با توافق ایران و عربستان در نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال و طرح این ادعا از سوی این رسانه که قرار است فعالیت شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در پی توافق ایران و عربستان تعطیل شود، گفت: توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان در چارچوب مذاکرات محرمانه و عالی انجام شده است. عموماً رسانه‌ها در مورد این توافق‌ها به گمانه‌زنی رسانه‌ای می‌پردازند، ولی شما این حق را به سخنگوی وزارت خارجه بدهید که در مورد گمانه‌زنی رسانه‌ای اظهار نظر نکند.
رئیس دانشگاه صدا و سیما در توییتی مدعی شد: احتمالا تعطیلی «اینترنشنال»، شرط ایران برای برقراری رابطه با عربستان بوده است.
برخی رسانه ها و منابع افغانستانی با اشاره به تعطیلی سفارت عربستان در کابل به دلایل آن پرداختند.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بعد از پیروزی تیم ملی عربستان در برابر آرژانتین به شادی پرداخت و این پیروزی را به مردم کشورش تبریک گفت. امروز در گروه C جام جهانی قطر، تیم ملی عربستان سعودی به مصاف تیم ملی آرژانتین رفت و با نتیجه ۲-۱ پیروز شد. به همین مناسبت سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان روز چهارشنبه (فردا) را تعطیل عمومی اعلام کرد.
چند ساعت از رقم خوردن اولین شگفتی جام جهانی 2022 قطر گذشته اما واکنش‌ها به پیروزی بزرگ سعودی‌ها ادامه دارد.
پیروزی تیم ملی فوتبال عربستان برابر آرژانتین باعث شد پادشاه این کشور روز چهارشنبه را تعطیل اعلام کند.
لیگ عربستان تا بعداز جام جهانی تعطیل شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ