دکترین نوعثمانی‌گرایی در سال‌های گذشته نه تنها در راستای منافع و نفوذ منطقه‌ای ایران نبوده، بلکه زمینه‌ای برای اصطکاک تهران و آنکارا در منطقه بوده است. منافع ملی ایران به هیچ‌عنوان در هم‌خوانی با نئوعثمانی‌گرایی قرار ندارد. در قاموس این دکترین، ترکیه به عنوان نقطه ثقل و اردوغان به عنوان رهبر سیاسی – مذهبی مسلمانان تعریف می‌شود. همچنین، آنکارا سرزمین‌های سابق امپراتوری عثمانی را کانون‌های نفوذ مستمر خود می‌پندارد و حتی نیم‌نگاهی به الحاق بخش‌هایی از خاک ایران به ترکیه دارد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هیچ کدام از بازیکنان استقلال پس از پیروزی برابر ملوان مصاحبه نکردند.
سرمربی تیم ملی والیبال کوبا گفت: پیروزی برابر ایران برای تیم ما فوق‌العاده حائز اهمیت بود چرا که می‌توانیم سال آینده در لیگ ملت‌ها حضور داشته باشیم.
در حالی که بیشتر رهبران عربی به اردوغان به مناسبت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تبریک گفتند اما دو رهبر بارز جهان عرب تبریکی نگفتند.
شاید فاجعه برای کلیچداراوغلو، کاهش چشمگیر مشارکت مردمی در مناطق کردنشین بود که از ۷۰/ ۸۱درصد به ۷۴/ ۷۵درصد کاهش یافت. به نظر می‌رسید که اظهارات به‌شدت ناسیونالیستی و ترکی کاندیدای مخالف و توافق با حزب راست‌گرای «پیروزی»، رای‌دهندگان کرد را از وی دور کرد. یکی از ساکنان دیاربکر، استانی با اکثریت کردنشین در جنوب شرقی ترکیه، گفت که رای نمی‌دهد؛ زیرا هیچ‌یک از طرفین به کرد‌ها اهمیت نداده‌اند.
امیر قطر به عنوان نخستین رهبر خارجی که پیروزی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری قبل از پایان رسمی شمارش آراء را تبریک گفت، یک پیام سیاسی خطاب به رقیب انتخاباتی اردوغان مخابره کرد.
کسب اکثریت آرای پارلمانی توسط حزب عدالت و توسعه و جریان‌های ائتلافی حامی اردوغان، احتمال پیروزی شخص او در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را افزایش داده است. قلیچدار اوغلو اگر هم بتواند اردوغان را شکست دهد باز هم با یک مانع بزرگ رو به رو خواهد بود و آنهم پارلمانی است که اکثریت آن‌را ائتلاف اردوغان و ملی‌گرا‌ها کنترل می‌کنند. تحلیلگران می‌گویند که این نتیجه هم مزیت بیشتری به اردوغان می‌دهد و باعث می‌شود که بسیاری از رای‌دهندگان از او حمایت کنند تا با یک دولت ضعیف در آینده رو به رو نشوند.
مربی هوادار می‌گوید مس کرمان بازی را بهتر شروع کرد چرا که باتوجه به شرایط جدولی نیاز به برد داشتند اما هواداری‌ها با ایجاد تغییر در روند بازی به گل تساوی رسیدند.
مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه درباره اعلام عفو گسترده زندانیان از سوی رهبر معظم انقلاب همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: فعلا تعداد کسانی که مشمول عفو معیاری قرار می‌گیرند به صورت دقیق مشخص نیست
پیروزی در کرمان و گلزنی دوباره مهدی قایدی باعث شده که فعلا پروژه جذب یک مهره خارجی در آبی‌ها به تعویق بیفتد. اما دقیقا ایده ساپینتو برای نخواستن مهاجم خارجی چه بود؟
باشگاه استقلال ساعتی پس از پیروزی برابر مس کرمان در یک مسابقه پرحاشیه بیانیه‌ای درباره اتفاقات این مسابقه منتشر کرده است.
ترکیه بسته به این که اردوغان در مورد نتایج انتخابات تا چه حد احساس امنیت می‌کند ممکن است پیش از انتخابات با مشکل مواجه شود. اگر نظرسنجی‌ها نشان دهنده پیروزی احتمالی نامزد رقیب باشد ترکیه احتمالا حملات تروریستی یا ترور‌های مشکوک را شاهد خواهد بود
در رده‌بندی جدید فیفا برای تیمهای ملی، آرژانتین با اینکه قهرمان جام جهانی است پشت سر برزیل در رتبه دوم جدول قرار گرفته است. اما علت چیست؟
کارشناس فوتبال با بیان این که سرخابی‌ها با احتیاط بازی کردند و نمی‌خواستند بازنده این دیدار حساس شوند، گفت: استقلال می‌توانست برنده این دیدار باشد اما دفاع و دروازه‌بان این تیم خوب نبودند.
لیونل مسی حتی در شادی پیروزی تیمش مقابل هلند هم رفتاری متفاوت از هم‌تیمی هایش داشت.
مرکز افکارسنجی ایسپا در آخرین نظرسنجی خود درخصوص جام‌جهانی نسبت به احساس مردم ایران درخصوص شکست و پیروزی تیم‌ملی مقابل انگلیس، ولز و آمریکا پرداخته است. طبق این آمار حدود ۷۸ درصد از کل پاسخ‌دهندگان، از شکست آمریکا خوشحال می‌شدند و حدود ۲۲ درصد نسبت به پیروزی آمریکا مقابل تیم‌ملی ایران یا خوشحال شدند یا بی‌تفاوت بودند.
تحلیل‌گر سرشناس جهان عرب، ضمن پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در برابر آمریکا می‌گوید با برد ایران میلیون‌ها مسلمان و صدها هزار مستضعف خوشحال خواهند شد.
تحلیل‌گر سرشناس جهان عرب، ضمن پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در برابر آمریکا می‌گوید با برد ایران میلیون‌ها مسلمان و صدها هزار مستضعف خوشحال خواهند شد.
پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز با سرمربیگری کارلوس کی‌روش باعث شد تا دو مربی کلمبیایی توضیح بدهند چرا کی‌روش در ایران موفق کار بود اما در کلمبیا به جایی نرسید.
اولین چیزی که بعد از برد تیم ملی مقابل ولز جلب توجه کرد، تصاویر شادی ماموران یگان ویژه و لباس شخصی‌ها در خیابان همراه با پرچم ایران و رقص نور و موزیک بود. مامورانی با چهره‌های پوشیده که باتوم و گاز اشک‌آور و سلاح به دست داشتند و روی ماشین‌های زرهی غول‌آسای سیاه‌رنگ می‌رقصیدند تصاویری فراتر از خلاقیت‌های سالوادور دالی خلق کرد.
پیروزی ژاپن مقابل آلمان، دومین پیروزی یک تیم آسیایی مقابل یک غول دنیای فوتبال آن هم در فاصله ۲۴ ساعت بود.
رسانه های عبری در گزارش هایی به دلایل پشت پرده عدم تبریک مقامات ارشد آمریکایی از جمله جو بایدن به نتانیاهو در پی پیروزی وی در انتخابات اخیر پرداخته اند.
برتری امشب برابر ناپولی برای یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول، طعم ویژه ای داشت.
رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان به دلایل پیروزی این کشور در پرونده ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد.
گرانیت ژاکا معتقد است حق بازیکنان آرسنال بود که پس از گلزنی و پیروزی برابر فولام خوشحالی کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ