پستاندارانی که دانشمندان موسسه روچستر آمریکا آن‌ها را کشف کرده‌اند، شامل یک موش جیبی با وزنی کمتر از یک لامپ، یک بیدستر کوهی در اندازه موش‌ها و یک نیای موش‌های کانگورویی است.
چاقی و اضافه وزن یکی از مهمترین مشکلات جوامع مدرن محسوب شده و افراد زیادی تلاش می کنند با روش های مختلف، وزن خود را کنترل کنند. در این میان مطالعات جدید محققان نشان می دهد؛ یک گیاه گرمسیری بومی چین ممکن است کلید مبارزه با مشکل جهانی چاقی را دل خود داشته باشد.
محققان دانشگاه میسوری آمریکا شکل جدیدی از فراماده را براساس روش بعد چهارم مصنوعی توسعه داده اند که در رایانش کوانتومی و همچنین مهندسی مناطق حساس به زلزله کارآمد است.
محققان دانشگاه لیدز یک ربات کوچک توسعه داده اند که می تواند برای ردیابی و درمان نخستین نشانه های سرطان به اعماق ریه سفر کند.
محققان با کمک سلول های مغز موش و انسان در آزمایش تراشه ای زیستی ساخته اند که می تواند در ربات ها، خودروهای خودران و پهپادها به کار رود.
محققان دانشکده فناوری کشاورزی دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت رباتی شدند که ضمن مکانیزه نمودن عملیات برداشت خرما، به کیفیت و سرعت برداشت خرما نیز کمک می‌کند.
محققان تایوانی ژنی را در موش ها مهندسی کردند که طول عمر و کیفیت زندگی آنها را ارتقا می دهد و علاوه بر آن در مقابل سرطان نیز مقاوم است. جالب آنکه این ژن در بدن انسان نیز وجوددارد.
محققان می‌گویند جینجرول، ترکیبی است که عامل اثر این گیاه بر متابولیسم است. جینجرول عامل طعم تند زنجبیل است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و تا حدودی ضد درد هم دارد. به‌علاوه زنجبیل ادرارآور است و کمک می‌کند التهاب شکم کاهش یافته و مایعات محبوس در بدن دفع شوند. یکی از خوبی‌های قابل توجه زنجبیل این است که کالری زیادی ندارد و به راحتی می‌توانید آن را با مواد دیگر ترکیب کرده و خواصش را تقویت کنید.
محققان چینی نوعی ربات کوچک شناگر ابداع کرده اند که می تواند انقلابی در درمان سرطان ایجاد کند. این میکرو ربات با الهام از خرس آبی تولید شده است.
هر ژنوم باکتری باستانی مانند یک پازل ۶۰ هزار تکه‌ای است و هر تکه تارتار دندان حاوی میلیون‌ها ژنوم است. برای حل این معمای غیرممکن، محققان تکنیکی به نام مونتاژ جدید را تغییر دادند.
محققان یک فرمول ذرات نانو مبتنی بر انسولین ابداع کرده اند که تا حدی کنترل قند خون را بهبود می بخشد.
محققان می‌گویند ویروس‌هایی که میلیون‌ها سال در دی‌ان‌ای انسان پنهان بوده‌اند، در مبارزه با سرطان به بدن کمک می‌کنند.
محققان کره جنوبی فرایندی به نام «کوچکترین توپ بازی جهان» را ابداع کرده اند که طی آن اتم های تکی بین دو تله نوری پرتاب می شوند.
محققان می‌گویند این ماده الاستیکی کاملاً به‌تن‌هایی و بدون هیچ‌گونه تحریک یا دخالت بیرونی، می‌تواند ۲۰۰ برابر ضخامتی که دارد، بپرد. محققان یافته‌های خود را نشریه Science Advances منتشر کرده‌اند.
محققان اخیراً بررسی کرده اند که چگونه افراد مسن از محرک‌های منفی بهبود می‌یابند.
«شش دقیقه رکاب‌زدن سریع تمام معیارهای BDNF را 4 تا 5 برابر بیشتر از رکاب‌زدن طولانی اما ملایم افزایش داد. ورزش شدید در مقایسه با یک روز روزه‌داری با یا بدون ورزش ملایم روش بسیار مؤثرتری برای افزایش BDNF در مغز است.»
گروهی از محققان دانشگاه پلی تکنیک شمال شرق(NPU) در چین روشی ابداع کرده اند تا با استفاده از لیزر پهپادها را برای همیشه در حالت پرواز حفظ کنند.
محققان دانشکده شهرسازی دانشکدگان هنرهای زیبا دانشگاه تهران با ارائه مدلی نوین برای کمک به نظام تصمیم‌گیری فضایی کشور به بهبود فرایند تصمیم‌گیری در خصوص تقاضاهای سرمایه‌گذاری کمک کردند.
پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به دستیابی به روشی شدند که با استفاده از یک پپتید نوترکیب به درمان هدفمند سلول‌های سرطانی کبد کمک می‌کند.
محققان دریافتند که عسل‌های تک گل باعث کاهش کلسترول LDL و کلسترول کل و همچنین تری گلیسیرید ناشتا می‌شود. همچنین سطح گلوکز ناشتا را هم کاهش می‌دهد.
اتوکلاو از مهمترین تجهیزات آزمایشگاهی است که جهت استریل کردن کاربرد دارد که توسط محققان یک شرکت دانش بنیان با کمترین هزینه ساخته شد.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید داروی گیاهی کمک به درمان آسم کودکان شدند.
محققان دانشگاه رایس سعی دارند  با ایجاد یک عضو  اضافی بادی که با گام های کاربر انرژی خود را تامین می کند، چالش نیاز به باتری های سنگین و حجیم در پروتزهای پوشیدنی را برطرف کنند.
محققان دانشگاه وارویک روشی نوین برای ساخت اکسیژن برای فضانوردان با استفاده از آهن ربا ابداع کرده اند.
محققان با استفاده از قند یک الکترود ابداع کرده اند که راحت تر به بدن انسان می چسبد و می تواند سیگنال های الکتریکی داخل بدن را راحت تر اندازه بگیرد.