به‌نظر می‌رسد که گریم صورت دلقک‌ها باعث می‌شود افراد نتوانند دریافتی از احساسات آن‌ها داشته باشند و مقاصدشان را متوجه شوند. درنتیجه این دسته از مردم احتمالاً نمی‌دانند که دلقک‌ها چه زمانی عصبانی هستند و ممکن است چه حرکتی از آن‌ها سر بزند؛ بنابراین از آن‌ها می‌ترسند.
اصفهان- محققان دانشگاه صنعتی اصفهان به روش نوین شیمی‌درمانی برای تیمار درختانی که بر اثر بیماری، آفت و خزان زودرس دچار زوال می‌شوند، دست یافتند.‌
دانشمندان در پژوهش‌های قبلی فهمیده بودند که قدیمی‌ترین زنبور‌ها از زنبور‌های وحشی بی‌عسل به‌وجود آمده‌اند، و به‌جای شکار به گردآوری شهد و گرده روی آورده‌اند. اکنون این تحقیق جدید می‌گوید این تغییر در اوایل دوره کرتاسه در مناطق خشک گوندوانای غربی رخ داده است.
یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد که در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، یک خوشه انگور شیشه‌ای متعلق به تمدن بین‌النهرین است که در عراق کشف شد و نشان می‌دهد مردمان منطقه بین‌النهرین نیز شیشه‌گران ماهری بوده و با دیگر تمدن‌های جهان باستان نیز مبادلات تجاری گسترده داشته‌اند.
محققان با همکاری ۲ پژوهشگر ایرانی باتری پروتونی توسعه داده اند که تراکم انرژی آن ۳برابر باتری های لیتیوم یونی است و به محیط زیست آسیب کمتری می رساند.
یافت این گرانیت نتیجه تلاش‌های دانشمندان برای یافتن دلیل ایجاد انبوه گرما تحت یک ویژگی به نام ناهنجاری Compton-Belkovich بوده است. منطقه‌ای که این گرانیت در آن یافت شد، منطقه‌ای دوردست در سطح ماه است که با بقیه پوسته اطرافش مطابقتی ندارد و محققان مدت‌ها فکر می‌کردند که این گرانیت توسط فعالیت‌های آتشفشانی تشکیل شده است.
پاسخ محققان به این سوال یک "بله" قطعی نیست. به نظر می‌رسد که مصرف مکمل‌های ویتامینی به ویژه مولتی ویتامین ها، آنقدر‌ها هم که فکر می‌کنیم سودمند نیست...
در حالی که همه ما تغییرات طبیعی ناشی از افزایش سن را تجربه خواهیم کرد، برخی افراد ممکن است سریعتر از دیگران پیر شوند. استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کمبود خواب و سطوح بالای استرس همگی می‌توانند روند پیری را تسریع کنند؛ به همین دلیل محققان به کشف عوامل مختلفی ادامه می‌دهند که ممکن است به ما کمک کنند ترمز پیری را بکشیم.
محققان می‌گویند مصرف بستنی می‌تواند بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر بگذارد. حال تصور کنید بدن در مواجهه به عوامل بیماری‌زا نیازمند پاسخ سیستم ایمنی بدن است، در حالی که پیش‌تر سیستم ایمنی بدن به دلیل مصرف مواد غذایی خاص مانند بستنی دچار التهاب شده و درگیر آن است.
محققان انگلیسی دریافتند که مردم کشورهای کامرون، نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، غنا، بنگلادش و اندونزی به دلیل انسداد سیستم های زهکشی ناشی از رها شدن زباله های پلاستیکی، سیلاب های شدیدتری را در چند سال اخیر تجربه کرده اند.
محققان یک جهش ژنتیکی نادر در یک زن انگلیسی کشف کرده اند که سبب شده این زن زندگی بدون دردی داشته باشد و احساس اضطراب یا ترس نکند.
درحالی‌که ایده «نفرین مومیایی» ممکن است دور از دهن به‌نظر برسد، اما خطرات واقعی دیگری نیز درباره مومیایی‌ها و مکان‌های دفن باستانی وجود دارد. به عنوان مثال، بسیاری از مقبره‌ها و سایر مکان‌های دفن، دارای کپک‌ها و باکتری‌های خطرناکی هستند که می‌توانند منجر به بیماری‌های شدید یا حتی مرگ شوند. به همین دلیل محققان و کارشناسان در مطالعه آثار و بقایای باستانی بسیار دقت می‌کنند.
محققان گزارش کردند که خوردن بادام به هر شکلی به دلیل افزایش مواد مغذی مهم در مقایسه با گروه کنترل، سلامت روده افراد را بهبود می‌بخشد.
هیچ دلیل شناخته شده‌ای برای بیماری اوتیسم وجود ندارد، اما محققان اکنون انگشت خود را به سمت میزان بالاتر لیتیوم در آب آشامیدنی نشانه رفته اند.
محققان معتقدند، این پیشرفت می‌تواند پیامد‌هایی برای درمان نوروبلاستوما، که شایع‌ترین شکل تومور سرطانی جامد است، به غیر از تومور‌های مغزی که در کودکان یافت می‌شود، داشته باشد. درمان استاندارد معمولا شامل جراحی برای برداشتن کامل سلول‌های سرطانی است که دیدن آن‌ها به دلیل شباهت به بافت سالم اطراف دشوار است.
محققان چینی به طور موفقیت آمیز ورم رنگیزه‌ای شبکیه (رتینیت پیگمانتوزا) را در موش ها درمان کرده اند. این بیماری ارثی یکی از دلایل اصلی نابینایی به حساب می آید.
محققان دریافتند که نخود به دلیل اینکه یک منبع عالی از مواد معدنی نظیر پتاسیم، منیزیم و … است، می‌تواند به بهبود سطح سلامت قلب و عروق کمک کند و از بروز بیماری‌های قلبی که تحدید کننده جدی زندگی انسان به شمار می‌روند، جلوگیری کند.
نظر محققان درمورد ناپایداری مسیر حباب این است که به دلیل منحرف شدن دوره‌ای حباب، انحنای آن تغییر می‌کند، بنابراین بر سرعت بالا رفتن آن تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد نوسان در مسیر حباب می‌شود، و حباب در مسیر حرکت به بالا به آن سمتی که انحنای آن زیاد شده کج می‌شود.
محققان می‌گویند کاهش تعداد نورون‌های حسی بویایی احتمالاً به دلیل آسیب بافت ناشی از التهاب مداوم است.
هنوز دلیل قطعی ابتلا به کبد چرب غیر الکلی مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می‌دهند سن، اضافه وزن، دیابت و کلسترول بالا، مهمترین عوامل خطر این عارضه باشند. علل دیگر کبد چرب غیر الکلی استفاده از دارو‌های مختلف، هپاتیت، بیماری‌های خود ایمنی یا بیماری‌های کبدی ارثی، کاهش سریع وزن و سوء تغذیه هستند.
نتایج بررسی گروهی از محققان نشان می‌دهد حدود یک سوم گوشی‌های دور انداخته به دلیل شارژ نشدن دور انداخته می‌شوند. البته یکی از شایع‌ترین دلیل شارژ نشدن گوشی هوشمند به کثیف بودن درگاه شارژ آن مربوط می‌شود که اکثر مواقع می‌توان با هوای فشرده آن را تمیز کرد.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید باتری های گرافنی شدند که برخلاف سایر باتری ها سمی نیست و به دلیل استفاده از الکترولیت های آبی خطر اشتعال ندارند.
مطالعات قبلی ارتباط بین زمان مصرف وعده‌های غذایی و افزایش وزن را مشخص کرده بودند اما محققان می‌خواستند این ارتباط را با دقت بیشتری بررسی و دلایل زیستی آن را کشف کنند.