معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه ما این است به محض آماده شدن شرایط جسمی و ایمنی پیروز (توله یوز در اسارت) به سایت توران در سمنان منتقل شود تا با شرایط طبیعی خو بگیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هوادار تهران که ده روز گذشته در شرایط اردو بود با پیروزی پر گل مقابل استقلال آماده دور جدید تمرینات می‌شود.
دکترین نوعثمانی‌گرایی در سال‌های گذشته نه تنها در راستای منافع و نفوذ منطقه‌ای ایران نبوده، بلکه زمینه‌ای برای اصطکاک تهران و آنکارا در منطقه بوده است. منافع ملی ایران به هیچ‌عنوان در هم‌خوانی با نئوعثمانی‌گرایی قرار ندارد. در قاموس این دکترین، ترکیه به عنوان نقطه ثقل و اردوغان به عنوان رهبر سیاسی – مذهبی مسلمانان تعریف می‌شود. همچنین، آنکارا سرزمین‌های سابق امپراتوری عثمانی را کانون‌های نفوذ مستمر خود می‌پندارد و حتی نیم‌نگاهی به الحاق بخش‌هایی از خاک ایران به ترکیه دارد
از نظر طراحی باید گفت چری eQ۷ چهره مدرن و به‌روزی دارد. در نمای روبه‌رو، خبری از جلوپنجره مشبک نیست؛ چرا که نیروی مورد‌نیاز این خودرو توسط پیشرانه برقی تأمین می‌شود. استفاده از چراغ‌های دو‌تکه روندی نسبتاً جدید در بین خودروسازان است. چری نیز از این روند پیروی کرده و eQ۷ را به این نوع چراغ تجهیز کرده است. همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده کنید، چراغ‌های اصلی این کراس‌اوور روی سپر قرار دارند و نوار‌های باریک موجود زیر کاپوت مربوط به چراغ‌های روشنایی در روز هستند.
«ایران» یوزپلنگ ماده ایرانی که در مرکز تکثیر یوز ایرانی در توران شهرستان شاهرود در استان سمنان نگهداری می‌شود، شواهدی از بارداری دارد که تا زمان سونوگرافی باید به قطعیت برسد.
مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از کالبدشکافی پیروز در دانشگاه تهران و تاکسیدرمی آن خبر داد.
شاهرود- توران و آذر دو توله یوزی ۱۲ هفته قبل در توران شاهرود و بدون مادر پیدا شدند اما همچنان بحث درباره سرنوشت این دو گربه‌سان ارزشمند نُقل محافل است.
پیروز توله یوز ایرانی که به همراه دو برادر دیگرش ١٠ اردیبهشت ماه در توران به دنیا آمده بودند حال خوشی ندارد و پنجشنبه هفته گذشته به بیمارستان دامپزشکی مرکزی منتقل شد.
ویدئوی عجیبی از نبرد یک خدنگ و مار کبرا در شبکه‌های اجتماعی پر بازدید شده است. در این ویدئو یک خدنگ را مشاهده می‌کنید که با تمام توان سعی دارد در برابر حملات متعدد مارکبرا پیروز شود. این موجود کوچک قدرت زیادی در مبارزه و کشتن مار‌های سمی دارد. گیرنده‌های قوی استیل‌کولین موجود در بدن خدنگ ها، آن‌ها را در برابر سم مصون می‌دارد. همچنین پوشش ضخیم و سرعت سریع آن‌ها نیز در این امر بی تاثیر نیست. در نهایت این خدنگ چابک موفق می‌شود مار کبرا را شکست داده و از حملات او جان سالم به در ببرد!
وقتی قزاق‌های عین‌الدوله برای دستگیری شیخ‌محمد واعظ اصفهانی، روحانی مشروطه‌خواه، به امامزاده یحیی می‌روند طلبه‌های مدرسه معمارباشی مانع این کار می‌شوند. درگیری که زیاد می‌شود سیدعبدالحمید، طلبه جوان، تیر می‌خورد و به شهادت می‌رسد. شهادت این طلبه نقطه آغاز حرکتی می‌شود که پایان آن پیروزی جنبش آزادیخواهانه مردم و آغاز دوره جدید در تاریخ سیاسی ایران است.
یک دامپزشک می‌گوید: «گفته شده بود که کوشکی امکان باروری ندارد، در حالی که مساله اصلی هم همین دندان شکسته می‌توانست باشد، چرا که درد ناشی از این شکستگی در گربه‌سانان زیاد و مشکل‌ساز است، علاوه بر این، نگهداری یک حیوان در جایی مثل پردیسان و میان چهار بزرگراه پرتردد برای یک یوزپلنگ بسیار پراسترس خواهد بود و این استرس می‌تواند مانع از باروری شود.»
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه از همان روز جفت‌گیری موفقیت‌آمیز ایران و فیروز، تیم پایش تخصصی سازمان حفاظت محیط زیست متشکل از کارشناسان و دامپزشک متخصص در سایت این یوز‌ها در توران مستقر شده‌اند تصریح کرد: وضعیت "ایران" (یوز ماده) به‌صورت لحظه به لحظه توسط این متخصصان پایش می‌شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۴ تهران اعلام کرد: بهره‌برداری از ۹ پروژه شاخص عمرانی در این منطقه همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام می گیرد.
پیروز در حال حاضر در سایت تکثیر و پرورش سازمان حفاظت محیط زیست تهران، تحت مراقبت و سرپرستی علیرضا شهرداری تیمارگر و احیاگر حیات وحش نهگداری می‌شود. حال او از شرایط کاری و حقوق خود می‌گوید.
میدان حسن آباد از قدیمی‌ترین میدان‌های تهران است. سال ۱۳۰۹ ساخت بنا‌های دور میدان با گنبدهایشان به پایان می‌رسد و به همین مناسبت میدان هشت گنبد نام می‌گیرد. هشت گنبد، مدتی ملک‌المتکلمین نام گرفت، پس از پیروزی انقلاب میدان سی و یک شهریور نامیده شد و در نهایت نام آن به همان حسن آباد برگشت./ منبع: کجارو
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش با اشاره به خطر آلودگی هوای تهران برای پیروز گفت: در کمیته فنی مربوط به انتقال یوزها موضوع آلودگی هوا بررسی می‌شود.
بنا به گفته معاون سازمان حفاظت محیط زیست نگهداری پیروز ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. او تاکید دارد که با توجه به مشورت و توصیه کارشناسان، پیروز احتمالا در بهار سال آینده به پارک ملی توران برای نگهداری در فنس انتقال داده می‌شود.
بابک باستانی دامپزشک پیروز، در پاسخ به این پرسش که اخیراً اعلام شده است به زودی پیروز در منطقه توران جهت زندگی در طبیعت رها می‌شود آیا این موضوع را تائید می‌کنید، گفت: هیچ حیوانی که در اسارت متولد می‌شود، قابلیت رها سازی ندارد مگر برنامه مدون برای رهاسازی آن در نظر گرفته شده باشد که قطعاً این قضیه بسیار دشوار و سخت خواهد بود.
مهدی زارع خورمیزی، متخصص حیات وحش و تنوع زیستی گفت: از نظر من بهترین تصمیم برای موالید جانوران وحشی، فراهم نمودن شرایط طبیعی‌تر برای زیستن آن‌هاست و انتقال پیروز به محیطی طبیعی‌تر در پارک ملی توران در صورت پایداری شرایط خود فرد، فراهم نمودن تجهیزات و امکانات مورد نیاز و همچنین ایجاد محیط طبیعی، وسیع می‌تواند بهترین اقدام باشد.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر همه چیز به خوبی پیش برود، انتقال پیروز به پارک پردیسان اواخر فرودین ماه سال ۱۴۰۲ اتفاق می‌افتد و امیدواریم که بتوانیم خوی طبیعی و توانایی زندگی در طبیعت را به او برگردانیم.
تیم‌های سایپا تهران و سریک گنبد که بدون شکست در رتبه‌های اول و دوم جدول لیگ برتر زنان قرار دارند، در هفته چهارم به مصاف تیم‌های هشتم و هفتم جدول می‌روند که تاکنون پیروزی نداشتند.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: در هر نبردی که به پیروزی هم منتهی می‌شود، بالاخره طرف پیروز میدان نیز خسارت و آسیب می‌بیند که در این فتنه تاکنون ۸۵۰ مجروح و سه شهید داده‌ایم.
سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محل نگهداری پیروز با دوربین‌های مداربسته و نگهبان‌های ۲۴ ساعته مراقبت می‌شود، در حال حاضر برنامه‌ای برای رها سازی پیروز در توران نداریم و برای رها سازی متخصصان باید به جمع‌بندی برسد.
شاگردان محمد ربیعی پس از پیروزی ارزشمند مقابل تراکتور در رفسنجان مانده‎‌اند و یک روز پیش از مصاف با پرسپولیس به تهران سفر خواهند کرد.
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این دادگستری در رابطه با اتفاق رخ داده برای مرحومه مهسا امینی پیرو دستور رئیس قوه قضائیه، گفت: بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق، دادگستری استان تهران موضوع را از طریق مراجع ذی‌ربط و پزشکی قانونی مورد رسیدگی قرار داد و به هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی نیز ماموریت‌هایی را محول کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ