پس از پیوند اندامک‌های مغز انسان به حفره‌های بزرگ آسیب‌دیده در قشر بینایی در پیش‌مغز، این اندامک‌ها به‌خوبی با دستگاه بینایی موش بالغ یکپارچه می‌شوند.
محققان دانشگاه لیدز یک ربات کوچک توسعه داده اند که می تواند برای ردیابی و درمان نخستین نشانه های سرطان به اعماق ریه سفر کند.
پس از آنکه محققان توانستند  به طور موفقیت آمیز آسیب های عصبی در یک مدل حیوانی را بازسازی کنند، درمان سلول بنیادی جدید برای بیماری پارکینسون یک گام به مرحله کارآزمایی بالینی نزدیک شد.
محققان دانشگاه نانجیانگ قلمی ابداع کرده اند که با چاپ ژلی در محل زخم آن را درمان می کند.
محققان دانشگاه نانجیانگ طی یک پژوهش سعی کردند با ترکیب دو روش دیابت نوع دوم را درمان کنند.
محققان انستیتو سرطان کودکان سیدنی راهی یافته اند تا داروها را وادار کنند به طور گزینشی روی سلول های سرطانی عمل کنند این روند به درمان ایمن تر و موثرتر سرطان خون در کودکان کمک می کند.
محققان چینی نوعی ربات کوچک شناگر ابداع کرده اند که می تواند انقلابی در درمان سرطان ایجاد کند. این میکرو ربات با الهام از خرس آبی تولید شده است.
محققان کانادایی روشی نوین ابداع کرده اند که در آینده به احیای بینایی بیمارانی با اختلالات مادرزادی منجر می شود.
محققان کشور برای کشف درمانهای جدید به بررسی سلولی و مولکولی مؤثر در بروز سرطان خون پرداختند.
محققان دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگاه رویان در پروژه ای مشترک توانستند با استفاده از روش‌های نوین مهندسی و هوش مصنوعی، گامی مفید به منظور بهبود روش‌های درمان ناباروری بردارند.
محققان چینی به طور موفقیت آمیز ورم رنگیزه‌ای شبکیه (رتینیت پیگمانتوزا) را در موش ها درمان کرده اند. این بیماری ارثی یکی از دلایل اصلی نابینایی به حساب می آید.
تحقیقات محققان نشان داد به زودی یک امید در رویکردهای ایمنی برای درمان سرطان سلول های کبدی به وجود می آید.
محققان از نانوذرات لیپیدی برای رهایش عناصر درمانی به منظور رفع مشکل فیبروز کبدی استفاده کردند. این روش روی موش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.
محققان دانشگاه فلوریدا، پروتئینی به نام p ۳۲ را کشف کرده اند که نقش کلیدی در فرایند تکثیر HIV در سلول‌های ایمنی بدن انسان ایفا می‌کند؛ این یافته ها، بینش‌های جدیدی را درباره چگونگی تکثیر و انتشار نسخه‌های جدید ویروس، ارائه می‌دهد که در نهایت می‌تواند منجر به درمان HIV و در نتیجه ایدز شود.
پژوهشگران دانشگاه تهران موفق به دستیابی به روشی شدند که با استفاده از یک پپتید نوترکیب به درمان هدفمند سلول‌های سرطانی کبد کمک می‌کند.
محققان موفق به کشت چشم در آزمایشگاه شده اند و به این ترتیب گامی مهم در جهت درمان نابینایی برداشته اند.
محققان یک نرم ربات ابداع کرده اند که با تحریک عضلات ضعیف شده، به درمان آتروفی عضلات کمک می کند و نوید بخش کمک به بیماران ALSو MSاست.
محققان با انجام یک مطالعه جدید و بی سابقه سلول‌های ایمنی بیماران مبتلا به سرطان را با روش دستکاری ژنتیک کریسپر ویرایش کرده‌اند تا موجب بهبودی آنها شوند.
گروهی از محققان با همکاری پژوهشگران ایرانی ماده ای زیستی تزریقی برای انتقال داروی شیمی درمانی جهت درمان ملانوما موضعی (نوعی سرطان پوست) تولید کرده اند.
محققان در پژوهشی جدید متوجه شده اند ذرات سیلیکای متخلخل که از شن تصفیه شده ساخته شده اند، تاثیرات ضدچاقی دارد.
محققان کشور تحقیقاتی در راستای درک بهتر ساز و کار داروی «تاموکسیفن» بر سرطان سینه انجام دادند تا نحوه اثرگذاری آن در درمان را مشخص کنند.
محققان اخیرا توانسته اند با اصلاح سلول‌های جنین موش، فولیکول‌های مویی ایجاد کرده که طول آن‌ها در طول یک ماه تا ۳ میلی متر افزایش پیدا می‌کند.
محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید داروی گیاهی کمک به درمان آسم کودکان شدند.
محققان ابزار جدیدی ابداع کرده اند که از تجمیع سلول های ایمنی در نزدیکی دستگاه ایمپلنت شده در بدن جلوگیری می کند و شاید بتوان از آن به عنوان یک پانکراس مصنوعی برای درمان دیابت استفاده کرد.
محققان ایرانی یک هیدروژل مخصوص زخم های عمیق چشمی ابداع کرده اند که محل زخم را می پوشاند و به آن دارورسانی می کند.