دو عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف موفق به ثبت دومین اختراع خود با عنوان "پردازنده نوری قابل تنظیم" در سیستم پتنت آمریکا «USPTO»، مشهورترین سیستم‌ ثبت اختراع در جهان شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- محققان دانشگاه صنعتی اصفهان به روش نوین شیمی‌درمانی برای تیمار درختانی که بر اثر بیماری، آفت و خزان زودرس دچار زوال می‌شوند، دست یافتند.‌
مدیر دفتر خدمات مدیریت پروژه و مدل‌سازی اطلاعات ساخت شریف، از ایجاد «کتابخانه‌ی ملی اشیاء BIM»، به عنوان بستری کارآمد برای معرفی محصولات تولیدی در کشور خبر داد.
دانشمندان در پژوهش‌های قبلی فهمیده بودند که قدیمی‌ترین زنبور‌ها از زنبور‌های وحشی بی‌عسل به‌وجود آمده‌اند، و به‌جای شکار به گردآوری شهد و گرده روی آورده‌اند. اکنون این تحقیق جدید می‌گوید این تغییر در اوایل دوره کرتاسه در مناطق خشک گوندوانای غربی رخ داده است.
یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد که در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، یک خوشه انگور شیشه‌ای متعلق به تمدن بین‌النهرین است که در عراق کشف شد و نشان می‌دهد مردمان منطقه بین‌النهرین نیز شیشه‌گران ماهری بوده و با دیگر تمدن‌های جهان باستان نیز مبادلات تجاری گسترده داشته‌اند.
محققان با همکاری ۲ پژوهشگر ایرانی باتری پروتونی توسعه داده اند که تراکم انرژی آن ۳برابر باتری های لیتیوم یونی است و به محیط زیست آسیب کمتری می رساند.
محققان با همکاری ۲ پژوهشگر ایرانی باتری پروتونی توسعه داده اند که تراکم انرژی آن ۳برابر باتری های لیتیوم یونی است و به محیط زیست آسیب کمتری می رساند.
محققان روس پس از رصد ۳ شعله خورشیدی در روز گذشته، پیش بینی می کنند شعله های خورشیدی قدرتمند در ارتباطات با طول موج کوتاه اختلال به وجود بیاورد.
پستاندارانی که دانشمندان موسسه روچستر آمریکا آن‌ها را کشف کرده‌اند، شامل یک موش جیبی با وزنی کمتر از یک لامپ، یک بیدستر کوهی در اندازه موش‌ها و یک نیای موش‌های کانگورویی است.
محققان با ایجاد سوراخی در عمق یک مایلی کف اقیانوس در کوه های زیر آبی  وسط اقیانوس آتلانتیک به جبه زمین نفوذ و نمونه هایی از صخره ها از عمق ۴ هزار و ۱۵۷ فوتی زیر سطح دریا جمع کرده اند.
محققان دانشگاه واشنگتن با رصد نوع نوری که اتم ها هنگام تحریک با لیزر منتشر می کنند، ارتعاشات مکانیکی بین دو لایه اتم یا همان تنفس اتم ها را ردیابی کردند.
دانشمندان از طریق تبدیل سلول‌های بنیادی معدی به سلول‌های ترشح‌کننده انسولین، اولین گام مهم در درمان دیابت را برداشتند.
کارشناسان معتقدند آکریل آمید(acrylamide) که یک ماده شیمیایی است که هنگام سرخ کردن و پختن غذاهای نشاسته‌دار مانند سیب زمینی در دمای بالا ایجاد می‌شود؛ ممکن است با التهاب در مغز مرتبط باشد.
رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از انتقال ژن با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا در جهت رفع مشکل بیماران تالاسمی و مبتلایان به سرطان معده خبر داد.
«ادوارد گارنرو» از دانشگاه ایالتی آریزونا می‌گوید: «سیستم تصویربرداری باکیفیت ما با تحلیل [هزاران]فایل لرزه‌نگاری از جنوبگان، موادی غیرعادی را در هر نقطه از CMB [= مرز هسته-گوشته]که بررسی کردیم، نشان داد. ضخامت مواد در آنجا از چند کیلومتر تا چند [ده]کیلومتر متغیر بود. این یعنی ما شاهد وجود کوهستان‌هایی روی هسته هستیم که در برخی نقاط ارتفاعشان به پنج‌برابر کوه اورست می‌رسد.»
محققان دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران موفق به ساخت و انجام آزمایش‌های اولیه یک ربات گرده‌افشان گردو شدند؛ گرده‌افشانی مصنوعی توسط ربات پرنده، موجب افزایش بارآوری درختان گردو می‌شود.
به‌نظر می‌رسد که گریم صورت دلقک‌ها باعث می‌شود افراد نتوانند دریافتی از احساسات آن‌ها داشته باشند و مقاصدشان را متوجه شوند. درنتیجه این دسته از مردم احتمالاً نمی‌دانند که دلقک‌ها چه زمانی عصبانی هستند و ممکن است چه حرکتی از آن‌ها سر بزند؛ بنابراین از آن‌ها می‌ترسند.
مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اعلام کرد: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اظهار تاسف و نگرانی شدید نسبت به این ماجرا و همدردی با آسیب دیدگان و خانواده‌های ایشان، اعلام می‌دارد این نوع اقدامات با تعالیم دینی و اصول قانون اساسی تعارضی آشکار دارد و پیشگیری از آن و شناسایی و محاکمه هرچه زودتر عاملان آن کمترین انتظاری است که مردم شریف ایران از مسئولان و نهاد‌های قضایی و امنیتی دارند.
محققان با همکاری دو پژوهشگر ایرانی نمونه اولیه یک نمایشگر نوین را ساخته اند که جایگزینی ارزان قیمت برای نمایشگرهای ال سی دی است و مصرف برق آن ۵۰ درصد کمتر است.
پس از پیوند اندامک‌های مغز انسان به حفره‌های بزرگ آسیب‌دیده در قشر بینایی در پیش‌مغز، این اندامک‌ها به‌خوبی با دستگاه بینایی موش بالغ یکپارچه می‌شوند.
«شش دقیقه رکاب‌زدن سریع تمام معیارهای BDNF را 4 تا 5 برابر بیشتر از رکاب‌زدن طولانی اما ملایم افزایش داد. ورزش شدید در مقایسه با یک روز روزه‌داری با یا بدون ورزش ملایم روش بسیار مؤثرتری برای افزایش BDNF در مغز است.»
جمعی از محققین دانشگاه صنعتی شریف موفق به «توسعه پلتفرم طراحی و ساخت ایمپلنت‌های سفارشی تیتانیومی جایگزین استخوان» شدند.
جمعی از محققین دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی کنترل کننده و ساخت میز تست سامانه مدیریت حرارت ویژه یک خودروی الکترونیکی شدند.
پژوهشگران و محققان دانشگاه صنعتی شریف با طراحی، ساخت و تولید دستگاه‌ها و قطعات مختلف، توانسته‌اند به یاری صنعت آمده و تا حد زیادی کمبودهای ناشی از تحریم‌ها را جبران کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری محققین مرکز ملی سلامت آمریکا موفق به چاپ مقاله‌ای در مجموعه مجلات معتبر نیچر شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ