کارشناسان معتقدند آکریل آمید(acrylamide) که یک ماده شیمیایی است که هنگام سرخ کردن و پختن غذاهای نشاسته‌دار مانند سیب زمینی در دمای بالا ایجاد می‌شود؛ ممکن است با التهاب در مغز مرتبط باشد.
محققان چینی به دستاوردی عظیم در فناوری لیزر با قدرت بالا دست یافته اند.  لیزرهای چینی با کمک یک سیستم خنک کننده جدید می توانند گرمای اضافی را حذف و به طور مداوم کار کنند.
محققان چینی و بریتانیایی فسیل‌های جانوری موسوم به یوریپتریدی (eurypterid) را کشف کرده‌اند که تا کنون شناخت دقیقی از آن وجود نداشته و بیشتر به عنوان عقرب دریایی شناخته شده است. این فسیل‌ها که قدمتشان به ۴۵۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد، در استان ژجیانگ در شرق چین کشف شده‌اند.
محققان چینی نوعی ربات کوچک شناگر ابداع کرده اند که می تواند انقلابی در درمان سرطان ایجاد کند. این میکرو ربات با الهام از خرس آبی تولید شده است.
محققان چینی در مقاله‌ای اطلاعات به‌دست‌آمده از کاوشگر ژورونگ را منتشر کرده و مدعی شده‌اند که چهار تلماسه هلالی‌شکل در منطقه Utopia Planitia با لایه‌ای نازک و سراسری از پوسته‌های ترک‌خورده پوشیده شده است.
به‌گزارش روزنامه چینی SCMP، محققان چینی به مدت ۲۴ ساعت به یک سیستم هوش مصنوعی روی زمین اجازه دادند تا کنترل ماهواره کوچک رصدی Qimingxing ۱ را برعهده بگیرد. هدف این آزمایش این بود که مشخص شود این فناوری بدون دخالت انسان در کنترل ماهواره‌ها چگونه عمل خواهد کرد.
"ژو لی" یکی از محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین نیز گفت که مکانی که کووید-19 برای اولین بار در آن کشف شد، لزوما محل پیدایش ویروس نبوده است.
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) در چارچوب همکاری‌های بین‌المللی در نظر دارد ۳ فراخوان مشترک را در بهار سال ۱۴۰۲ برگزار کند.
این تصاویر نشان‌دهنده این است که این تکنولوژی که برای بازسازی تصاویر از طریق خواندن فعالیت‌های ضبط شده مغز انسان طراحی شده، کامل و بی عیب و نقص نیست. البته تیمی از محققان دانشگاه استنفورد، دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه چینی هنگ‌کنگ توانسته‌اند تا به خلق چنین شاهکاری نزدیکتر شوند.
محققان با بررسی نمونه هایی از ماه که در ماموریت چینی به زمین فرستاده شد، یک منبع جدید و تجدیدپذیر آب روی این سیاره کشف کرده اند.
محققان چینی به طور موفقیت آمیز ورم رنگیزه‌ای شبکیه (رتینیت پیگمانتوزا) را در موش ها درمان کرده اند. این بیماری ارثی یکی از دلایل اصلی نابینایی به حساب می آید.
محققان چینی ادعا می کنند نوعی موتور هواپیما ساخته اند که سوخت آن با کارآمدی ۷۹ درصد می سوزد و می تواند تا ۶ برابر سرعت صوت حرکت کند.
وزیر جهاد کشاورزی بر تعریف پروژه‌های مشترک بین دو کشور در بخش کشاورزی برای تعامل بیشتر محققان ایران و چین تاکید کرد.
محققان چینی ۳ ابر گاو شبیه سازی کرده اند که قادر به تولید مقدار قابل توجهی شیر  هستند. آنها می توانند سالانه ۱۸ تن شیر تولید کنند.
محققان چینی اخیراً آزمایشی را برای یک فناوری هایپرلوپ در شهر «داتونگ» در استان شاآنشی چین انجام دادند که شامل سه آزمایش ۲۱۰ متری در یک خط مخصوص قطار‌های مغناطیسی بود.
محققان با بررسی دقیق این ۲۱ گور دریافتند که یک خانواده سلطنتی در کنار هم در این گورستان باستانی دفن شده‌اند.
محققان چینی ادعا می کنند نخستین موتور موج انفجاری مافوق صوت را ابداع کرده اند که با سوخت معمولی جت پرواز می کند و می تواند سرعت یک هواپیما را به ۹ ماخ یا ۹ برابر سرعت صوت رساند.
مهندسان چینی اجرای یک طرح تحقیقاتی مشترک را با محققان تایلندی آغاز کرده‌اند تا در نهایت یک خورشید مصنوعی با همکاری دو طرف ساخته شود.
محققان چینی روش های جدیدی برای تولید نور شبیه لیزر ابداع کرده اند که به طور خاص سرعت ارتباط دستگاه های الکترونیکی روزمره را افزایش دهد.
محققان ارتش چین در یک شبیه سازی از یک اسلحه ضدماهواره ای هسته ای برای نابود کردن ماهواره های موجود در مدار پایین زمین مانند استارلینک استفاده کرده اند.
محققان دانشگاه شمال چین یک سیستم قطار مشابه هایپرلوپ را به طور موفقیت آمیز آزمایش کرده اند که در آن قطارهایی در لوله های دارای خلا حرکت می کنند.
محققان چینی می‌گویند که نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر چای در روز می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۷ درصد طی ۱۰ سال کاهش دهد.
محققان چینی ادعا می کنند نخستین موش جهان که ژن های آن به طور کامل دوباره برنامه ریزی و مهندسی شده را تولید کرده اند.
محققان چینی با بررسی داده‌های ۱۴۲ مطالعه مختلف دریافتند کسانی که به سویه آلفا آلوده شده بودند به طور میانگین پنج روز دوره کمون داشتند و زمانی که سویه امیکرون وارد شد، دوره کمون به طور متوسط به کمتر از ۳.۵ روز کاهش یافت.