از نظر طراحی باید گفت چری eQ۷ چهره مدرن و به‌روزی دارد. در نمای روبه‌رو، خبری از جلوپنجره مشبک نیست؛ چرا که نیروی مورد‌نیاز این خودرو توسط پیشرانه برقی تأمین می‌شود. استفاده از چراغ‌های دو‌تکه روندی نسبتاً جدید در بین خودروسازان است. چری نیز از این روند پیروی کرده و eQ۷ را به این نوع چراغ تجهیز کرده است. همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده کنید، چراغ‌های اصلی این کراس‌اوور روی سپر قرار دارند و نوار‌های باریک موجود زیر کاپوت مربوط به چراغ‌های روشنایی در روز هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چری از نسخه چمیون ادیشن تیگو ۸ پرو رونمایی کرده که با تغییراتی در ظاهر و باطن همراه بوده است. قیمت این نسخه، کمتر از نصف قیمت تیگو ۸ پرومکس در بازار ایران اعلام شده است!
کابین چری eQ ۷ هم با مدل eQ ۵ نسبتا شباهت دارد. فضای داخلی دارای طیف رنگی متضاد بوده و در سطح وسیعی از مواد جیر پوشانده شده و با مواد چوبی و کرومی تزئین شده است. پر توجه‌ترین قسمت، احتمالاً صفحه نمایش دوگانه ۲۴.۶ اینچی است که از یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی کیلومترشمار و یک نمایشگر اطلاعات-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی تشکیل شده است. چری ادعا می‌کند که eQ ۷، اولین شاسی بلند سایز متوسط است که به صفحه نمایش دوگانه ۲۴.۶ اینچی در چین مجهز شده است.
شاسی بلند برقی چری eQ7 مدتی دیگر در بازار چین به عرضه می‌رسد. اس یو وی الکتریکی ای کیو 7 پیشرانه 210 اسب بخاری و امکانات ایمنی فراوانی دارد.
به‌طور کلی شرکت چری یک انقلاب در ظاهر تیگو 7 پرو ایجاد کرده است. البته اشاره به‌ این نکته خالی از لطف نیست که این کراس‌اوور، شباهت بسیاری به تیگو 8 پرو دارد و تقریبا در همه موارد به‌جز ابعاد، با این خودرو برابر است. تیگو 8 پرو ابعاد بزرگ‌تری نسبت به تیگو 7 پرو دارد.
هونگچی شرکت خودروسازی چینی است، که در سال ۱۹۵۸ به‌عنوان نخستین شرکت ساخت خودرو در چین تأسیس شد و هم‌اکنون از شرکت‌های زیرمجموعه فاو و متعلق به گروه فاو می‌باشد. دفتر مرکزی و کارخانجات این شرکت در شهر چانگچون، جی‌لین قرار دارند.
چری اومودا ۵ که در ایران به نام فونیکس FX شناخته می‌شود؛ چند ماه پیش با پیشرانه‌ی تمام الکتریکی نیز معرفی شد. عرضه‌ی این خودروی برقی علاوه‌بر چین، برای استرالیا و شمال اروپا به‌زودی آغاز می‌شود.
چری آریزو ۵ برقی از یک موتور برقی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۲۲ اسب بخار و گشتاور ۲۷۶ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس تک سرعته با قابلیت بازیافت انرژی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند.
چری Ant در انواع مختلفی شامل مورچه بزرگ (Big Ant) و مورچه کوچک (Little Ant) به بازار خودروی چین عرضه می‌شود. هرکدام از این خودرو‌ها گروه خاصی از مشتریان را هدف قرار گرفته‌اند. برای مثال، چری مورچه بزرگ یک کراس‌اوور خانوادگی است، درحالی‌که مورچه کوچک خودرویی مناسب بانوان محسوب می‌شود. نسخه‌ای که در این آزمایش مورد استفاده قرار گرفت، چری Ant کوچک است.
آریزو ۵ جی تی محصول جدیدی در سبد خودرو‌های چری است. چند ماهی از معرفی این خودرو به بازار چین می‌گذرد و اکنون در مراکز خرید و شوروم‌های مختلف، این خودرو به معرض نمایش گذاشته شده است. آریزو ۵ جی تی ظاهر متفاوتی نسبت به خودرو‌های این خانواده دارد و به‌شدت شبیه به محصولات لکسوس طراحی شده است. درون کابین این خودرو نیز ظاهر متفاوتی را شاهد هستیم.
یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویندوز توسط کارآموزی به نام وز چری نوشته شد. چری در اینباره گفته: «این بازی را وقتی کارآموز مایکروسافت بودم، خارج ساعات کاری ام در تابستان سال ۱۹۸۸ برای ویندوز ۲.۱ نوشتم. آن زمان دانشجو بودم و به جای درس خواندن برای امتحانات پایان ترم روی یک کامپیوتر مک پاسور بازی می‌کردم و می‌خواستم یک نسخه از آن را برای خودم روی ویندوز هم داشته باشم.»
طبق تصاویری که به‌تازگی در اینترنت منتشر شده، چری مراحل تست سدان چری آریزو ۸ هیبریدی را آغاز کرده است.
اصلی‌ترین تفاوت نسخه جدید با آریزو ۵ جی‌تی به موتور مربوط می‌شود. همان‌گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، به‌جای موتور ۱.۶ لیتری توربو، نیروی این نسخه جدید را موتور ۱.۵ لیتری توربو تأمین می‌کند. این موتور ۱۵۳ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و نیروی آن از طریق گیربکس CVT به‌سمت چرخ‌ها ارسال می‌شود.
نمای جانبی TJ-۱ سادگی خود را حفظ کرده است. دستگیره‌های مخفی و هم سطح با بدنه به همراه مشکی شدن کنار شیشه‌های جانبی، در این قسمت دیده می‌شود.
برخی از اهالی برعکس مسوولان نظرشان در مورد امدادرسانی مساعد نیست و از گلایه‌های‌شان می‌گویند. «از ۱۱ بهمن ماه تاکنون فقط دو روز گردنه چری (واقع در شهرستان کوهرنگ) باز بوده. حالا یک شهر و ۷۲ روستای اطرافش درگیر این بحران شده‌اند. منطقه «بازفت» جمعیتی بالغ بر ۲۲ هزار نفر دارد و آذوقه مردم هم تمام شده. برای باز کردن راه‌ها جز یک دستگاه «لودر و بولدوزر» فرسوده هیچ ماشین‌آلات دیگری نیست تا راه‌ها را باز کند. برای همین باز کردن مسیر‌ها به سختی و کندی انجام می‌شود.»
شب گذشته در گردنه چری شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری، یک خرسِ مادر و ۲ توله‌اش مشاهده شدند.
کایی کانلون 2023 در قسمت دماغه طراحی جذاب و مد روز را ارائه می دهد و در سایر جزئیات بدنه مانند دستگیره های پاپ آپ و... محصولی قابل توجه به نظر می رسد.
بدون شک مهم‌ترین مزیت سدان لوکس چانگان لامور نسبت به آریزو ۸ در بازار، قیمت مناسب آن است. در حال حاضر چری آریزو ۸ را بین ۱۵ هزار و ۳۹۱ دلار تا ۱۸ هزار و ۷۳۴ دلار معادل ۶۱۰ تا ۷۴۲ میلیون تومان به فروش می‌رساند. اما این قیمت برای چانگان لامور به حدود ۱۲ هزار و ۳۵۴ دلار معادل ۴۹۰ میلیون تومان می‌رسد.
چری در وهله اول مدل‌های شاسی‌بلند با نام‌های Omoda ۵، Tiggo ۷ Pro و Tiggo ۸ Pro را در ترکیه عرضه خواهد کرد و فروش این خودرو‌ها از بهار ۲۰۲۳ آغاز می‌شود.
تیگو 9 از منظر ابعاد برابر با 4820 میلیمتر در طول، 1930 میلیمتر در عرض و 1699 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز عدد 2820 میلیمتر را نشان می دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ