دانشمندان از طریق تبدیل سلول‌های بنیادی معدی به سلول‌های ترشح‌کننده انسولین، اولین گام مهم در درمان دیابت را برداشتند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در کاوش‌هایی که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ در سایت باستانی میدان سنت آمبروزیو در میلان انجام شد، بقایایی انسانی از دوره‌های مختلف تاریخی کشف شد. محققان با بررسی یکی از این اسکلت‌ها که متعلق به قرن ۱۴ میلادی بود، به نتایج هولناکی دربارۀ انجام وحشتناک‌ترین شیوه‌های شکنجه در آن دوران رسیدند.
محققان از انواع جدیدی از نانوذرات لیپیدی برای ارائه دو روش درمانی ام آر ان‌ای (mRNA) استفاده کردند تا اطمینان حاصل کنند که سلول‌های دندریتیک به اندازه کافی فعال شده‌اند تا چرخه ایمنی سرطان را تقویت کنند.
پس از آنکه محققان توانستند  به طور موفقیت آمیز آسیب های عصبی در یک مدل حیوانی را بازسازی کنند، درمان سلول بنیادی جدید برای بیماری پارکینسون یک گام به مرحله کارآزمایی بالینی نزدیک شد.
محققان طی مطالعات جدیدی بر روی کارکرد نانوذرات طلا روی سلولهای بدن به کشفیاتی دست یافتند که می تواند زمینه‌های جدیدی در بخش نانوپزشکی باز کند.
محققان طی مطالعات جدیدی بر روی کارکرد نانوذرات طلا روی سلولهای بدن به کشفیاتی دست یافتند که می تواند زمینه‌های جدیدی در بخش نانوپزشکی باز کند.
محققان در نیویورک دریافته‌اند که سلول‌های بنیادی خاصی که به عنوان سلول‌های بنیادی ملانوسیت (McSCs) شناخته می‌شوند، دارای توانایی منحصر به فردی در حرکت بین بخش‌های مربوط به رشد مو در فولیکول‌ها برای رنگ بخشیدن به مو هستند.
محققان جنین‌های موش را درون یک بیورآکتور ایجاد کردند که از سلول‌های بنیادی کشت‌شده در ظرف پتری (بدون تخمک و اسپرم) تشکیل شده بود. جنین‌ها به‌طور طبیعی رشد کردند و در روز سوم شروع به قد کشیدن کردند و در روز هشتم قلب تپنده برای آن‌ها ایجاد شد. این اولین باری بود که دانشمندان موفق به رشد جنین موش کاملاً مصنوعی در خارج از رحم شدند. این آزمایش جهشی را در مطالعات چگونگی تشکیل اندام‌های مختلف سلول‌های بنیادی و چگونگی جهش‌ها منجر به بیماری‌های رشدی نشان داد.
محققان ایرانی طی یک پژوهش، اثر آنتی اکسیدانی عصاره غشا آمنیوتیک انسان بر سلول‌های فیبروبلاست را بررسی کردند. نتایج این پژوهش نشان داد، این عصاره اثر ضدپیری دارد.
به گفته محققان، سلول‌های چربی می‌توانند پاسخ التهابی را تحریک کرده و اختلال عملکرد سلول‌های ایمنی را تقویت کنند. این فرایند می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته مغزی، بیماری‌های متابولیک مانند دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها شود.
محققان با قرار دادن موش‌ها در فرآیند پیری اجباری به این درک رسیدند. موش‌های مسن ۳۵ درصد بیش‌تر برآمدگی فولیکول‌های مو داشتند که با سلول‌های بنیادی ملانوسیت مسدود شده بودند.
محققان به این نتیجه رسیدند که روغن و عصاره زوفا پتانسیل انهدام سلول‌های سرطانی دهانه رحم را در اختیار دارد. با این حال مطالعه مذکور در شرایط آزمایشگاهی انجام شده بود و نمونه‌های انسانی در نتایج آن دخیل نبودند...
در دهه‌های اخیر، تحقیق در مورد این آنتی‌بادی‌های کوچک افزایش یافته و از آنجا که کار آسانی است، می‌توان با هزینه‌ای کم، حجم بالایی از آن‌ها را تولید کرد. تمام این ویژگی‌ها سبب می‌شود تا این آنتی‌بادی‌ها گزینه خوبی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها، از اختلالات انعقادی گرفته تا کووید ۱۹ باشند و محققان همچنین درحال استفاده از آن‌ها برای تشخیص بیماری‌هایی مثل سرطان و البته به‌عنوان کلید تحقیقاتی مثل نقشه‌برداری از درون سلول‌ها هستند.
محققان مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با موفقیت بافت جنسی و سلول های یوزپلنگ کوشکی را جداسازی و ذخیره کردند.
محققان دستگاهی به‌نام Static Droplet Microfluidic یا SDM را توسعه داده‌اند که می‌تواند به‌سرعت سلول‌های توموری در گردش (CTC) را که از منبع سرطان جدا شده و به جریان خون آمده‌اند، پیدا کند. درنتیجه، با تشخیص زودهنگام سرطان می‌توان درمان را آغاز و شانس بقای بیماران را افزایش داد.
ویتامین A برای رشد سالم سلول‌های پوست ضروری است. در این مطالعه، محققان داده‌های مربوط به دو مطالعه مشاهده‌ای بلندمدت را که یکی شامل ۱۲۱،۷۰۰ زن آمریکایی از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲ و دیگری مربوط به بررسی ۵۱،۵۲۹ مرد از سال ۱۹۸۶ تا ۲۰۱۲ بود را بررسی کردند.
محققان دانشگاه فلوریدا، پروتئینی به نام p ۳۲ را کشف کرده اند که نقش کلیدی در فرایند تکثیر HIV در سلول‌های ایمنی بدن انسان ایفا می‌کند؛ این یافته ها، بینش‌های جدیدی را درباره چگونگی تکثیر و انتشار نسخه‌های جدید ویروس، ارائه می‌دهد که در نهایت می‌تواند منجر به درمان HIV و در نتیجه ایدز شود.
محققان دریافته‌اند که اضافه وزن می‌تواند سلول‌های سیستم ایمنی افراد را با افزایش سن برای چشم‌هایشان مخرب کند.
محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که لیکوپن موجود در گوجه فرنگی که خواص آنتی اکسیدانی دارد، توانایی سلول‌های سرطانی برای تهاجم به بافت‌های بدن را کاهش می‌دهد. همچنین لیکوپن به ترمیم سلول‌های آسیب دیده کمک می‌کند. لیکوپن در سایر مواد غذایی بخصوص هندوانه نیز وجود دارد.
پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به دستیابی به روشی شدند که با استفاده از یک پپتید نوترکیب به درمان هدفمند سلول‌های سرطانی کبد کمک می‌کند.
محققان به فناوری تصویربرداری جدیدی برای ثبت جابجایی سریع ویروس‌ها قبل از آلوده کردن سلول‌های بدن دست یافته‌اند.
محققان با انجام یک مطالعه جدید و بی سابقه سلول‌های ایمنی بیماران مبتلا به سرطان را با روش دستکاری ژنتیک کریسپر ویرایش کرده‌اند تا موجب بهبودی آنها شوند.
محققان اخیرا توانسته اند با اصلاح سلول‌های جنین موش، فولیکول‌های مویی ایجاد کرده که طول آن‌ها در طول یک ماه تا ۳ میلی متر افزایش پیدا می‌کند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند از بافت اهدا کننده مرگ مغزی و فوت شدگان، محصولی بدون سلول را تبدیل به داربستهایی برای پیوند در راستای ترمیم برخی بیماریها تولید کنند.
یافته‌های این متخصصان نشان می‌دهد که محرک‌هایی مانند آلودگی هوا باعث می‌شوند التهاب ایجاد شود و این التهاب می‌تواند سلول‌های خفته‌ای را که عامل بروز جهش‌های سرطانی هستند، بیدار کند و محققان با شناسایی این روند اکنون نگران آن هستند که کشیدن سیگار الکترونیکی نیز همین فرایند، یعنی روند بیداریِ سلول‌های سرطانی را آغاز کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ