سخنگوی سازمان دامپزشکی اعلام کرد: در سال جاری گزارشی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور و در هیچ شهر و روستایی مشاهده نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همکاری‌های موردی و موضوعی ایران و آژانس از اواخر ماه مه و نهایی شدن مساله تبادل زندانیان در ۱۰ اوت در چارچوب توافق محدودسازی تنش، بار دیگر امیدها را در بین محافل رسانه‌ای و سیاسی ایجاد کرده است که گزینه احیای برجام می‌تواند بار دیگر روی میز قرار گیرد.
ژوزه مورایس از چهار موردی که ارتقای آن به پیشرفت لیگ ایران کمک می‌کند صحبت کرد.
امامی می‌گوید: حجم تقلب هم از نظر ما آنقدر بالا است که به هر حال می‌تواند شائبه داشته باشد. تقلبی در این حجم به شکل موردی قابل تصور نیست. اینکه می‌گویم باید ریشه‌یابی کنیم به همین دست مسایل بر می‌گردد که باید بررسی کنیم و ببینیم چطور این حجم از تقلب رخ داده و آیا ماجرا پشت پرده‌ای هم دارد یا خیر.
یک گزارش موردی تاریخی نشان می‌دهد که سربازی در جریان جنگ داخلی اسپانیا پس از سوراخ شدن مغزش به دلیل اصابت گلوله جهان را در جهت معکوس و عقب می‌دید.
اهواز- رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: تاکنون موردی از ابتلاء به بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده است.
وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد، کسانی که قصد ادای مناسک حج امسال را دارند، باید واکسن‌های مننژیت، آنفولانزای فصلی و دُزهای جدید واکسن‌های ویروس کرونا را دریافت کنند.
تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور گزارش نشده است.
تربت حیدریه- فرماندار تربت حیدریه گفت: هیچ موردی از مسمومیت دانش‌آموزان در تربت حیدریه گزارش نشده است.
در این ماجرا و تا این لحظه هیچ موردی درباره تعرض فیزیکی به افراد ثابت نشده و نه متهم چنین اعترافی داشته و نه شکات چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند و در حال حاضر ماجرا مربوط به چت‌های غیراخلاقی بین مربی مورد اشاره و بازیکنان و همچنین ارسال برخی فیلم‌های غیراخلاقی از سوی این فرد به این بازیکنان کم‌سن‌وسال بوده است.
باشگاه صنعت نفت آبادان تا پایان هفته شانزدهم لیگ برتر، ۳ مدیرعامل و‌ ۳ سرمربی را بالای سر خود دیده است.
رسانه آمریکایی به موردی عجیب درباره خریدهای منچستریونایتد اشاره کرد.
کمتر از ۲۴ ساعت به آغاز اولین جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از جام جهانی باقی مانده است.
موارد مطروحه در دستور جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی به بیرون درز پیدا کرده که موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی در بین آن‌ها دیده نمی‌شود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی و رفع موانع و چالش‌های نوسازی بافت‌های فرسوده بصورت موردی خبر داد.
عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا گفت: دو سال گذشته به دلیل مجازی شدن آموزش و عدم حضور بچه‌ها در مدارس ابتلا به آنفلوآنزا در کشور پایین بود، ولی بعد از بازگشایی مدارس کودک در معرض ویروس‌هایی قرار گرفت که قبلا به آن مبتلا نشده بود. اخیرا افراد با انواع کرونا آشنا شده‌اند، اما باید بدانند در مورد رینوویروس (سرماخوردگی) هم انواع مختلفی از آن وجود دارد که علائم متفاوتی هم دارند و به همین دلیل است که افراد و کودکانی که سرما می‌خورند علائم متفاوتی دارند.
از بین نفرات حاضر در لیست ایران، ابوالفضل جلالی و سیدحسین حسینی تنها نفراتی هستند که در خارج از کشور بازی نکرده‌اند.
از ابتدای امسال تاکنون موارد مرگ ناشی از آنفلوانزا بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در کشور بوده است و در گروه سنی زیر پنج سال نیز تنها یک مورد فوتی گزارش شد؛ این در حالیست که در سال ۹۶ شمار جانباختگان ۲۱ نفر بود و نتیجه آزمایش‌ها نشان می‌دهد که هرسال ۴۰ درصد از مراجعین با علائم سرماخوردگی به آنفلوانزا مبتلا هستند.
زنجبیل حاوی موادی با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا دفاع کند. نوشیدن روزانه دو لیوان چای زنجبیل تازه می‌تواند ضمن از بین بردن احتقان بینی و گلو موجب بهبود سایر علائم آنفلوانزا نیز شود.
عین اللهی در مورد احتمال تعطیلی مدارس با توجه به شیوع آنفلوآنزا، گفت: تلاش دولت بر عدم تعطیلی مدارس است، زیرا در کرونا صدمات و آسیب‌های زیادی به سیستم آموزش کشور وارد و منجر به افت تحصیلی شد.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ویروس سرماخوردگی در جهان در حال گسترش است که می‌تواند علائم مشابه کرونا داشته باشد. همچنین گروهی از انتروویروس‌ها (ویروسی که اواخر تابستان و اوایل پاییز شیوع می‌یابد) که همزمان علائم گوارشی و تنفسی دارند نیز می‌تواند مواردی از بیماری ایجاد کند که مشابه کرونا باشند.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آنفلوانزا بیماری تنفسی است که فصل ابتلا به آن شروع شده است، گفت: این بیماری در درصد کمی از افراد ممکن است شدید یا کشنده باشد؛ بنابراین طبیعتاً نگرانی درباره این ویروس تنفسی هم کمتر است. آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی می‌دهد. تب بالا، درد عضلانی، لرز و عرق، سردرد، سرفه خشک و مداوم و خستگی و ضعف از علائم آنفلوانزا به حساب می‌آیند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است که سیستم تنفسی فرد از جمله بینی، گلو و ریه‌ها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و این بیماری بر خلاف سرماخوردگی به طور ناگهانی روی داده و حس بسیار بدتری را در سیستم ایمنی بدن ایجاد می‌کند.
رئیسی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پس از ۲ سال وقفه، همکاری بیش از پیش وزارت بهداشت با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری توامان از شیوع آنفلوانزای فصلی و کرونا را مورد تاکید قرار داد و خواستار لحاظ کردن تمام تدابیر اطمینان‌بخش برای حضور ایمن دانش‌آموزان و دانشجویان شد.
در واقع اگر غزه را نمونه موردی تحلیل «نحوه آزادسازی فلسطین اشغالی» قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که همان عواملی که موجب اخراج صهیونیست ها از نوار غزه شد باید در کل فلسطین ایجاد شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ