رییس سازمان غذا و دارو گفت: به دنبال اقدامات انجام شده در حوزه آنتی بیوتیک تا اواخر هفته مشکلی به اسم کمبود آنتی بیوتیک نخواهیم داشت. در حوزه سرم هم همین طور. در زمینه تامین شربت استامینوفن و سرماخوردگی در برخی از استان‌ها مشکلاتی وجود داشت که در این راستا هم تولید افزایش است. البته همه استان‌ها در این زمینه مشکل ندارند و در استان‌های مشکل دار نیز بلافاصله از طریق شبکه مویرگی توزیع، دارو را میرسانیم تا مشکل حل شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: با پیشگیری های صورت گرفته، این استان عاری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تامین ۵۰ درصد نیاز واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شدند.
تقویت سیستم ایمنی بدن به خصوص در پاییز و زمستان، امکان ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی، را کاهش می‌دهد. دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، چند روش ساده، اما مؤثر برای جلوگیری از سرماخوردگی به خصوص در فصول سرد سال را توصیه کرده است، که مهم‌ترین آن‌ها را در این اینفوگرافیک مشاهده می‌کنید.
چرا هنوز کمبود دارو وجود دارد و اساسا ریشه این کمبود چیست؟ وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسشريال بی آنکه به نقش وزارت بهداست در پیش‌بینی بیماری‌ها اشاره کند، سخنان منصوبانش مبنی بر پیش بینی زودرس بودن موج آنفلوانزای امسال را زیر سوال برده و گفته: «کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرم بود و علت کمبود این دو قلم دارویی نیز این بود که ما با یک آنفولانزای زودرس مواجه شدیم.»
چرا هنوز کمبود دارو وجود دارد و اساسا ریشه این کمبود چیست؟ وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال بی آنکه به نقش وزارت بهداست در پیش‌بینی بیماری‌ها اشاره کند، سخنان منصوبانش مبنی بر پیش بینی زودرس بودن موج آنفلوانزای امسال را زیر سوال برده و گفته: «کمبود دارویی که اخیرا ایجاد شد، مربوط به آنتی بیوتیک و سرم بود و علت کمبود این دو قلم دارویی نیز این بود که ما با یک آنفولانزای زودرس مواجه شدیم.»
این نوع آنفلوآنزا درمان پذیر است و در صورتی که افراد پس از تماس با پرندگان مرده علائم آنفلوآنزا را در خود مشاهده کردند باید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این نوع آنفلوآنزا درمان پذیر است، گفت: در صورتی که افراد پس از تماس با پرندگان مرده علائم آنفلوآنزا را در خود مشاهده کردند باید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: حدود ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا امسال جان خود را از دست دادند و بیشتر فوت شدگان سالمندان و افرادی که واکسن آنفلوآنزا را تزریق نکردند، هستند.
با توجه به راه افتادن اپیدمی عفونت‌های تنفسی با ویروس "سین سیشیال" (respiratory syncytial virus) که به آن "RSV" هم گفته می‌شود و همچنین اوج گرفتن آنفلوآنزا در کنار کووید -۱۹ در کشور‌های اروپایی، متخصصان امور سلامت و پزشکان از افرادی که بیش از دیگران در معرض خطر هستند خواسته‌اند هر چه سریع‌تر اقدام به واکسیناسیون کنند.
رییس آزمایشگاه همکار مرجع کشوری آنفلوآنزا انستیتو پاستور با این توضیح که آنفلوآنزا انواع A، B و C دارد، بیان کرد: رصد کردن نوع ویروس عامل بیماری آنفلوآنزای در گردش مهم است، ولی برای همه انواع آن درمان‌های حمایتی انجام می‌شود. البته بعضی از دارو‌ها وجود دارند که اختصاصی برای آنفلوآنزای نوع A هستند. آزمایشگاه آنفلوآنزا، اول مشخص می‌کند که فرد آیا واقعا به آنفلوآنزا مبتلا هست یا خیر و در صورت جواب مثبت، ساب تایپ‌های آن را مشخص می‌کند. البته در انستیتو پاستور ایران فقط آنفلوانزای نوع انسانی تشخیص داده می‌شود.
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه تا به این لحظه هیچ گونه درگیری مرغداری‌ها با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، گفت: صادرات مرغ، تخم مرغ و جوجه به کویت آزاد شده است.
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه تا به این لحظه هیچ گونه درگیری مرغداری‌ها با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است، گفت: صادرات مرغ، تخم مرغ و جوجه به کویت آزاد شده است.
مدیر آزمایشگاه ملی آنفلوآنزا و استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه علامت و مشخصه اصلی آنفلوآنزا تب ناگهانی است، گفت: علائمی مانند تب، استخوان درد، بدن درد و ... در آنفلوآنزا دیده می‌شود. تب ناگهانی مشخصه اصلی آنفلوآنزا است، اما در کرونا اینطور نبود. البته اگر فرد مشکل و بیماری خاصی نداشته باشد، طی سه تا چهار روز بهبود می‌یابند، اما ممکن است سرفه‌شان برای مدتی ادامه داشته باشد. با این حال آنفلوآنزا هم جزو بیماری‌هایی است که کسانی که سن‌شان بالاست یا بیماری زمینه‌ای دارند، برایشان مقداری می‌تواند خطرناک باشد.
محموله دوم آنتی بیوتیک‌های وارداتی تا آخر هفته از راه می‌رسد/ آنفلوآنزای زودرس درمان و دارو را شوکه کرد/ ادامه واردات سرم تا زمان وفور در بازار/ نباید مردم مشکلی به نام «داروی آزاد» داشته باشند
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره مرگ و میر‌های ناشی از آنفلوآنزا در سال جاری، تصریح کرد: مرگ و میر زیر ۱۰ سال ۶ نفر، بین ۱۰ تا ۲۰ سال دو نفر، بین ۲۰ تا ۳۰ سال سه نفر، بین ۳۰ تا ۴۰ سال ۴ نفر، بین ۴۰ تا ۵۰ سال ۳ نفر، بین ۵۰ تا ۶۰ سال ۵ نفر، بین ۶۰ تا ۷۰ سال یک نفر و بالای ۷۰ سال ۷ نفر بوده است.
دکتر مسعود صدر گفت: به دلیل شیوع کرونا ظرف بیش از دو سال، ویروس‌های آنفلوآنزای کمتری در جامعه مبادله شده و بدن افراد با ویروس‌های جدید آپدیت -به‌روزرسانی- نشده و همین امر موجب ضعیف‌تر شدن بدن افراد در مقابل ویروس آنفلوآنزا شده است.
رئیس جمهور با اشاره به شیوع آنفلوآنزای فصلی در کنار بیماری کرونا گفت: کارشناسان تنها راه پیشگیری از بیماری و کاهش ابتلاء را استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی می‌دانند که انتظار می‌رود مردم به ویژه در اماکن عمومی پرتردد نسبت به این مسئله توجه کافی داشته باشند.
تبریز- بو وطعم بد آب تبریز بنابه گفته شهروندان همچنان ادامه دارد وبرخی ازآنها عنوان می کنند شیوع آنفلوآنزا به دلیل کیفیت آب بوده ولی علوم پزشکی اعلام کرد شیوع آنفلوآنزا ربطی به آب شرب ندارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش ۲۷ نفر مبتلای دیگر به جمع آنفلوآنزایی‌های استان طی مدت ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: تا روز نهم آبان ماه، آمار مبتلایان ۳۷۷ نفر بود که این رقم تا روز دهم همین ماه به ۴۰۴ نفر رسید.
سکته مغزی می‌تواند زندگی افراد را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل کاهش خطر بروز این عارضه در افراد بسیار ضروری است و یکی از راه‌های کاهش خطر ابتلا به عفونت ویروسی، تزریق واکسن‌های موجود برای مقابله با این بیماری‌ها از جمله واکسن آنفلوآنزاست.
سخنگوی سازمان دامپزشکی اعلام کرد: در سال جاری گزارشی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور و در هیچ شهر و روستایی مشاهده نشده است.
از زمان شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و آغاز موج این بیماری، شاهد تجویز آنتی‌بیوتیک برای این بیماران هستیم در حالی که آنتی‌بیوتیک‌ها روی بیماری‌های ویروسی تأثیری ندارند و تنها خطر بروز مقاومت‌های میکروبی را افزایش می‌دهند.
شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان عید کریسمس را در انگلیس به هم زد.
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: قیمت پخش واکسن آنفلوآنزای تولید داخلی حدود ۲۱۰ هزار تومان است و قیمت این واکسن برای مصرف‌کننده، ۲۱۳ هزار تومان تعیین شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ